Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Skrevet 5. juni 2021 Er det noen som er sammen med en de virkelig elsker og liker godt som person, men føler at forholdet er så urettferdig at dere ikke vet om dere holder ut uansett hvor sterk kjærligheten er? Hva gjør man med sånt? Jeg har det på mange måter veldig bra i forholdet mitt, men på mange måter er det også helt forferdelig slitsomt. Føler at det er helt sykt urettferdig på mange måter, men når jeg tar det opp klarer han alltid å overbevise meg om at det ikke er det.. Men jeg føler det så sterkt nå..mister mer og mer lyst og motivasjon i forholdet. veldig trist. Anonymkode: 7bdea...5e3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Skrevet 5. juni 2021 Hva er urettferdig? Anonymkode: 9877d...589
Håpet ble virkelighet! Skrevet 5. juni 2021 #3 Skrevet 5. juni 2021 Spørs hva som føles som urettferdig - er det arbeidsfordeling, skjev økonomi, negative kommentarer...?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Skrevet 5. juni 2021 Det du beskriver er ikke kjærlighet i mine øyne, det er avhengighet. Ville oppsøkt profesjonell hjelp for å komme ut av avhengigheten. Les f.eks. om medavhengighet. Anonymkode: 4ea36...c67
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det du beskriver er ikke kjærlighet i mine øyne, det er avhengighet. Ville oppsøkt profesjonell hjelp for å komme ut av avhengigheten. Les f.eks. om medavhengighet. Anonymkode: 4ea36...c67 Hvordan kan du konkludere med dette uten å vite hva som er årsaken til at HI mener det er urettferdig? Anonymkode: 4b013...57b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Skrevet 5. juni 2021 Kan jo forsåvidt være mye som er urettferdig i et forhold. Hos oss er det arbeidsfordeling i familien AS. Han tar seg friheten til å slappe av, sove og gjøre ting han vil. Mens jeg sjeldent får den muligheten. På ett år dro jeg på én fest, etter å ha kjørt/hentet han på mange- alikevel måtte jeg da stå opp med baby, for han var sliten. Da hadde jeg vært alene med baby på natt i 7 mnd.. Synes det er sårende hvor lite han er villig til å gjøre for meg, når jeg alltid strekker meg så langt jeg klarer. Noe jeg skal slutte med nå. Etter at vi fikk baby har det blitt veldig tydelig hvem som fortjener minst og det er visst meg. Har vært alene om det beste over lang tid nå, er helt utslitt. Men han får sove ut, slappe av og gjøre det han trenger for å være klar for jobb. Seksuelt også. Jeg suger masse, han slikker aldri. Anonymkode: 7bdea...5e3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #7 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan kan du konkludere med dette uten å vite hva som er årsaken til at HI mener det er urettferdig? Anonymkode: 4b013...57b Fordi det har ingenting å si hva som er årsaken. Det eneste jeg behøver å vite er at hun opplever det som urettferdig og likevel kaller det kjærlighet. Anonymkode: 4ea36...c67
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan jo forsåvidt være mye som er urettferdig i et forhold. Hos oss er det arbeidsfordeling i familien AS. Han tar seg friheten til å slappe av, sove og gjøre ting han vil. Mens jeg sjeldent får den muligheten. På ett år dro jeg på én fest, etter å ha kjørt/hentet han på mange- alikevel måtte jeg da stå opp med baby, for han var sliten. Da hadde jeg vært alene med baby på natt i 7 mnd.. Synes det er sårende hvor lite han er villig til å gjøre for meg, når jeg alltid strekker meg så langt jeg klarer. Noe jeg skal slutte med nå. Etter at vi fikk baby har det blitt veldig tydelig hvem som fortjener minst og det er visst meg. Har vært alene om det beste over lang tid nå, er helt utslitt. Men han får sove ut, slappe av og gjøre det han trenger for å være klar for jobb. Seksuelt også. Jeg suger masse, han slikker aldri. Anonymkode: 7bdea...5e3 Slutt å vær martyr! Det er det MINST sjarmerende som finnes! Anonymkode: 9877d...589
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Slutt å vær martyr! Det er det MINST sjarmerende som finnes! Anonymkode: 9877d...589 Det finnes sikkert verre ting, som alkoholisme og grov vold. Men ellers er jeg enig med deg, det er utrolig usjarmerende. Anbefaler igjen å lese om medavhengighet og å oppsøke hjelp. Anonymkode: 4ea36...c67
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #10 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det du beskriver er ikke kjærlighet i mine øyne, det er avhengighet. Ville oppsøkt profesjonell hjelp for å komme ut av avhengigheten. Les f.eks. om medavhengighet. Anonymkode: 4ea36...c67 Hvordan? Anonymkode: 4eadb...747
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hvordan? Anonymkode: 4eadb...747 Hvordan hva? Hvordan man leser om medavhengighet? Google it. Hvordan man oppsøker profesjonell hjelp? Ta kontakt med fastlege eller ta direkte kontakt med psykolog. Anonymkode: 4ea36...c67
