Gå til innhold

Savner å ha en natt barnefri sammen med mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke hatt barnevakt på 2,5 år.
Vi har hatt barnefri hver for oss i forbindelse med jente-/gutteturer og forretningsreiser.
Men savner så sårt å ha en natt hvor kan bare være oss to.

Hadde det 1-2 ganger i året tidligere, men det har alltid bare vært min mor som har stilt opp, og så ble hun syk og orker ikke å ha dem alle.

Savner å kunne være kjærester

Har dere ofte barnefri sammen, og dere som ikke har det, savner dere det?

Anonymkode: 1da52...a59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det vel ganske sjeldent, iallefall over natten. Ikke i hverdagen men det har stort sett vært i sommerferier der vi måtte jobbe og de hadde fri. men i håret ellers er det sjeldent, covidperioden er jo noe for seg selv og kan vel ikke regnes med, da   har det jo ikke vært mulig.  men årene før ble det vel bare 1 gang i året utenom ferier...

om jeg savner det? joda, men det var et kjempebehov når de var små... da var de jo på oss hele tiden, med tenåringer blir det jo tid for oss to i hverdagen til samtaler.... nå har vi jo tid til lange frokoster og aviser, tur i skogen osv bare oss to...

Nå er det vel så mye fordi barn og besteforeldre har behov for tid sammen...

Anonymkode: 6dc24...28a

Skrevet

Hvertfall en gang i måneden minst. Vi betaler bare en barnevakt i nabolaget som vi er blitt kjent med. Ungene storkoser seg med henne,å det er verdt hver eneste krone.

Anonymkode: 88f6e...77a

Skrevet

Det er en tid for alt. Småbarnstiden går fort, snart er de store og klarer seg selv. Tenker at i det øyeblikket man bestemmer seg for å få barn, er man innforstått med at "alenetid" ikke er noe man kan regne med. Dessuten: kjærester er man da i hverdagen, med barn rundt seg, også? Kjærestetid som voksne, ansvarlige folk er ikke det samme som da man var 17 år!

Anonymkode: 63d5b...129

Skrevet

Vi har det aldri 

Ikke noe jeg tenker på egentlig, vi klarer å være kjærester selv om ungene er hjemme vi 😉

Anonymkode: be32f...2ba

Skrevet

I løpet av 18 år har det bært svært sjelden. Kanskje en gang i året?

Anonymkode: 267fc...7e5

Skrevet

Vi har en del "barnevakt", vil egentlig ikke kalle det det, siden det som regel er bestemødrene som spør om å få ha ungene, eller ungene som spør selv. Sjelden vi spør fordi vi trenger. 
Men vi nyter det selvfølgelig når vi kan! Utover det, så har vi mye kjærestetid selv om ungene er her. Men skjønner hva du mener, det blir ikke det samme. 

Anonymkode: f332a...cca

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

I løpet av 18 år har det bært svært sjelden. Kanskje en gang i året?

Anonymkode: 267fc...7e5

Sier ikke vi ønsker det hele tiden.
En gang i året hadde vært topp :)

HI

Skrevet

Som noen over skriver, dere må kanskje bli flinkere til å være kjærester selv om barna er der. Vi har fire barn og hadde kanskje barnevakt for alle to-tre ganger totalt fra yngste ble født og til hun ble 10 år. Nå er hun 12 år, eldste er 19 år, og hadde faktisk en helg alene i fjor sommer. Det var helt rart 😅

Poenget er at vi er jo kjærester likevel, i hverdagen. Da barna var yngre, og en del fortsatt også, men nå får de velge selv, sørget vi for å spise middag på kvelden med vin til og levende lys. Vi satt da selvfølgelig sammen med barna og spiste litt med dem tidligere på dagen, men så en "voksenmiddag" på kvelden. Det har i hvert fall vært verdifullt for oss. Nå kan vi spise ute alene hvis vi vil, vi trenger ikke barnevakt lenger. Og så er vi lekne og kjærlige sånn ellers, kysser, klemmer og flørter hver dag. Jeg tror helt oppriktig at de forholdene som ikke bare overlever småbarnstiden, men fortsatt er gode forhold, er de der man klarer å være gode kjærester hver dag og ikke bare når man har barnevakt. 

Anonymkode: 50cb3...0dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er en tid for alt. Småbarnstiden går fort, snart er de store og klarer seg selv. Tenker at i det øyeblikket man bestemmer seg for å få barn, er man innforstått med at "alenetid" ikke er noe man kan regne med. Dessuten: kjærester er man da i hverdagen, med barn rundt seg, også? Kjærestetid som voksne, ansvarlige folk er ikke det samme som da man var 17 år!

Folk er forskjellig. Hvis jeg bare skal være "mammaen til Per" så hadde jeg mistrivdes helt vanvittig,å hadde ikke hatt det bra med selv. Jeg trenger å ha jevnlig barnefri for å kunne gjøre på ting uten barn også. Å selvsagt trenger foreldre alenetid sammen der de bare kan være kjærester. Her har vi jevnlig barnevakt å jeg kjenner at jeg blir en bedre mamma av det. Ønsker jo ikke sett livet mitt på vent til barnet er 15 år. Vi har råd til å betale en barnevakt så da gjør vi det jevnlig.

Skrevet

Vi hadde en del barnevakt før vi fikk 3 og corona kom. Skal sies at det har gått overraskende bra selv om det har blitt mindre tid uten barn. Savner pauser, men alt hjelper på en måte også😅😁 denne helga skal 2,5 åringen bli med svigers på hytta.. Da har vi bare en 7 og 10 åring hjemme. Nesten barnefri i mine øyne.

Gleder oss veldig til å ha muligheten til å sove lengre enn til kl 4🤣

Vi er uansett heldige da mine foreldre er  55 år og kan ta på seg litt mer barnevakt når det åpnes mer opp. 

De siste 2 åra har vi hatt barnevakt for alle ca 5 ganger. Har også tenkt etterhvert å gjøre avtale med broren min som også har 3 barn om å bytte på litt om å passe på hverandres barn:) Hjelpe hverandre litt så vi ikke er så avhengig av kun barnevakt hos besteforeldre.

Nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er Hi, men er det mulighet for å skaffe en tenåring/student til fast barnevakt?  Alle har godt av en pause sammen en gang i blant 😅

Anonymkode: 801d3...567

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Folk er forskjellig. Hvis jeg bare skal være "mammaen til Per" så hadde jeg mistrivdes helt vanvittig,å hadde ikke hatt det bra med selv. Jeg trenger å ha jevnlig barnefri for å kunne gjøre på ting uten barn også. Å selvsagt trenger foreldre alenetid sammen der de bare kan være kjærester. Her har vi jevnlig barnevakt å jeg kjenner at jeg blir en bedre mamma av det. Ønsker jo ikke sett livet mitt på vent til barnet er 15 år. Vi har råd til å betale en barnevakt så da gjør vi det jevnlig.

"Sette livet på vent"?? Hva i alle dager..... Du er nå i den fasen der du har familie og barn, er ikke det OGSÅ en del av livet? Venter du nå på at barna flytter ut, og så får du livet tilbake, eller? Hva forventer folk av livet som voksne? Livet som foreldre? Livet generelt? Hvis man ønsker å leve som i russetiden resten av livet, må man velge bort det å få barn f eks! Dette tullet med kjærestetid uten barn har for mye fokus. Det gis et bilde av at man fortsatt skal kunne forvente å leve et bekymringsløst liv med kjæresten som om man fortsatt var tenåringer! Når skal voksne folk forstå at man som regel ikke får både i pose og sekk, når man velger å få barn, velger man samtidig bort en del ting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

"Sette livet på vent"?? Hva i alle dager..... Du er nå i den fasen der du har familie og barn, er ikke det OGSÅ en del av livet? Venter du nå på at barna flytter ut, og så får du livet tilbake, eller? Hva forventer folk av livet som voksne? Livet som foreldre? Livet generelt? Hvis man ønsker å leve som i russetiden resten av livet, må man velge bort det å få barn f eks! Dette tullet med kjærestetid uten barn har for mye fokus. Det gis et bilde av at man fortsatt skal kunne forvente å leve et bekymringsløst liv med kjæresten som om man fortsatt var tenåringer! Når skal voksne folk forstå at man som regel ikke får både i pose og sekk, når man velger å få barn, velger man samtidig bort en del ting. 

Du velger jo å bare tolke innlegget mitt i verste mening. Så klart livet mest handler om tid sammen med familien som selvsagt er veldig koselig det også. Men jeg ikke ferdig med å kunne være med venner uten barn,kunne gå på standup show,kunne gå på kino å se en voksenfilm osv. Jeg trenger å være noe mer enn bare en mamma,å jeg trenger alenetid med samboeren utenfor huset. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Folk er forskjellig å det må du bare godta. Du har ingen rett til å si at det jeg gjør er feil.

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Folk er forskjellig å det må du bare godta. Du har ingen rett til å si at det jeg gjør er feil.

"Folk er forskjellig å det må du bare godta"...vel, joda, å være forskjellig er greit, men det bør likevel være greit at noen påpeker det åpenbare! Som voksne foreldre må man faktisk tåle at noen realitetsorienterer de som ikke helt har tatt inn over seg hva det vil si å ha barn. Det dukker stadig opp innlegg her om mangel på kjærestetid/alenetid, besteforeldre som ikke står på pinne med barnepass osv. Noen ganger er det å lese her på forumet som en skriftlig episode av "Unge mødre"! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

"Folk er forskjellig å det må du bare godta"...vel, joda, å være forskjellig er greit, men det bør likevel være greit at noen påpeker det åpenbare! Som voksne foreldre må man faktisk tåle at noen realitetsorienterer de som ikke helt har tatt inn over seg hva det vil si å ha barn. Det dukker stadig opp innlegg her om mangel på kjærestetid/alenetid, besteforeldre som ikke står på pinne med barnepass osv. Noen ganger er det å lese her på forumet som en skriftlig episode av "Unge mødre"! 

Som jeg skrev så maser vi ikke på besteforeldre,vi betaler en barnevakt. Har overhodet ikke dårlig samvitighet for at vi jevnlig har barnevakt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Gud bedre, snakk om å dra det ut av proporsjoner! Man er da ikke noe dårligere skikka til å ha barn om barna sover borte en gang i blant. Kryp tilbake under steinen din, du. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Vi har hatt barnefri hver for oss i forbindelse med jente-/gutteturer og forretningsreiser.

Hadde det 1-2 ganger i året tidligere, men det har alltid bare vært min mor som har stilt opp, og så ble hun syk og orker ikke å ha dem alle.

Vet hvordan du har det. Heldigvis så har nabojenta gått med på å passe 4 åringen en helg i sommer så jeg og mannen kan ha en romantisk helg på Kragerø Resort. Det gleder jeg meg sykt til. Har ikke vært aleine på 4 år... 

Anonymkode: 81569...c63

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Gud bedre, snakk om å dra det ut av proporsjoner! Man er da ikke noe dårligere skikka til å ha barn om barna sover borte en gang i blant. Kryp tilbake under steinen din, du. 

"Kryp tilbake under steinen din, du." Dette er ikke gangbare argumenter, og bekrefter jo bare mine betraktninger mht Unge mødre!

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

"Kryp tilbake under steinen din, du." Dette er ikke gangbare argumenter, og bekrefter jo bare mine betraktninger mht Unge mødre!

Det var ikke et argument, heller. Du er jo egentlig ikke ute etter å gi ordentlige svar, du er kun ute etter å fremheve deg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Vi hadde ikke det så ofte. Jeg savnet det veldig. Nå er det slutt, så nå blir det naturligvis ikke noe av. Men jeg savnet det veldig. Det er hyggelig å ha noen lange morgener sammen. 

Anonymkode: 0062d...3e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du velger jo å bare tolke innlegget mitt i verste mening. Så klart livet mest handler om tid sammen med familien som selvsagt er veldig koselig det også. Men jeg ikke ferdig med å kunne være med venner uten barn,kunne gå på standup show,kunne gå på kino å se en voksenfilm osv. Jeg trenger å være noe mer enn bare en mamma,å jeg trenger alenetid med samboeren utenfor huset. 

Helt enig!!  

Å "bare" være "mammaen til Jens", klarer jeg ikke. Nå er jeg sånn sett heldig, sønnen er hos pappaen sin annenhver helg, så har tid til "meg-ting" også. Sist lørdag satt jeg 5 timer hos frisøren (mange forskjellige farger som tok sin tid). Neste helg skal jeg på date. 

Anonymkode: dd5fe...daa

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig!!  

Å "bare" være "mammaen til Jens", klarer jeg ikke. Nå er jeg sånn sett heldig, sønnen er hos pappaen sin annenhver helg, så har tid til "meg-ting" også. Sist lørdag satt jeg 5 timer hos frisøren (mange forskjellige farger som tok sin tid). Neste helg skal jeg på date. 

"Bare" mamma? Så merkelig inndeling av livet! I det øyeblikket man velger å sette barn til verden, er du OGSÅ mamma, og dette i tillegg til partner, datter, søster, venninne, kollega. Med barn blir livet annerledes enn før, men likefullt får man et fullstendig liv!

At du mener at du er HELDIG (faktisk!!) som har barnefri, er om mulig enda mer underlig! Men bekrefter også teorien om unge mødre: "meg-meg-meg". Hvorfor ville man da egentlig få barn? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

"Bare" mamma? Så merkelig inndeling av livet! I det øyeblikket man velger å sette barn til verden, er du OGSÅ mamma, og dette i tillegg til partner, datter, søster, venninne, kollega. Med barn blir livet annerledes enn før, men likefullt får man et fullstendig liv!

At du mener at du er HELDIG (faktisk!!) som har barnefri, er om mulig enda mer underlig! Men bekrefter også teorien om unge mødre: "meg-meg-meg". Hvorfor ville man da egentlig få barn? 

Hvorfor kobler du dette til unge mødre? Det er en idiotisk antagelse. Jeg er selv ung mor, eller var rettere, og har alltid satt barna først og inkludert dem. Men jeg vet om mange som var betydelig eldre enn meg da de ble mamma som har mye barnevakt. Det er ikke mors alder som nødvendigvis betyr noe, men innstilling. Om noe vil jeg tro det er verre å oppgi sitt gamle liv når man er veletablert og har arbeidet seg opp vaner med å spise ute osv., enn unge som enda ikke er låst fast i noe bestemt mønster og gjerne er mer fleksible. Jeg er i hvert fall langt mer "satt" nå enn da jeg var ung.

Anonymkode: 50cb3...0dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Kan ikke fatte hvorfor det er så utrolig provoserende at noen (ganske mange) liker å få være voksen uten barn, etter man har fått dem!! 

Jeg ble ufrivillig og uplanlagt alenemor da sønnen var 6 uker. De neste 3 årene levde og åndet jeg for sønnen min. Var ikke på do alene engang. Venninnekveld, teater, restaurant og annet "voksengøy" var utenkelig. Jeg mistet meg selv, gikk fullstendig opp i mammarollen. Så når han da hadde fått såpass god tilknytning til pappaen sin, så syntes jeg det var himmelsk at han var der innimellom. 

Ja, jeg er heldig som har "fri" annenhver helg. Jeg er heldig fordi sønnen har en pappa som bryr seg og som vil være sammen med han. Jeg er heldig fordi jeg får 3 dager pr mnd til å hente meg inn, så jeg faktisk kan være en god mor. Jeg er ikke en god mor når pausene uteblir. Det er helt sikkert du, så jeg applauderer deg først som sist 👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...