Gå til innhold

Basseng og bading

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å la de bade utenfor i basseng som er 80 cm dypt? De er 13, 10 og 8 år. 13-åringen passer på de minste i bassenget om jeg er inne. 

Anonymkode: a244e...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir helt feil å la 13 åring ha ansvar for at småsøskene ikke drukner 😮 Hadde ikke latt en 8 åring og 10 åring få bade i basseng uten tilsyn av en VOKSEN. Selv om de kan svømme så kan plutselig noe skje,også kan det gå fryktelig galt.

Anonymkode: 97a3e...e53

Skrevet

Vi har en regel om at ingen er i svømmebassenget (som riktignok er dypere enn 80cm) uten at en voksen ser dem. Synes det er tryggest slik, og unødvendig å risikere drukning. 

Anonymkode: 554ba...aea

Skrevet

Mine har badet uten tilsyn i den alderen.

Regelen har vært at de ikke får bade når de er alene hjemme og om de ser en av søsknene har hodet under vann må de dra hodet opp og rope på en voksen.

Anonymkode: d9f2d...c7d

Skrevet

Her får 14-åringen bade alene. Når tolvåringen og syvåringen bader, er det alltid under oppsyn. 

Anonymkode: 21c8b...a30

Skrevet

Her er regelen at det ikke er noen bading bår vi ikke er hjemme. Vi har alltid oppsyn med de når de bader, men jeg kan fint gå en tur på do når to ti-åringer bader. 

Anonymkode: ae3c7...f44

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det greit!!

Anonymkode: 9e769...3ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Mine har badet uten tilsyn i den alderen.

Regelen har vært at de ikke får bade når de er alene hjemme og om de ser en av søsknene har hodet under vann må de dra hodet opp og rope på en voksen.

Anonymkode: d9f2d...c7d

What? Mine er mer under enn over, så det hadde jo blitt skikkelig slitsomt for dem i lengden. 

Anonymkode: b2032...d4d

Skrevet

Det kommer også ann på hvordan ungene er. Mine kan herje og ta helt av når voksne passer på, men såfort jeg må inn på do eller noe så er det automatisk rolig bading og ingen ablegøyer. 
så jeg kunne latt de bade mens jeg var inne og gjorde noe, men jeg har alltid hatt ett øye med de fra vindu og hører de. Bassenget ble satt slik at jeg såoppi det fra kjøkkenet, det var jo der jeg igrunn var om jeg var inne. Men latt de bade helt fritt hadde jeg ikke gjort, jeg er oppvokst ved havet og sett hvor fort ting kan gå galt. Så jeg bader ikke alene i voksen alder engang, den samme respekten har også mine barn fått. 

Anonymkode: a6b22...33e

Skrevet

Med en dybde på 80 cm - ja hvis 12 eller 17 åringen er med.

Vi har dybde på 1,5 m. Ingen bading uten at voksne er hjemme, men kan fint stå på kjøkkenet å lage mat og kikke til de innimellom. De er 8, 10, 12 og 17.

Anonymkode: 376b2...74e

Skrevet

Våre barn er 8 og 9, og kan bade alene mens jeg sjekker jevnlig. Men bare om det bare er de to og ingen andre. Dersom de har venner på besøk er det alltid en voksen til stede, da vennende ikke alltid er like flinke å følge reglene. 

9 åringen er konkurranse svømmer, svømmer fint 1000m på 20min, og 8 åringen er også en god svømmer. 

Begge er oppvokst med basseng og vann. 

Anonymkode: 9e317...b92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...