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Hvordan? Anonymkode: 4eadb...747 Hvordan hva? Hvordan man leser om medavhengighet? Google it. Hvordan man oppsøker profesjonell hjelp? Ta kontakt med fastlege eller ta direkte kontakt med psykolog. Hvorfor du mener at hi ikke elsker mannen? Anonymkode: 4eadb...747
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #13 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor du mener at hi ikke elsker mannen? Anonymkode: 4eadb...747 Jeg har forsøkt å forklare mange ganger. Er det du som spør og spør i en annen tråd også? Trekk pusten og forsøk å forstå, i stedet for å bare sende ut og sende ut spørsmål, på nytt og på nytt. Det er umulig å forklare ting, hvis målet er å ikke forstå. Anonymkode: 4ea36...c67
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #14 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har forsøkt å forklare mange ganger. Er det du som spør og spør i en annen tråd også? Trekk pusten og forsøk å forstå, i stedet for å bare sende ut og sende ut spørsmål, på nytt og på nytt. Det er umulig å forklare ting, hvis målet er å ikke forstå. Anonymkode: 4ea36...c67 Nei. Hvilken tråd da? Anonymkode: 4eadb...747
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #15 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei. Hvilken tråd da? Anonymkode: 4eadb...747 . Anonymkode: 4ea36...c67
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #16 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Kan jo forsåvidt være mye som er urettferdig i et forhold. Hos oss er det arbeidsfordeling i familien AS. Han tar seg friheten til å slappe av, sove og gjøre ting han vil. Mens jeg sjeldent får den muligheten. På ett år dro jeg på én fest, etter å ha kjørt/hentet han på mange- alikevel måtte jeg da stå opp med baby, for han var sliten. Da hadde jeg vært alene med baby på natt i 7 mnd.. Synes det er sårende hvor lite han er villig til å gjøre for meg, når jeg alltid strekker meg så langt jeg klarer. Noe jeg skal slutte med nå. Etter at vi fikk baby har det blitt veldig tydelig hvem som fortjener minst og det er visst meg. Har vært alene om det beste over lang tid nå, er helt utslitt. Men han får sove ut, slappe av og gjøre det han trenger for å være klar for jobb. Seksuelt også. Jeg suger masse, han slikker aldri. Anonymkode: 7bdea...5e3 Har du snakket med ham om dette? Hva sier han i så fall? Jeg ville fått ham med i parterapi, for jeg tror ikke du på egen hånd kan greie å snu en mann som er så egoistisk. For å være ærlig tviler jeg sterkt på om han vil endre seg i det hele tatt. Men siden dere har barn sammen er det uansett lurt med parterapi, for det gjør at dere kanskje kan greie å samarbeide bedre om barn(a) hvis dere ender med å gå fra hverandre. Jeg ville satt meg ned med ham og snakket, rolig og saklig. Ikke hvor udugelig og egoistisk han oppfører seg (for det gjør han), men hva du ønsker deg i et forhold, at du mener det er naturlig at man deler på arbeid i hjemmet og med barn, at dere begge er like ansvarsfulle når det gjelder hva som får familien til å gå rundt, og også det å ta hensyn til hverandre, ha respekt og omtanke. Når dette er snakket om, da ville jeg tatt opp sekslivet, at for at du skal ha det bra seksuelt så er det også der viktig med gjensidighet, at begge er like opptatt av den andres nytelse, fortell hva du ønsker deg og hva du savner. Dere må dele på ansvaret for barn og hus/hjem, og dere må begge ta ansvar for forholdet og sexlivet. Om det bare er én som tar ansvar, da vil det aldri bli bra, så skal dere fungere sammen fremover, da må begge ta ansvar og vise omtanke og respekt. Bli enige om ansvarsfordeling og hvem som gjør hva og når det gjøres. Lytt til hverandre hvordan dere ønsker dere fremtiden sammen. Anonymkode: 22346...7d6
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #17 Skrevet 5. juni 2021 Jeg vedder på at mannen ikke aner at det er så urettferdig, men at han tror han bidrar minst like mye som deg. Her må du BRØLE! Og gjøre deg hørt!! Familievernkontor og skjerper han seg ikke, har du det faktisk mye lettere alene. Da får du til og med litt tid helt for deg selv! Anonymkode: e5d20...3c7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det finnes sikkert verre ting, som alkoholisme og grov vold. Men ellers er jeg enig med deg, det er utrolig usjarmerende. Anbefaler igjen å lese om medavhengighet og å oppsøke hjelp. Anonymkode: 4ea36...c67 Jeg regner ikke alkoholisme og vold som usjarmerende. Det har jeg helt andre betegnelser på. Anonymkode: 9877d...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå