Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Skrevet 4. juni 2021 Har prøvd alt, funker en stund, så er det opp igjen. Jeg er sprek og veldig sterk, går turer, men det hadde selvsagt vært lettere å være lett. Jeg er bonde så mange ganger kommer mine 110 kg og kjempestyrke til sin rett. Og jeg vet av erfaring at håndtering av kuer som vil det motsatte av meg er mye vanskeligere når jeg er slank. Jeg føler meg fin nok når jeg har klær i rett str og fasong. Det hadde vært så befriende å legge den der tanken om at jeg skal slanke meg på hylla. Siden jeg alltid mislykkes likevel. Blodtrykket er helt tipp topp. Kanskje litt lavt. Hvilepuls på 55-60. Har en eller annen revmatisk tilstand som gjør at jeg er plaget med ledd/muskelsmerter som nok hadde blitt betre om jeg var lettere. Men den blir også trigget av stress. Og denne evinnelige tanken om å slanke meg stresser. I tillegg blir jeg stresset av selve slankeprosessen. Anonymkode: 0710e...b0c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Skrevet 4. juni 2021 Jeg tenker at hvis du er kjempesterk så er mye av vekten din muskler. Men det kommer jo litt an på om du er 1,60 eller 1,80 høy og. Anonymkode: 9a7ca...064
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #3 Skrevet 4. juni 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at hvis du er kjempesterk så er mye av vekten din muskler. Men det kommer jo litt an på om du er 1,60 eller 1,80 høy og. Anonymkode: 9a7ca...064 Sant, 175 cm. Mye muskler, med fett utenpå, fint fordelt utover, men litt opphopning på mage, og det er jo ikke sunt. Anonymkode: 0710e...b0c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #4 Skrevet 4. juni 2021 Jeg ville heller tenkt varig livsstilsendring enn slanking. Da vil en vektnedgang kanskje ta lenger tid, men ikke være stressende etter å nå et kilomål på en viss tid, ikke telle kalorier, ikke dårlig samvittighet for en liten utskeielse. Tenker du langsiktig blir det et helt annet perspektiv på kostholdet ditt - og langt mer positivt. Med tanke på både hvor tungt du jobber og din reumatiske diagnose så er det viktig å tenke forebygging av helseproblemer. For det er en tung belastning å gå rundt med så mange ekstra kilo. Selv om du er så ung og sterk i dag at du fint tåler det, så er det ikke sikkert du tåler det om to eller fem eller ti år. Og da kan du ha pådratt deg ytterligere problemer pga. vekten med slitasje, overbelastninger, kroniske tilstander. Måtte det ikke skje, men om du f.eks. skulle bli skadet eller syk og dermed ikke kunne jobbe i en lengre periode så ville du trolig også få en god del lenger rehabilitering, og det ville være langt tyngre for deg å trene deg opp igjen med mange ekstra kilo. I tillegg ville du, som er vant med å være så aktiv, risikere å legge på deg en god del ekstra også. Og i verste fall kan da selv en tilstand som ellers ville vært mindre kunne gjøre at du ikke kunne fortsatt i jobben din. Så ha fokuset på langsiktig og varig helsemessig forebygging. På meg fungerer grovkarbo-kosthold veldig bra. Det er også et kosthold som bør være overkommelig, selv for en travel bonde Velg brødtyper med høyt proteinnivå, spis mer grønnsaker, bruk litt mer godt fett og få i deg nok proteiner. Da holder du deg gjerne lenger mett også, får et jevnere blodsukker gjennom dagen, og får mer energi. Og på sikt vil det føre til at vekten din nok stabiliserer seg på et nivå som vil holde deg friskere i årene fremover. Husk at vi ofte går på gamle vaner, og det er de første tre månedene av en slik kostomlegging som er mest krevende, for det er i den tiden man må legge nye vaner, tenke litt bevisst hva man spiser. Men når den tiden er over har man som regel også etablert nye vaner som blir like naturlige som det kostholdet du hadde tidligere. Dropp tanken på "slanking" - tenk heller langsiktig, livsstilsendring og helse Anonymkode: efa2d...d27
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #5 Skrevet 4. juni 2021 Skriv ned hva du putter inn i munn en hel uke, absolutt alt. Kanskje du da får deg noen vekkere som du kan kvitte deg med uten at det er noe problem. Eller hvor store posjoner du spiser. Klarer du deg fint med en halv skive mindre? Er middagsposjonen stor eller forsyner du deg to ganger? Slike små endringer kan gjøre at du går litt ned uten at du trenger å slanke deg eller føle du slanker deg. Du har en fysisk jobb, så det å skulle gå på slanking vil jeg tro fungerer dårlig. Du trenger energien, men trenger du alt? Så om du sskriver ned alt og dermed får en overblikk kan det være små endinger som du kan gjøre som totaltsett gjør at vekta går litt ned uten at du slanker deg. Om du minsker middagsposjonen litt og litt over tid så vennerr kroppen din seg til mindre posjoner uten at du føler deg sulten. Anonymkode: 47f99...edc
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #6 Skrevet 4. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Skriv ned hva du putter inn i munn en hel uke, absolutt alt. Kanskje du da får deg noen vekkere som du kan kvitte deg med uten at det er noe problem. Eller hvor store posjoner du spiser. Klarer du deg fint med en halv skive mindre? Er middagsposjonen stor eller forsyner du deg to ganger? Slike små endringer kan gjøre at du går litt ned uten at du trenger å slanke deg eller føle du slanker deg. Du har en fysisk jobb, så det å skulle gå på slanking vil jeg tro fungerer dårlig. Du trenger energien, men trenger du alt? Så om du sskriver ned alt og dermed får en overblikk kan det være små endinger som du kan gjøre som totaltsett gjør at vekta går litt ned uten at du slanker deg. Om du minsker middagsposjonen litt og litt over tid så vennerr kroppen din seg til mindre posjoner uten at du føler deg sulten. Anonymkode: 47f99...edc Pffffft, ja du har jo rett, på en måte. Men siden jeg har prøvd alt så vet jeg alle feilene jeg gjør. Jeg spiser for store porsjoner, jeg jobber som en gal og rekker ikke lønsj, så blir det en is i bilen (ja oftest eple altså!!) i bilen på veg for å hente barn i bhg. Jeg drikker en øl eller to fredag og lørdag, jeg spiser på kvelden for da har jeg tid. Jeg trenger en kvikk fiks for å klare å gå ut å jobbe mer etter middag og lekselesing og da er det mest effektiv med noe søtt og fett. Jeg vet alt dette. Og du over som sier livssitilsendring. Du har jo selvsagt helt rett du også, i alt du skriver. Jeg må vel bare ta meg sammen....(enda mer sammen, føler jeg tar meg sammen for å få gjort alt hus, barn, gård og jobb(for man må jo tjene penger også...) Men frem til jeg klarer det, så tror jeg faktisk at jeg skal vere lykkelig og tjukk, istedenfor ulykkelig og tjukk😉. Anonymkode: 0710e...b0c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #7 Skrevet 4. juni 2021 Jeg har også prøvd alt. På grunn av hormoner vil jeg aldri gå ned i vekt eller bygge muskler. Så jeg må bare innfinne meg med å forbli tjukk og dvask. Noen ganger går det rett og slett ikke. Anonymkode: 66086...3ca
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #8 Skrevet 4. juni 2021 Selvfølgelig kan du det, men det er nok ikke så lurt... Det blir ikke lettere med tiden å være for tung, jo eldre du blir, jo vanskeligere blir det. Revmatismen din blir ikke borte, og du burde gå ned noen kilo. Anbefaler å se den serien på nrk, med han radiofyren, han viser hvor vanskelig det er, samtidig som han ikke vil oppgi øl og hamburgere. Men ved å gjøre noen smarte endringer går han ned likevel. Det er slankekuren som er umulig, men de små justeringene og endringene du kan leve med resten av livet, de fjerner mange kilo de også. Jeg personlig fikk en aha-opplevelse da jeg satt og så 71 grader nord med datteren min. Det var flere stykker som var så slitne at de gråt, de jamret seg over den vanvittig tunge sekken, som veide 30 kg. Jeg tenkte på meg selv, som drasser på 30 kg for mye, i alt jeg gjør, hele tiden... Jeg har nå gått fra 104 til 95 kg, sakte men sikkert. Ingen slankekur, men små endringer jeg kan leve med. Anonymkode: 930ae...831
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #9 Skrevet 4. juni 2021 Om du er fornøyd og ikke plages med vekten så er det vel ikke noe å stresse med 😊 Anonymkode: 8d2f5...dfd
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #10 Skrevet 4. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig kan du det, men det er nok ikke så lurt... Det blir ikke lettere med tiden å være for tung, jo eldre du blir, jo vanskeligere blir det. Revmatismen din blir ikke borte, og du burde gå ned noen kilo. Anbefaler å se den serien på nrk, med han radiofyren, han viser hvor vanskelig det er, samtidig som han ikke vil oppgi øl og hamburgere. Men ved å gjøre noen smarte endringer går han ned likevel. Det er slankekuren som er umulig, men de små justeringene og endringene du kan leve med resten av livet, de fjerner mange kilo de også. Jeg personlig fikk en aha-opplevelse da jeg satt og så 71 grader nord med datteren min. Det var flere stykker som var så slitne at de gråt, de jamret seg over den vanvittig tunge sekken, som veide 30 kg. Jeg tenkte på meg selv, som drasser på 30 kg for mye, i alt jeg gjør, hele tiden... Jeg har nå gått fra 104 til 95 kg, sakte men sikkert. Ingen slankekur, men små endringer jeg kan leve med. Anonymkode: 930ae...831 Har sett på Brede Åse, men når man spiser 1-2 burgere for dagen og 15-20 øl i uka har man jo veldig mye å gjøre små endringer på. Jeg har lenge hatt et sunt kosthold, og likevel ikke gått ned i vekt, nå har jeg gitt litt opp, fordi det ikke virker... Men klart. Siste halve året har jeg pådratt meg såpass med uvaner at det burde gå å kutte noen av de🙃. Anonymkode: 0710e...b0c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #11 Skrevet 4. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Om du er fornøyd og ikke plages med vekten så er det vel ikke noe å stresse med 😊 Anonymkode: 8d2f5...dfd Nei, var liksom det jeg lurte på... Men så vet jeg jo at disse kloke damene over her har rett i at det kan komme å bite meg i leggen om jeg blir syk eller skader meg på noen måte, og at det er en svær ekstra belastning på kroppen.. Anonymkode: 0710e...b0c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #12 Skrevet 4. juni 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Pffffft, ja du har jo rett, på en måte. Men siden jeg har prøvd alt så vet jeg alle feilene jeg gjør. Jeg spiser for store porsjoner, jeg jobber som en gal og rekker ikke lønsj, så blir det en is i bilen (ja oftest eple altså!!) i bilen på veg for å hente barn i bhg. Jeg drikker en øl eller to fredag og lørdag, jeg spiser på kvelden for da har jeg tid. Jeg trenger en kvikk fiks for å klare å gå ut å jobbe mer etter middag og lekselesing og da er det mest effektiv med noe søtt og fett. Jeg vet alt dette. Og du over som sier livssitilsendring. Du har jo selvsagt helt rett du også, i alt du skriver. Jeg må vel bare ta meg sammen....(enda mer sammen, føler jeg tar meg sammen for å få gjort alt hus, barn, gård og jobb(for man må jo tjene penger også...) Men frem til jeg klarer det, så tror jeg faktisk at jeg skal vere lykkelig og tjukk, istedenfor ulykkelig og tjukk😉. Anonymkode: 0710e...b0c Du skriver at "ingenting hjelper"... Men over her viser du jo tydelig at du ikke gjør ting riktig. Du har en jobb som ofte er full trøkk fra morgenen. Da må du også spise deretter. Hjelper ikke med en riktig frokost hvis du deretter dropper lunsjen. Da vil du bli slappere fordi blodsukkeret ditt går ned (eller opp om du begynner å flørte med en diabetes etterhvert også), så fyller du på med bare et eple eller en is, og da får du først et lite hopp i blodsukkeret før det faller igjen. Til middag er du "utsultet" og slapp, du har krevd mer av kroppen din enn du gir den sjansen til å yte, du spiser for mye middag, blir slapp og så vil føle du trenger en "kvikk fiks" for å greie å ta deg sammen slik at du kommer deg gjennom resten av dagen også. Du roter til blodsukkeret ditt, og dermed stresser du kroppen din og hormonene dine setter seg