Gå til innhold

Hvordan blir det med avslutninger hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det jevnt smittetrykk, nokså lavt, men går ikke over. Har hatt det sånn siden oktober. Vi har for tiden ingen lokale forskrifter og forholder oss til nasjonale regler. 

Likevel sier både skole og barnehage at de "ikke vil bidra til økt smitte" ved å legge til rette for klassevis avslutninger. Vi er også oppfordret til å ikke gjøre dette utenfor skolen. 

Altså jeg blir så provosert. Vi snakker om små barn som ikke kan huske noen avslutning, som skal avslutte barnehage eller første klasse, barn som går sammen daglig som jeg ikke vet hvem er. Jeg kjenner hverken foreldre eller barn liksom. 

Jeg har hatt full forståelse for tiltak hele veien, men hva er grunnen til at vi må ikke kan ha en avslutning? Arrangementer utendørs med opp til 100 er tillatt, og barn i egen kohort kan uansett møtes med et "tilstrekkelig antall voksne som tilrettelegger". Hvorfor får vi ikke "lov"?!? 

Jeg blir altså så provosert. Kanskje noen har noen gode argumenter jeg ikke ser i frustrasjonen? 

Anonymkode: 2640d...01f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi booket lokale og har plan b om grilling på stranden hvor alle tar med egen mat dersom lokalet ikke lar seg gjennomføre

Skrevet

Vi har avslutning klassevis. De er en kohort og derfor får de lov å ha avslutning utenom skolens regi. Bor i Tønsberg og her er smitten på vei opp igjen, men likevel er det beslutta via foreldregruppa at vi gjør det sånn.

Anonymkode: 83af3...1e5

Skrevet

Avslutning klassevis, i skoletiden.

De har dager ved sjøen, i skogen e.l. (har fire barn) og skal ha med grillmat, noen foreldre stiller med en kake o.l.

Ingen avslutninger på kvelden med foreldre.

Har en som er ferdig i 10.klasse og der blir det heller ikke den høytidelige vitnemålsutdelingen med middag, tale fra rektor osv med foreldre, sånn som vi har vært med på før. Det blir vitnemålsutdeling på kveldstid da, men bare med ungdommen og lærere, ingen foreldre.

Heller ingen avslutning/oppvisning som de pleier ha på turn, dans og slike idretter som vi ikke ser hva de gjør gjennom sesongen. Det synes de nesten er tristere, at de ikke får vist oss hva de har lært denne sesongen. Men sånn er det i år, ungene tar det veldig pent.

Anonymkode: 74d05...faf

Skrevet

Ja, kan godt hende det er jeg som syns dette er verst. Men med en som begynte i bhg i fjor og ei som begynte på skolen da, sitter jeg nå med følelsen av at det er mange barn og foreldre jeg ikke vet hvem er.. Syns det er ugreit rett og slett. Og så forstår jeg ikke hvorfor.. 

Skrevet

Vi har liten klasse. Vi samles alle barn og én foresatt. Har leid et utendørs område og treffes etter siste skoledag. Vi gjør som vi vil selvsagt. 
I tillegg planlegges det back-to-school party i August. Om reglene tillater det så blir det skikkelig fest. 

Anonymkode: 5ee16...71e

Skrevet

Barnehageavslutning for barna, uten foreldre. Trist for oss, men barna vet/husker ikke at foreldre pleide å være med på sånt, så de bryr seg ikke.

Nå krysser vi fingrene for at vi får bli med første skoledag, og at det året blir mer normalt. 

Anonymkode: 3b5df...8ac

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Her har vi booket lokale og har plan b om grilling på stranden hvor alle tar med egen mat dersom lokalet ikke lar seg gjennomføre

Selv om dere er ute har dere ikke lov til å være mer enn 30. Inne er det maks 20.

Anonymkode: 5726c...db9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi har avslutning klassevis. De er en kohort og derfor får de lov å ha avslutning utenom skolens regi. Bor i Tønsberg og her er smitten på vei opp igjen, men likevel er det beslutta via foreldregruppa at vi gjør det sånn.

Hvis de blir over 20 er ikke det lovlig lenger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Selv om dere er ute har dere ikke lov til å være mer enn 30. Inne er det maks 20.

De er 14 i klassen som kommer av elever, 1 voksen fra hver familie og lærer 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det er 30 ute nå som er nasjonale regler for utendørs privat arrangement. 

Anonymkode: 5ee16...71e

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nå er de 25 stk i klassen pluss 3 lærere/assistenter, så om vi er ute og holder avstand så går det fint. 

Skrevet

Her vil de samle avgangselevene, ca 180 stykker, innendørs. Jeg er kontaktlærer og forventet å komme, men jeg har gitt klar beskjed om at ikke er det minste aktuelt. Skjønner ikke hva de tenker på. Har heller en avslutning med bare klassen min.

Anonymkode: b4777...e83

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her vil de samle avgangselevene, ca 180 stykker, innendørs. Jeg er kontaktlærer og forventet å komme, men jeg har gitt klar beskjed om at ikke er det minste aktuelt. Skjønner ikke hva de tenker på. Har heller en avslutning med bare klassen min.

Det spm er synd med avsluttninger bare for klassen er at det et en del elever som ikke trives i klassen. De har sine venner i andre klasser. Da er det ingen grunn for dem å gå på klasseavsluttningen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det spm er synd med avsluttninger bare for klassen er at det et en del elever som ikke trives i klassen. De har sine venner i andre klasser. Da er det ingen grunn for dem å gå på klasseavsluttningen.

Selvfølgelig er det en grunn for å delta på avslutningen - selv om man har venner i andre klaser. Hovedgrunnen bør bære å få utdelt vitnemål!

Anonymkode: 4a956...cc5

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Selvfølgelig er det en grunn for å delta på avslutningen - selv om man har venner i andre klaser. Hovedgrunnen bør bære å få utdelt vitnemål!

Anonymkode: 4a956...cc5

Det får de uansett. Trenger ikke noen avsluttning for det.

Skrevet

Her har de avsluttning på skolen, men ingen foreldre får lov å komme. Det er helt greit syns jeg, det er ungenes dag så at de har en markering på skolen er topp. 
Ungene vil huske dette og for de så blir det positivt uansett for de har aldri gjort dette før (10kl) Vi foreldre må slutte å gnåle om hvor ille det er, for det er ikke ille. Alternative er at dere lar ungene minnes denne dagen ved at mange ble smittet, det er ikke noe dere vil at ungene skal minnes. La de glede seg sammen med sine klassekamerater, gled dere sammen med ungen når det kommer hjem og viser vitnemålet. 

Jeg kommer fra en by der det ikke er normalt at foreldrene er med på dette, så for meg var det rart å være med når mitt eldste barn fikk vitnemålet her vi bor. Jeg tror jeg husker denne dagen med større glede enn mitt barn. Vi var på badetur, grillet og koste oss mens vi fikk vitnemålet av rektor. Mitt sjenerte barn syns det var helt grusomt å stå forran tre skoleklasser med dertilhørende foreldre og besteforeldre. Der lærer sa noe om hvert barn, det måtte klemmes og håndhilses på alle lærere. 
Så mitt yngste barn er ekstremt fornøyd at de ikke skal ha en slik avsluttning. Hun liker egentlig masse mennesker og litt markeringer, men dette syns hun ikke noe om. Så hun gleder seg til de skal dele et ut i klassen. Ungene skal vist pynte seg, det har de avtalt selv. De gjør det til sin dag. 

Anonymkode: bcb64...387

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Her er det jevnt smittetrykk, nokså lavt, men går ikke over. Har hatt det sånn siden oktober. Vi har for tiden ingen lokale forskrifter og forholder oss til nasjonale regler. 

Likevel sier både skole og barnehage at de "ikke vil bidra til økt smitte" ved å legge til rette for klassevis avslutninger. Vi er også oppfordret til å ikke gjøre dette utenfor skolen. 

Altså jeg blir så provosert. Vi snakker om små barn som ikke kan huske noen avslutning, som skal avslutte barnehage eller første klasse, barn som går sammen daglig som jeg ikke vet hvem er. Jeg kjenner hverken foreldre eller barn liksom. 

Jeg har hatt full forståelse for tiltak hele veien, men hva er grunnen til at vi må ikke kan ha en avslutning? Arrangementer utendørs med opp til 100 er tillatt, og barn i egen kohort kan uansett møtes med et "tilstrekkelig antall voksne som tilrettelegger". Hvorfor får vi ikke "lov"?!? 

Jeg blir altså så provosert. Kanskje noen har noen gode argumenter jeg ikke ser i frustrasjonen? 

Klassevis utendørs burde være mulig, det er viktige milepæler og minner. Vi hadde avslutning i fjor til og med. Da ble det prioritert å ha en avslutning for maxibarna og deres foreldre, søsken og besteforeldre kunne ikke delta og sommerfesten for resten av barnehagen ble avlyst, men det er viktig å få en fin avslutning og lukke porten for aller siste gang synes jeg. Klassevis, utendørs avslutning bør være mulig ved de fleste skoler. 

Anonymkode: 1939b...a11

Skrevet

Tipper streiken vil vare til ferien begynner så her blir det neppe en problemstilling😊

Anonymkode: 6240d...52b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke i denne klassen, de har et fantastisk klassemiljø og alle trives og er inkludert. Jeg har faktisk aldri hatt en klasse før med så godt klassemiljø, så akkurat det er jeg ikke det minste bekymret over. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Klassevis utendørs burde være mulig, det er viktige milepæler og minner. Vi hadde avslutning i fjor til og med. Da ble det prioritert å ha en avslutning for maxibarna og deres foreldre, søsken og besteforeldre kunne ikke delta og sommerfesten for resten av barnehagen ble avlyst, men det er viktig å få en fin avslutning og lukke porten for aller siste gang synes jeg. Klassevis, utendørs avslutning bør være mulig ved de fleste skoler. 

Anonymkode: 1939b...a11

Det er jo det jeg tenker og. Blir så lei meg over at ingenting for ungene blir prioritert. Det snakkes om karantenehotell og idrettsarrangement og harryhandel før sommeren. Jeg driter i Syden! Men jeg ville gjerne sett alle ungene i klassen til barnet mitt og ønsket de god sommer. 

Skrevet

Her er skolen i streik for det første og avsluttning utgår siden skolene er gule frem til ferien.

Skrevet

Må bare minne om at det heter avslutning. Det holder lenge med én T. 

For yngste er det plan om klasseavslutning i en stor konferansesal, 10. klasse, eldste har bare "ha det, ses til høsten" i klasserommet, vg1. 

Anonymkode: 35ba0...7ed

Skrevet

her var det kun klassen til barnet som hadde, ingen foreldre, kun barna

Anonymkode: 74f5d...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...