Gå til innhold

15 år, 170 cm, 62 kg, og helt flatbrystet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er min datter.

Hun har så dårlig selvtillit. Alle, og jeg mener ALLE de 9 andre jentene i 10 trinn har bryst, store bryst. 

Var på stranda i dag, og alle hadde.

Kan brystene fortsatt komme, eller er det ferdig vokst? 

Hun fikk mensen for 7 mnd siden, men blør så lite hver gang at hun får ikke inn tampong, det kommer nesten ikke på bindet, kun på papiret ved tørk.....

Hun er så lei seg. 

Anonymkode: 1368f...db9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud, deg igjen.

Anonymkode: 13846...aee

Skrevet

Hva har størrelsen hennes med dette å gjøre? Noen har store pupper, andre har små hele livet. Slik er det bare. Det er helt vanlig at ungdommer har komplekser fot ett eller annet ved kroppen sin. Selvfølgelig er det ikke godt å være usikker på seg selv, men det er en del av oppveksten. Du får be henne fokusere på det positive. Tenke over hva hun er fornøyd med, først og fremst ved personligheten sin, men også ting hun har klart og er stolt av, og eventuelt ting ved utseendet. 

Anonymkode: 07a92...450

Skrevet

Hun er 15. Hun er i puberteten... 

Anonymkode: e24ed...084

Skrevet

Viktig å informere datteren din at kvinner er ulike i form. Det er ingen fasit hvordan ei kvinne skal se ut da vi kommer i forskjellige former, størrelser osv. 

Skrevet (endret)

Hun er bare15. Jeg hadde knapt pupper i den alderen. Mensen fikk jeg da jeg var 13. Puppene kom sakte men sikkert, og endte som en pen a-cup da jeg var 17. Da jeg var gravid med førstemann vokste de til en c-cup, og der har de vært siden. Jeg vet at jeg som 15-åring var sikker på at ingen ville være kjæreste med noen som hadde "to rosiner på et flatbrød", og at jeg kom til å være alene hele livet, men det er jo ikke sånn. Hun må sikkert bli noen år eldre før hun innser at pupper ikke er de viktigste i verden og at det finnes gutter som synes at små pupper er aller finest. Så om hun kommer til deg med bekymringer rundt dette, så kan du jo fortelle henne at det slett ikke er uvanlig å ikke ha pupper som 15-åring.

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Gi det tid. Jeg var lik, men bruker i dag 65E, og nå er det nesten for mye av det gode. Hun er vel midt i puberteten enda. 

Anonymkode: ddffd...8da

Skrevet

Som andre sier, gi det tid. Jeg fikk dessverre ikke større bryster enn størrelse null før jeg fikk mitt tredje barn. Nå har jeg B-cup, men jeg har også gått opp rundt 15 kilo. Jeg vurderte å ta silikon i 20-årene, og det er heller ikke noe feil i det. Men i 15-årsalder er det for tidlig å snakke om underutviklede bryster. Støtt henne og fortell at vi alle er forskjellige.

Anonymkode: a1476...c42

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å herregud, deg igjen.

Det var min første tanke også.

Beklager hvis jeg tar feil, HI, men jeg antar at du er den samme som har skrevet om dette gang på gang nå. Måten du er nærmest besatt av datteren din sin utvikling og kropp er verken bra eller normal. Vær så snill og søk hjelp.

Anonymkode: ec997...7f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det var min første tanke også.

Beklager hvis jeg tar feil, HI, men jeg antar at du er den samme som har skrevet om dette gang på gang nå. Måten du er nærmest besatt av datteren din sin utvikling og kropp er verken bra eller normal. Vær så snill og søk hjelp.

Anonymkode: ec997...7f6

Er ikke sikker på hva eller hvem dere sikter til. 

Jeg er ikke opptatt av kroppen hennes. Men jeg blir lei meg på hennes vegne når hun i går kom hjem fra stranddag på skolen får bekreftet at alle, Tom de to små tynne som vi har trodd brukte bh med innlegg, hun føler seg unormal når hun ikke har bryst. 

I hverdagen med stor hoddie er det ikke ett problem. Men når klassen skal ha bikini, blir det tøft. 

Jeg vet jo det er normalt, bryst er forskjellig. Men, hun er 15, og ser ikke dette på samme måte som oss som har mer livserfaring.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er ikke opptatt av kroppen hennes. Men jeg blir lei meg på hennes vegne når hun i går kom hjem fra stranddag på skolen får bekreftet at alle, Tom de to små tynne som vi har trodd brukte bh med innlegg, hun føler seg unormal når hun ikke har bryst. 

I hverdagen med stor hoddie er det ikke ett problem. Men når klassen skal ha bikini, blir det tøft. 

Jeg vet jo det er normalt, bryst er forskjellig. Men, hun er 15, og ser ikke dette på samme måte som oss som har mer livserfaring.  

Du har skrevet om kroppen til datteren din hundre ganger her inne. Du har en sykelig besettelse av brystene hennes, og jeg tror du har nevnt at hun har "valkete" mage tidligere, også. Videre synes jeg det er forstyrrende at du vet akkurat hvor mye hun blør under menstruasjon, dette er det virkelig ikke normalt å ha detaljoversikt over. Datteren din har et helt rævva selvbilde, og det skyldes nok i stor grad din oppførsel overfor henne. Du trenger hjelp!

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg beklager på forhånd hvis jeg tar feil her, men diskuterer du som mor kroppen til andre mennesker med datteren din? I så fall er du en stor del av problemet. Hvorfor skal du i det hele tatt «tro» noe som helst om andre menneskers (barns) kropper? Det er fullstendig uinteressant hvordan de ser ut, så lenge de er hyggelige. Ved å kommentere andre gir du barnet ditt følelse av at det er normalt at andre går rundt og dømmer henne ut fra kroppen hennes. 

Anonymkode: 07a92...450

Skrevet

Det finnes hjelp å få i dag, heldigvis!

Anonymkode: 56c0f...ae1

Skrevet

Folk er forskjellig. Det er mantraet du må lære henne. Også er store bryst VIRKELIG en plage. Fikk selv bryster allerede i 6 klasse og det er faktisk bare plagsomt.

Alle tenåringer har som regel noe de er misfornøyde med.. pupper, mage, rumpe, hår, kviser, fregner . osv... Din oppgave er å ikke være enig i at hun «burde» hatt større pupper! 

selv er jeg typisk eplefasong og litt overvekt... så er selvbevisst og liker ikke å gå i bikini på sommeren. Men jeg la merke til at datteren min ville bade med t skjorte over bikinioverdelen.. Da begynte jeg å gå rundt i bikini hele tiden 🤣Sånn at ikke jeg uten å mene det lot min usikkerhet «smitte» over på henne.

Det er din jobb også :) 

Anonymkode: 0b0f4...554

Skrevet

Såmn var jeg også, tynn og paddeflatt når alle andre hadde former. Fikk noen kommentarer på det, men var heldigvis ikke så mye.

Formene kom etterhvert, jeg var bare mye tregere en alle andre.

Kjedelig, men det er en fordel med det også. Var ikke bare formene som kom sent, men jeg har generelt fortsatt å aldres sent. Så tidlig at de som var ferdig utviklet først også fikk rynker og så eldre ut først. Mens jeg ser veldig mye yngre ut enn jeg er og har null rynker midt i 40-årene.

Anonymkode: aafe4...083

Skrevet

Jeg ble kalt strykebrett og sugerør på ungdomsskolen. Lang, mager og ingen pupper, hofter eller noen ting.

Fikk mensen den sommeren jeg ble konfirmert.

Men både former, fasong og kvinnelig fett kom etterhvert. 

Da jeg var 18-20 år brukte jeg en B-cup, og etter at jeg fikk barn har jeg blitt en c-cup.

Datteren min er ganske lik, 14 år nå og veldig slank, veldig lite pupper å snakke om, men det kommer nok.

Anonymkode: 4d3af...a1b

Skrevet

Jeg var paddeflat og tynn som en spiker på den alderen. Brystene kom faktisk ikkke før jeg var 18 år. 

Anonymkode: 9db00...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...