på fettlagring og hemmer fett-tap. Fikser du kostholdet ditt og spiser regelmessige fullverdige måltider skjer det motsatte. Det du beskriver her er snarveien for å gå på en smell, bli utbrent, bli syk. Du har allerede reumatiske diagnoser, og når du tar så dårlig vare på kroppen din, så risikerer du å bli langt verre av de diagnosene du har, eller få nye. Vet du, du har en kropp som virkelig er verdt å ta vare på! Du er kjempesterk og kroppen din lar deg jobbe tungt, selv når du på sett og vis mishandler den. Det viser at du har hatt en sterk kropp til nå. Men hvis du ikke gjør noe med kostholdet ditt og spiserutinene dine, så vil du ikke ha en så sterk kropp om 5-10 år. Det er ikke engang sikkert du er i jobb da. I dag har du et valg - du kan ta vare på det du har... eller du kan drite i det og kjøre kroppen din fullstendig i grøfta. For den vil ikke vare slik du behandler den. Velger du å snu om, ta riktige valg med kosthold, da kan du fortsette å ha en sterk og stort sett frisk kropp. Gjør du det ikke, da er det ikke snakk om hvis det en dag stopper, men hvor raskt den dagen kommer til deg at kroppen stopper... Hvis du ikke gjør noe annet enn at du begynner å spise regelmessige og sunne måltider så gjør du mye bare der. Om du ikke "har tid til" å spise - da får du gjøre som de fleste andre som er i jobb, smøre deg en matpakke som du har i traktoren eller i fjøset eller i skogen, hvor enn du da er. Hvis du begynner å behandle kroppen din med respekt og omtanke, da tror jeg du vil oppdage at du ikke lenger trenger å "ta deg sammen" så mye som du må i dag. For i dag kjører du deg selv i minus hver eneste dag energimessig. Velger du å spise regelmessig og fullverdige måltider, så vil du ikke kjøre deg selv i kjelleren energimessig flere ganger om dagen helt unødvendig. Og da vil du få mer energi på sikt. Jeg antar at du tar vare på kyrne dine? Og hva med traktoren? Har du melkekyr - i så fall, hvor mye melk tror du de ville gi hvis du hele tiden ga dem for lite og helt feil fôr? Hvor friske tror du de ville holde seg? Hvor god ville kvaliteten på melken være? Hvor mye oftere måtte de hatt veterinærbehandling og antibiotikabehandling? Eller kyr som kalver - hvor friske ville kalvene være om du konstant ga kyrne dårlig fôr og uregelmessig fôring og feil fôr? Ville kyrne tålt årlig kalving når du unnlot å gi dem den næringen de trenger når de trenger den? Og traktoren - den går vel like bra på bensin som diesel og litt olivenolje istedenfor motorolje, ikke sant? Eller...? Begynn å behandle deg selv like bra som du behandler besetningen og redskapene dine - så får du energi du trenger også. Anonymkode: efa2d...d27
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #13 Skrevet 4. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du skriver at "ingenting hjelper"... Men over her viser du jo tydelig at du ikke gjør ting riktig. Du har en jobb som ofte er full trøkk fra morgenen. Da må du også spise deretter. Hjelper ikke med en riktig frokost hvis du deretter dropper lunsjen. Da vil du bli slappere fordi blodsukkeret ditt går ned (eller opp om du begynner å flørte med en diabetes etterhvert også), så fyller du på med bare et eple eller en is, og da får du først et lite hopp i blodsukkeret før det faller igjen. Til middag er du "utsultet" og slapp, du har krevd mer av kroppen din enn du gir den sjansen til å yte, du spiser for mye middag, blir slapp og så vil føle du trenger en "kvikk fiks" for å greie å ta deg sammen slik at du kommer deg gjennom resten av dagen også. Du roter til blodsukkeret ditt, og dermed stresser du kroppen din og hormonene dine setter seg på fettlagring og hemmer fett-tap. Fikser du kostholdet ditt og spiser regelmessige fullverdige måltider skjer det motsatte. Det du beskriver her er snarveien for å gå på en smell, bli utbrent, bli syk. Du har allerede reumatiske diagnoser, og når du tar så dårlig vare på kroppen din, så risikerer du å bli langt verre av de diagnosene du har, eller få nye. Vet du, du har en kropp som virkelig er verdt å ta vare på! Du er kjempesterk og kroppen din lar deg jobbe tungt, selv når du på sett og vis mishandler den. Det viser at du har hatt en sterk kropp til nå. Men hvis du ikke gjør noe med kostholdet ditt og spiserutinene dine, så vil du ikke ha en så sterk kropp om 5-10 år. Det er ikke engang sikkert du er i jobb da. I dag har du et valg - du kan ta vare på det du har... eller du kan drite i det og kjøre kroppen din fullstendig i grøfta. For den vil ikke vare slik du behandler den. Velger du å snu om, ta riktige valg med kosthold, da kan du fortsette å ha en sterk og stort sett frisk kropp. Gjør du det ikke, da er det ikke snakk om hvis det en dag stopper, men hvor raskt den dagen kommer til deg at kroppen stopper... Hvis du ikke gjør noe annet enn at du begynner å spise regelmessige og sunne måltider så gjør du mye bare der. Om du ikke "har tid til" å spise - da får du gjøre som de fleste andre som er i jobb, smøre deg en matpakke som du har i traktoren eller i fjøset eller i skogen, hvor enn du da er. Hvis du begynner å behandle kroppen din med respekt og omtanke, da tror jeg du vil oppdage at du ikke lenger trenger å "ta deg sammen" så mye som du må i dag. For i dag kjører du deg selv i minus hver eneste dag energimessig. Velger du å spise regelmessig og fullverdige måltider, så vil du ikke kjøre deg selv i kjelleren energimessig flere ganger om dagen helt unødvendig. Og da vil du få mer energi på sikt. Jeg antar at du tar vare på kyrne dine? Og hva med traktoren? Har du melkekyr - i så fall, hvor mye melk tror du de ville gi hvis du hele tiden ga dem for lite og helt feil fôr? Hvor friske tror du de ville holde seg? Hvor god ville kvaliteten på melken være? Hvor mye oftere måtte de hatt veterinærbehandling og antibiotikabehandling? Eller kyr som kalver - hvor friske ville kalvene være om du konstant ga kyrne dårlig fôr og uregelmessig fôring og feil fôr? Ville kyrne tålt årlig kalving når du unnlot å gi dem den næringen de trenger når de trenger den? Og traktoren - den går vel like bra på bensin som diesel og litt olivenolje istedenfor motorolje, ikke sant? Eller...? Begynn å behandle deg selv like bra som du behandler besetningen og redskapene dine - så får du energi du trenger også. Anonymkode: efa2d...d27 Nå måtte jeg le, på en god måte altså, for sammenligningene din treffer er helt på spikeren. Men det jeg ikke har skrevet så mye om er at jeg i mange år var veldig flink på alt det der, regelmessige måltider, grove karbohydrater, proteiner, litt bra fett, minst mulig sukker. Men jeg er nok ikke noe god melkeku (de omsetter alt fôret til melk, er friske og kalver uten problemer.)Men så har jeg også noen kuer som får akkurat samme fôr, men de legger på seg istede for å melke, det er vanskelig å få kalv i dem, de får problem med bena osb. Så kroppen min er nok som en slik ku, den må ha mer energi inn enn den klarer å levere ut. Derfor har jeg nok gitt opp litt. Men jeg skal "kryss i taket" prøve igjen. Eller, jeg skal forsette med det som er bra, og passe måltidene mine, og slutte å skrive på Internett om natten😉. Og ta eple isteden for is neste gang 😊. Også må du og alle dere andre som har skrevet fIen og gode svar til meg love å støtte bondeopprøret, så vi bønder kan få tid til å ta vare på oss selv også, ikke bare dyra og jorda, vi sliter oss ut nemlig, og føler oss teite fordi vi ikke bare legger ned og får oss jobb med arbeidstid, helgefri og ferier.