Gå til innhold

"Eldre gutter som ikke drikker" advarer Politiet, hvem er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kommuniserer de så vagt?

https://www.tv2.no/nyheter/14027439/

Politiet frykter festhelg: – Tar dem med inn i skogen og begår seksuelle overgrep

Etter alvorlige hendelser knyttet til store samlinger med ungdom den siste tiden går politiet i Oslo nå ut med en kraftig oppfordring til foreldre.

«Det har oppstått voldtekt og seksuelle overgrep i sammenheng med disse sammenkomstene. Ungdommene opplyser om at det noen ganger kommer eldre gutter til stedene de er, som ikke drikker. Disse eldre guttene gir komplimenter til berusede mindreårige, tar dem med inn i skogen og utsetter dem for seksuelle overgrep».

Det skriver nettpatruljen i Oslo politidistrikt i en advarsel på Facebook.

De er sårbare når de er så unge, og det er det noen som benytter seg av, sier leder for nettpatruljen i Oslo politidistrikt, Anne Karin Storsveen, sier til TV 2.

Anonymkode: 8f7bf...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at jeg sett folk skrive på profilene sine, "jeg er en 55 år gammel gutt fra...", så var dette ekstremt vagt, ja.

Anonymkode: 6f755...560

Skrevet

Ærlog talt da, det er denne naiviteten som politiet mener å angripe.

Det er ungdommen selv som rapportere dette med eldre gutter, da er det selvfølgelig ikke snakk om Ola (65) og Per (58) som kaller seg selv for gutter.

Hvordan er det mulig å ikke forstå dette?

Anonymkode: cacb2...561

Skrevet

Er det så vagt, da? Eldre gutter er 18-19-20 og de er edru for å kunne begå overgrep. Fine karer. Faens ormeyngel.

Anonymkode: c87e0...1f1

Skrevet

De kommuniserer ikke vagt i det hele tatt. Hvor spesifikke mener du de skal være nøyaktig? «Gutter på nøyaktig 19,5 år med blå bukser, hvit T-skjorte og kort sveis», liksom? Det er da ikke en spesifikk, homogen gruppe som gjør dette. Problemet er at mange flere gutter gjør dette enn det foreldrene selv tror. Og mange flere mindreårige jenter drikker seg sanseløst fulle enn det foreldrene selv tror. Så blir jentene utbyttet av gutter, sol lurer de med ut i skogen og voldtar dem. Og de gjør det med fullt overlegg og planlagt, i og med at de oppsøker steder der disse festene foregår, og er edru. 

det er lov å tenke selv, det er lov å følge med på hva ens egne barn/ungdommer gjør i helgen og det er lov å være ansvarlig forelder som ikke drikker i helgene mens barna er ute med venner - være den «kjipe» forelderen som følger med, legger seg opp i og henter ved behov. 

Anonymkode: 46d17...00b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Og mange flere mindreårige jenter drikker seg sanseløst fulle enn det foreldrene selv tror.

Jenter skal kunne drikke seg sanseløst fulle, gå nakne rundt, uten at noe skjer.

Grunnen til at voldtekt skjer er voldtektsmenn. Det er alltid voldtektsmannen som er skyld i voldtekten.

Offeret er ikke skyld i voldtekt! Offeret er aldri skyldig.

Slutt å skylde på ofrene!

Skrevet

Jeg ser ikke hva som er vagt med dette? Når begrepet ‘eldre gutter’ blir brukt av politiet så handler det jo ikke om Lars på 56? Nøyaktig alder er vel heller ikke viktig. Det er bra at de går ut og advarer. 

Anonymkode: 1fabc...b83

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke hva som er vagt med dette? Når begrepet ‘eldre gutter’ blir brukt av politiet så handler det jo ikke om Lars på 56? Nøyaktig alder er vel heller ikke viktig. Det er bra at de går ut og advarer. 

Anonymkode: 1fabc...b83

Hva slags "gutter" er det som ikke drikker, det er neppe Juvente ungdommen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jenter skal kunne drikke seg sanseløst fulle, gå nakne rundt, uten at noe skjer.

Grunnen til at voldtekt skjer er voldtektsmenn. Det er alltid voldtektsmannen som er skyld i voldtekten.

Dra til helvette! Jeg har ALDRI lagt skyld på ofrene! Slutt å tillegge folk meninger de ikke har! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ærlig talt, om du ønsker å ofre døtrene dine for å bevise din egen forskrudde ideologi, så vil jeg nesten si det er i samme gata som antivaksere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Dra til helvette! Jeg har ALDRI lagt skyld på ofrene! Slutt å tillegge folk meninger de ikke har! 

Les resten av innleggene til samme bruker, så kanskje det går opp et lys. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva slags "gutter" er det som ikke drikker, det er neppe Juvente ungdommen?

De som har seriøse planer om å forgripe seg, selvfølgelig. Hvordan kan dette være vanskelig? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at det er fullstendig unødvendig å drikke seg sanseløse. Det er ikke snakk om det å bli utsatt for overgrep, men man kan skade seg og gjøre masse farlige ting når man er så beruset. Eller dumme ting, for eksempel ubeskyttet sex som resulterer i tenåringsgraviditet eller kjønnssykdom. Har aldri skjønt poenget med å drikke seg bevisstløs. 

Anonymkode: ba056...5f3

Skrevet

Jeg er _så_ lykkelig for at min snart 17 åring stoler på meg såpass at jeg vet hvor hun er når hun skal på fest. Og jeg er rimelig sikker på at om hun hadde blitt utsatt for noe hadde hun turt å gi meg beskjed. Og jeg er så glad for at jeg ser hvordan jeg skal lære opp guttene mine til å behandle jentene med respekt!

Anonymkode: 9a40c...c5c

Skrevet

Ingen som tør snakke om elefanten i rommet?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tør?

Dette er like gjerne norske gutter. Eller har du holdepunkter for at det ikke er det?

Skrevet

Men vi kan godt snakke om elefanten i rommet;

Det er de samme folka som 1) mener at jenter skal kunne gå nakne rundt, som også 2) arbeider for å få flere mennesker med dårlig kvinnesyn inn i landet.

Den elefanten kan vi jo godt snakke om. Det er bare ikke så mye å si, annet enn;

Idioti. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vet du hva en OVERFALLSvoldtekt er for noe? Det politiet snakker om her, er såkalte "festvoldtekter", der norske menn er godt overrepresentert. Overfallsvoldtekter er som oftest mye grovere enn sove-/festvoldtekter, men de utgjør til gjengjeld en forsvinnende liten del av alle voldtekter i Norge.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Veldig enig i dette når det -som du presiserer- gjelder voldtekt. Selvfølgelig skal ikke fjortiser rave fulle rundt i gatene. De kan komme ut for ulykker og ta dårlige valg. Men de er aldri ansvarlige når andre tar valg som utsetter dem (de fulle fjortisene) for skade eller sårbarhet. 

Anonymkode: cf379...b92

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Vet du hva en OVERFALLSvoldtekt er for noe? Det politiet snakker om her, er såkalte "festvoldtekter", der norske menn er godt overrepresentert. Overfallsvoldtekter er som oftest mye grovere enn sove-/festvoldtekter, men de utgjør til gjengjeld en forsvinnende liten del av alle voldtekter i Norge.

Nettopp. 

Skrevet

Dette er ikke "festvoldtekter". Vi som sitter på mer informasjon vet godt hvem som står bak. Men politiet vil ikke snakke om det i klartekst, og media er for feige og politisk korrekte til å ta det opp.

Skrevet

Jo, hadde det vært norske gutter ville det mest sannsynlig stått det.  

Anonymkode: 882a7...990

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Dette er ikke "festvoldtekter". Vi som sitter på mer informasjon vet godt hvem som står bak. Men politiet vil ikke snakke om det i klartekst, og media er for feige og politisk korrekte til å ta det opp.

"Vi som sitter på mer informasjon" - altså, du jobber i politiet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...