Gå til innhold

Alle skoleball og andre avsluttninger må avlyses

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik reglene er nå må alle skoleball, vitemålsoverekkelsar, bowlingturer ol for å ha en hyggelig slutt på skolen avlyses. Her fikk de beskjed i går.

Er det flere steder det sittee knuste ungdomer? De har godtatt alt, med mer eller mindre godt humør, men dette var knusende.

Anonymkode: 71bcb...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da regner jeg med det er smitteutbrudd som gjør det - for i følge nasjonale regler kan de samles. 

Anonymkode: aa06d...0bb

Skrevet

Blir de knust av det så takler de livet dårlig 

Anonymkode: 3e4ea...73c

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Slik reglene er nå må alle skoleball, vitemålsoverekkelsar, bowlingturer ol for å ha en hyggelig slutt på skolen avlyses. Her fikk de beskjed i går.

Er det flere steder det sittee knuste ungdomer? De har godtatt alt, med mer eller mindre godt humør, men dette var knusende.

Det er en bra og fornuftig beslutning. 

Anonymkode: 05f67...81f

Skrevet

Min gutt ble litt lei seg når det ikke blir en avslutning etter 7 år på barneskolen. Men han forstår hvorfor 

Anonymkode: 56a1c...052

Skrevet

Her arrangerer klassen noe gøy selv! Man trenger jo ikke avlyse, men tenke anderledes!

hva med å foreslå at klassen og lærerene (som alt er sammen hele dagen) kan ta på finstasen enten på dagtid evt kveld dersom lærerene synes det er greit. Foreldrene spleiser på pizza, brus og lager noen kaker. 

lærerene deler ut vitnemål og streamer seansen slik at foreldre kan se den live hjemme! Elevene kan få i oppdrag i lage take til lærerene, underholdning for hverandre osv.

få ungdommene til å tenke anerledes, ta kontakt med læreren og avtal. Er lærerene i streik så kan et par av foreldrene organisere. Inviter læreren (er det lov?) evt ring læreren på FaceTime der elevene overrasker med fine ord/selvlaget sang osv!

Anonymkode: da226...a3f

Skrevet

Min 7. klassing skal på hengekøyetur sammen med to lærere som avslutning. Det tror jeg blir like stas som en fest. 

Tenker man litt alternativt så kan man finne en løsning på det meste. 

Anonymkode: 15a28...9ac

Skrevet

Helt idiotisk. Det er det samme her. Minste er ferdig i barnehagen, og det blir ingen avslutning med foreldrene. Nå er så og si alle i risikogruppene og blant de eldre ferdigvaksinert. Da kan vi åpne.

Anonymkode: a80ca...643

Skrevet

Her har vi fått godkjent av kommunelegen å arrangere klassevis for avgangsklassen. Flere foreldre er fullvaksinert og trenger ikke telles med, disse stiller opp som arrangører. Så har vi leid speiderhytta i kommunen for en mini-leirskole. Det er lov med tre overnattinger. Videre har noen foreldre stilt sin eiendom til disposisjon for siste dag. Der blir grilling, gaming, bading og sosialt. 
Er det stort smittetrykk hos dere nå da? Hvis ikke så kan dere jo arrangere noe da om det bare er nasjonale regler som gjelder. 30 kan samles ute. 

Anonymkode: ed319...5db

Skrevet

Avsluttninger som inkluderer foreldre er avlyst, men klassene har egne turer og moro utenom.

Underholdning som er øvet inn blir filmet og delt med foreldre, så det er ikke bortkastet.

Anonymkode: dab08...847

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her arrangerer klassen noe gøy selv! Man trenger jo ikke avlyse, men tenke anderledes!

hva med å foreslå at klassen og lærerene (som alt er sammen hele dagen) kan ta på finstasen enten på dagtid evt kveld dersom lærerene synes det er greit. Foreldrene spleiser på pizza, brus og lager noen kaker. 

lærerene deler ut vitnemål og streamer seansen slik at foreldre kan se den live hjemme! Elevene kan få i oppdrag i lage take til lærerene, underholdning for hverandre osv.

få ungdommene til å tenke anerledes, ta kontakt med læreren og avtal. Er lærerene i streik så kan et par av foreldrene organisere. Inviter læreren (er det lov?) evt ring læreren på FaceTime der elevene overrasker med fine ord/selvlaget sang osv!

Anonymkode: da226...a3f

De er over 20 i klassen. Da er ikke det lov.

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Avsluttninger som inkluderer foreldre er avlyst, men klassene har egne turer og moro utenom.

Underholdning som er øvet inn blir filmet og delt med foreldre, så det er ikke bortkastet.

Anonymkode: dab08...847

Så lenge de er under 20 personer som samles går det bra, eventuelt under 30 ute. Her er klassen større.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da regner jeg med det er smitteutbrudd som gjør det - for i følge nasjonale regler kan de samles. 

Nei. Det er nasjonsle regler. Alle sermonier og sossiale og hyggelige samlinger for skole og arbrid regnes som pri ate arrangemanger og er derfor forbudt. Det gjelder også sommerfest med jobben eller middag etter et seminar.

Skrevet

Her er det ingen avslutninger. Mitt barn går i 5. klasse, så det går fint. Men skjønner det er kjipt for avgangselever og de som slutter i bhg.

Anonymkode: 21d84...e13

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Her er det ingen avslutninger. Mitt barn går i 5. klasse, så det går fint. Men skjønner det er kjipt for avgangselever og de som slutter i bhg.

Anonymkode: 21d84...e13

Min slutter i 10.klasse. Kjøpte ballkjole på mandag etter å ha spart lenge. I går kom meldingen om at alt var avlyst. 10.klasseballet er ikke noe noen kan ta igjen senere. Det høres overfladisk ut, men det er noe de har gledet seg til i flere år.

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Min slutter i 10.klasse. Kjøpte ballkjole på mandag etter å ha spart lenge. I går kom meldingen om at alt var avlyst. 10.klasseballet er ikke noe noen kan ta igjen senere. Det høres overfladisk ut, men det er noe de har gledet seg til i flere år.

Men hvorfor kjøpe ballkjole nå, når man vet hvordan tilstanden i landet er? Hadde det ikke vært lurt å vente med å bruke de pengene? Er vel ingen (voksne) som har sett for seg en vår/sommer full av vanlige markeringer og avslutninger?? 

Anonymkode: b268e...cf8

Skrevet

Her er alt avlyst på grunn av streik. Hele skolen er stengt. Mitt barn har gledet seg veldig til ulike avslutninger, men alt er avlyst. C’est la vie.

Anonymkode: 95dd8...387

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei. Det er nasjonsle regler. Alle sermonier og sossiale og hyggelige samlinger for skole og arbrid regnes som pri ate arrangemanger og er derfor forbudt. Det gjelder også sommerfest med jobben eller middag etter et seminar.

Så lenge det arrangeres av skolen/i skoletiden er det aldeles ikke forbudt. På gult nivå regnes klassen som en kohort uavhengig av hvor stor klassen er. Og to kohorter kan samarbeide utendørs. 

Anonymkode: e721a...dd2

Skrevet

Knust? Er de knust? 
Hva skal de gjøre når de blir voksne, og livet innhenter dem? 
skuffet ville vært forståelig, men å være knust høres ikke særlig lovende ut. 

Anonymkode: 01629...d91

Skrevet

I barnehagen her er det avslutning for hele avdelingen med begge foreldre samt ansatte. Blir langt over 50. 

Skrevet
On 6/3/2021 at 7:06 AM, Anonym bruker said:

sånn er det bare. de fleste ungdommer tåler det

Anonymkode: 7203d...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...