Gå til innhold

Spm til dere som er kiropraktor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt vondt i nakken i ca 3 mnder å har fått tre behandlinger hos kiropraktor, men har forsatt vondt når jeg skal sove,så vondt at paracet ikke virker.

Har vært hos lege som henviser til kiropraktor igjen. Han sa at jeg burde nok gå en gang i måneden en stund til jeg blir bedre. Men bør en ikke gå jenvligere for å bli bedre? Hvor ofte bør en gå?altså ikke hvor mange behandlinger,men hvor lenge mellom hver behandling for å bli bedre?

Anonymkode: 0670b...aeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha rekommendert fysioterapeut i stedet.

De har tatt medisinsk utdanning.

Anonymkode: cba4c...e26

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Samme her!

Anonymkode: b02a8...0c6

Skrevet

Det må du jo nesten lage en plan sammen med kiropraktoren om? 

Anonymkode: 6fd19...9cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det må du jo nesten lage en plan sammen med kiropraktoren om? 

Hun sier bare hver gang at jeg får bare bestille time om det skulle bli aktuelt. Hun har aldri sagt noe om hvor ofte jeg bør gå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun sier bare hver gang at jeg får bare bestille time om det skulle bli aktuelt. Hun har aldri sagt noe om hvor ofte jeg bør gå.

Men har du spurt? Det kunne jo være en idé, kanskje?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men har du spurt? Det kunne jo være en idé, kanskje?

Har trodd hver gang at nå trenger jeg sikkert ikke flere timer etter idag,men sånn har det jo ikke gått. Tviler jo litt på at kiropraktor egentlig hjelper,men legen hadde bare to løsninger. Den ene løsningen var altfor dyr,å da gjenstår bare enda flere timer hos kiropraktor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Bestill time hos Nemus. De har peiling. Både fysio og kiropraktor der. 

Anonymkode: 17e49...dcd

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Medisinsk utdanning? Hva mener du med det? Fysioterapeuter har forøvrig tre års høyere utdanning mens en kiropraktor har fem.

Anonymkode: 7d885...8b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Å men herregud, bytt fastlege til noen som henviser deg til fysio, ikke kiropraktor.

Og dra til manuellterapeut uten henvisning, fremfor å håpe på at en kiropraktor plutselig skal gjøre noe rett.

Det er nakken din for svarte svingende, det er noe du ønsker at profesjonelle skal ta seg av. 

Skrevet

Å men herregud, bytt fastlege til noen som henviser deg til fysio, ikke kiropraktor.

Og dra til manuellterapeut uten henvisning, fremfor å håpe på at en kiropraktor plutselig skal gjøre noe rett.

Det er nakken din for svarte svingende, det er noe du ønsker at profesjonelle skal ta seg av. 

Man trenger ikke henvisning til fysioterapeut.

Anonymkode: 1f879...a22

Skrevet

Man trenger ikke henvisning til fysioterapeut.

Nei, som jeg skrev i innlegget du siterte, så gjør man ikke det.

Men man behøver likevel en fastlege med peiling.

Skrevet

Nei, som jeg skrev i innlegget du siterte, så gjør man ikke det.

Men man behøver likevel en fastlege med peiling.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

bytt fastlege til noen som henviser deg til fysio, ikke kiropraktor.

Skrevet

Tror du seriøst jeg gidder å bruke mer enn to innlegg på å forsøke å forklare deg hva jeg mente? Basert på at du siterer meg?

Dette er ikke din tråd.

Om du har så tungt for det, så får det bare være. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt vondt i nakken i ca 3 mnder å har fått tre behandlinger hos kiropraktor, men har forsatt vondt når jeg skal sove,så vondt at paracet ikke virker.

Har vært hos lege som henviser til kiropraktor igjen. Han sa at jeg burde nok gå en gang i måneden en stund til jeg blir bedre. Men bør en ikke gå jenvligere for å bli bedre? Hvor ofte bør en gå?altså ikke hvor mange behandlinger,men hvor lenge mellom hver behandling for å bli bedre?

Når jeg begynte hos kiropraktor for vond nakke, så hadde jeg de 2 første behandlingene med 1 ukes mellomrom, så tror jeg at det var 2-3 uker mellom etter det.

Har du prøvd å ta ibux sammen med paracet? Det fikk jeg anbefalt av apoteket.

Skrevet

Jeg har hatt god hjelp av min kiropraktor med nakken min. Etter hver behandling kjenner jeg stor bedring, men så tar deg seg opp igjen etter en periode. Men hver gang jeg er der, er plagene mindre enn de var forrige gang.

Jeg går en gang i mnd. 

Anonymkode: 903e8...153

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når jeg begynte hos kiropraktor for vond nakke, så hadde jeg de 2 første behandlingene med 1 ukes mellomrom, så tror jeg at det var 2-3 uker mellom etter det.

Har du prøvd å ta ibux sammen med paracet? Det fikk jeg anbefalt av apoteket.

Endelig ett svar på det jeg egentlig vil ha svar på takk :) Nei det har ikke prøvd men det skal jeg prøve. Paracet alene hjelper hvertfall ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har hatt god hjelp av min kiropraktor med nakken min. Etter hver behandling kjenner jeg stor bedring, men så tar deg seg opp igjen etter en periode. Men hver gang jeg er der, er plagene mindre enn de var forrige gang.

Jeg går en gang i mnd. 

Anonymkode: 903e8...153

Det har blitt bedre her også da,når jeg kom første gang så brukte jeg paracet hele tiden for å komme gjennom dagen. Etter første timen hos kiropraktor så har jeg nå kun vondt når jeg skal sove;men da er det veldig vondt. Så sover ca 3 timer per natt pga smerter.

Skrevet

Endelig ett svar på det jeg egentlig vil ha svar på takk :) Nei det har ikke prøvd men det skal jeg prøve. Paracet alene hjelper hvertfall ikke.

Du kan og prøve å smøre deg med ibuxgele. Varmepute som jeg varmer i mikroen synes jeg og er godt i blant, det lindrer litt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du kan og prøve å smøre deg med ibuxgele. Varmepute som jeg varmer i mikroen synes jeg og er godt i blant, det lindrer litt.

Takk for veldig gode tips,det skal jeg prøve.

Skrevet

Jeg gikk to ganger i uken i et par uker i starten, så en gang i uken noen uker og deretter mer sjeldent. De siste årene har det holdt med ca hver tredje måned. Jeg hadde veldig vondt i nakken i starten, med mye hodepine, nå er jeg stort sett helt fin så lenge jeg bestiller time med én gang jeg merker at det stivner til igjen, altså omtrent hver tredje måned. Kanskje du burde bytte kiropraktor siden hun du går til tar så lite initiativ? Min er veldig dyktig. 

Anonymkode: 34fa7...5ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Takk for veldig gode tips,det skal jeg prøve.

Bare hyggelig 😊Hvis du har Normal i nærheten, så har de greie og billige hot/cold compresser som du kan bruke både varmt og kaldt,, koster noen og tyve kroner for 1.

Skrevet

En kiropraktorutdanning i Danmark må du ta på et medisinsk fakultet. Det er fem års utdanning der du tar hele den teoretiske grunndelen med sammen med de som studerer medisin. (Preklinikk). I Sverige og Danmark jobber det kiropraktorer på sykehus. Så det er en medisinsk utdanning. 

Men velg en kiropraktor som i tillegg til å behandle også forteller deg hvordan du skal forebygge (trene) for å forebygge plagene du har. Det er slik at noen kiropraktorer velger å ta inn flest mulig pasienter for å tjene mest mulig på kortest mulig tid. Da har man ikke mye tid til å fortelle hva du må endre for å ikke få samme plage igjen. 

Anonymkode: 8b6ed...bf7

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Bare hyggelig 😊Hvis du har Normal i nærheten, så har de greie og billige hot/cold compresser som du kan bruke både varmt og kaldt,, koster noen og tyve kroner for 1.

Har den butikken i nærheten ja,det skal jeg sjekke ut.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

En kiropraktorutdanning i Danmark må du ta på et medisinsk fakultet. Det er fem års utdanning der du tar hele den teoretiske grunndelen med sammen med de som studerer medisin. (Preklinikk). I Sverige og Danmark jobber det kiropraktorer på sykehus. Så det er en medisinsk utdanning. 

Men velg en kiropraktor som i tillegg til å behandle også forteller deg hvordan du skal forebygge (trene) for å forebygge plagene du har. Det er slik at noen kiropraktorer velger å ta inn flest mulig pasienter for å tjene mest mulig på kortest mulig tid. Da har man ikke mye tid til å fortelle hva du må endre for å ikke få samme plage igjen. 

Anonymkode: 8b6ed...bf7

Ramlet for mange år siden å fikk da vondt i nakken. Men etter hvert var det kun vondt om jeg jeg lå på venstre side når jeg skulle sove. Så sov på høyre side i mange år uten smerte. Men nå er det vondt uansett om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...