🤷 Anonymkode: 0710e...b0c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2021 #14 Skrevet 4. juni 2021 Tror det er viktig at du ikke henger seg så opp i selve vekta. For som du sier så er du sterk og muskler veier faktisk en god del. Jeg har aldri hatt noe tall på vekta som mål. For jeg vet jeg vil veie mer enn de på samme høyde som meg selv om jeg er like tynn pga. jeg har mer muskler enn de siden jeg har trent kampsport i over 25 år. Det blir en god del muskler av å hive rundt store mannfolk. Det viktigste for meg er at magen ikke er i veien når jeg skal knytte skolissa. Anonymkode: 76c18...c2b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #15 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har prøvd alt, funker en stund, så er det opp igjen. Jeg er sprek og veldig sterk, går turer, men det hadde selvsagt vært lettere å være lett. Jeg er bonde så mange ganger kommer mine 110 kg og kjempestyrke til sin rett. Og jeg vet av erfaring at håndtering av kuer som vil det motsatte av meg er mye vanskeligere når jeg er slank. Jeg føler meg fin nok når jeg har klær i rett str og fasong. Det hadde vært så befriende å legge den der tanken om at jeg skal slanke meg på hylla. Siden jeg alltid mislykkes likevel. Blodtrykket er helt tipp topp. Kanskje litt lavt. Hvilepuls på 55-60. Har en eller annen revmatisk tilstand som gjør at jeg er plaget med ledd/muskelsmerter som nok hadde blitt betre om jeg var lettere. Men den blir også trigget av stress. Og denne evinnelige tanken om å slanke meg stresser. I tillegg blir jeg stresset av selve slankeprosessen. Anonymkode: 0710e...b0c Jeg leste ett sted at det var bra at kroppen holder på kiloene, den gjør det for å overleve. Prøvde å Google.. Fant denne morsomme her : Fordeler med å ha noen kg ekstra. 😁 https://sol.no/helse/11-fordeler-med-a-ha-noen-kilo-ekstra/69959341 Anonymkode: a6f1c...71f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #16 Skrevet 5. juni 2021 Vær lykkelig og glad i deg selv akkurat slik du er. Det høres ut som du har en kropp som fungerer bra til din hverdag. Men du kan jo likevel gjøre noen endringer slik at kroppen fungerer enda bedre, kanskje får du mindre smerter av revmatismen? Anbefaler å fokusere på ting du skal spise mer av og ikke hva du skal spise mindre av. Feks spis mer grønnsaker, mer fiber, fisk osv. Et tips for å få i seg mer fiber er å ta et glass vann og ha i litt potetmel og start måltid med å drikke det. Da får du i deg masse fiber som øker metthetsfølelsen uten å tilføre kalorier. Du vil da mest sannsynlig spise mindre uten å tenke på det. Samtidig er det snaddermat for tarmbakteriene. Men start veldig forsiktig med en halv teskje om dagen og øk sakte. Tar du mer enn det magen tåler (promping, hard mage osv) så reduserer du mengden. Husk å drikk masse vann utenom måltidene. Anonymkode: 72cf0...281
gale damen Skrevet 5. juni 2021 #17 Skrevet 5. juni 2021 Ja. Ja, det kan du. Legg tanken om at du burde være noe annet på hylla, vis damene i tråden med de "gode rådene" sine fingeren. Det er en uting at vi alle skal være slanke. HUNT-undersøkelsen sier at de fleste av oss er overvektige eller tykke, og på befolkningsnivå er ikke det bra, men for deg som enkeltperson sier det ingen verdens ting. Hvis du er fornøyd med deg selv og din kropp så er det ikke nødvendig å stresse med slanking som ikke leder noe sted hen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Skrevet 5. juni 2021 Det kan du. Men tenker at du heller kan som mål å ikke gå mer opp vekt,at du skal holde den vekten du har nå. Anonymkode: 1d461...c1b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #19 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Jeg har også prøvd alt. På grunn av hormoner vil jeg aldri gå ned i vekt eller bygge muskler. Så jeg må bare innfinne meg med å forbli tjukk og dvask. Noen ganger går det rett og slett ikke. Anonymkode: 66086...3ca Seriøst? Hvilke hormoner er dette? Anonymkode: 8271b...d3a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #20 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Jeg leste ett sted at det var bra at kroppen holder på kiloene, den gjør det for å overleve. Prøvde å Google.. Fant denne morsomme her : Fordeler med å ha noen kg ekstra. 😁 https://sol.no/helse/11-fordeler-med-a-ha-noen-kilo-ekstra/69959341 Anonymkode: a6f1c...71f Gjør et unntak og godtar sol.no som et seriøst nettsted med mange gode artikler om seriøs forskning😁 Anonymkode: 0710e...b0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå