Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Skrevet 2. juni 2021 Skolen barna mine går på har en del lærere som er tatt ut i streik. Er vel et fåtall lærere igjen som ikke er tatt ut, ene er læreren til min sønn som går i 6.klasse. De har denne læreren i alle fag utenom gym/svømming, engelsk og kunst og håndtverk. Skolen har stengt for 2.-7.klasse, mens lærerne som er igjen skal ha 1.klasse. Har de lov til dette? Synes det er veldig rart at de bare kan ta lærerne til 6.klasse og plassere han i 1.klasse slik at 6.klasse mister all undervisning. Må også nevne at min sønn sin klassen har vært i karantene 4 ganger dette skoleåret, pluss skolen har vært stengt i 2 uker i 2 omganger pga mye smitte så de har mistet masse undervisning. Hjemmeskole kan ikke sammenlignes med vanlig skolen. Anonymkode: e5e6d...414
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #2 Skrevet 3. juni 2021 Tro meg, hvis det ikke er lov vil de få fagforeningen på nakken med en gang. dette handler selvsagt om å ta vare på de minste barna, i tråd med det som har vært fokus gjennom hele pandemien. Anonymkode: 1d848...439
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #3 Skrevet 3. juni 2021 De skolene jeg kjenner til gjør dette. De strekker seg så langt som mulig for å få til en tilsynsordning for de minste slik at disse kan komme på skolen. I de fleste tilfeller får de ikke noe undervisning, men har kun tilsyn. Lærere som ikke er i streik settes til slike oppgaver. De strekker seg også langt for å holde SFO åpen i vanlig SFO-tid. Klassen til ditt barn er en klasse som ikke en gang er en avgangsklasse. Det at de mister litt undervisning vektes nok ikke veldig høyt. Det er ungdomsskoler og videregående som også har vært mye stengt, der det har vært mye karantene og der avgangselever sliter med å få karakterer. I noen tilfeller må de muligens få karakterene de fikk til jul. Jeg hadde synes skolen din hadde prioritert helt feil om den stengte for 1. klasse og heller underviste en klasse på sjette trinn.... Anonymkode: 97b04...a39
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #4 Skrevet 3. juni 2021 Selvfølgelig er det lov. Tenkte du at 6. klasse skulle gå på skolen mens de øvrige trinnene ble sendt hjem? Hvor er logikken i det? Skolen organiserer seg slik at streiken i minst mulig grad rammer tredjepart. Dette ivaretas ved å gi tilbud til de yngste. Anonymkode: 91d7e...d51
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #5 Skrevet 3. juni 2021 Jeg syns det høres ut som streikebryteri, jeg da. I streik har ingen lov å overta den streikendes arbeid, med enkelte unntak hvor ledelsen kan gå inn og gjøre arbeidet selv. Ville sjekket med fagforeningen, jeg. Anonymkode: 447ca...9df
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #6 Skrevet 3. juni 2021 Man kan omdisponere så lenge det er innen ordinær arbeidstid og det ikke er snakk om å leie inn vikar. Jeg er i streik og enkelte av mine oppgaver må utføres av andre. Anonymkode: 8287e...625
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2021 #7 Skrevet 3. juni 2021 Hvordan dette fungerer i småskolen skal ikke jeg uttale meg om da jeg ikke vet. Men, når jeg selv jobbet som lærer i vgs og ble tatt ut i streik for noen år tilbake, så var det kun rektor som kunne komme inn og ta over mine arbeidsoppgaver. Ergo var mine elever uten lærer og undervisning i de tre, nesten 4 ukene det pågikk. Anonymkode: f464a...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå