Gå til innhold

Flere som "aldri" ser barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser barna ca 30 min før skolen, og 30 min etter skolen (pga middag og lekser).

Deretter fyker de ut med venner og jeg ser de ikke igjen før de kommer hjem for å spise og legge seg. 

Dvs de kan være ute med venner fra kl 15 til kl 20.00 (litt annerledes på vinteren/mørketiden).

1.klasse og 2.klasse, så de er ikke SÅ store. Kun ute eller på besøk, sitter ikke og gamer eller ser på TV. 

I helgene finner vi på ting, stranda, skogen osv. Men føler virkelig at jeg aldri ser barna mine. Er det vanlig hos flere? 

De har besøk også, men leker da på rommet. Men aller helst ute eller på besøk. Ingen av de går på aktiviteter, fordi de ikke vil det selv. De vil være med venner, noen av vennene går ikke på aktiviteter mens noen gjør det.

Anonymkode: 02d9f...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen dager ser jeg de nesten ikke, andre dager ser jeg de mye. De to eldste flyr mye frem og tilbake med venner (skolebarn). 

Anonymkode: 9cab7...71e

Skrevet

Jeg ser mine mye. I perioder så er eldste mye ute med venner, men mest om sommeren. Ellers er det lekser og trening det går i, og jeg er med på begge.

Anonymkode: 47937...2c3

Skrevet

Det går i perioder, men når jeg syns de har vært for mye på farten så "henter jeg dem inn" for en litt rolig kveld, hvor vi finner på ting sammen. Det er veldig kjekt at de er mye ute og har mange å være med, men når man er så liten kan det være greit å få litt hjelp med å ta seg litt igjen avogtil. 

Skrevet

Det går litt i bølger, perioder hvor jeg ser de ganske mye og perioder jeg knapt ser dem.

Det at de er ute og flyr med venner er jo positivt da, og ikke noe jeg ønsker å hindre barna mine i.

Av og til trenger de en rolig kveld hjemme, så det hender jeg sier nei når det har vært mye farting en stund. Forrige helg f.eks sa jeg at 12-åringen ikke kunne overnatte, men måtte ha en helg med litt rolige kvelder hjemme, normal leggetid og sove litt lenge om morgenen. Da søndagen kom var hun uthvilt og pigg, og kunne fortelle at hun hadde funnet ut av hun hadde overnattet med venninner de siste fem helgene så det var deilig med en hjemmehelg ;)

Anonymkode: 71dec...65d

Skrevet

Veldig periodevis:) men jeg unner dem så veldig å være ute å leke med venner. Noen ganger er alle her , noen ganger hos noen andre.

Lokker med litt is og godt å spise av og til sånn at alle kommer hit også🤣😅

Anonymkode: 74db6...849

Skrevet

De er temmelig like mine unger, men de var bare hjemme før. Da var huset fult av unger hele tiden, så jeg så de selv om jeg ikke var med de. 

Stek vaffler i hagen osv så kanskje de kommer en haug. Jeg gjorde slikt innimellom, da fikk jeg en ltien følelse av å ha sett ungene litt mer. Frukt/grønnsaksfat laget jeg ofte, så om de ikke var i hagen var det bare å sende mld så kom en hel hær av unger. 
Jeg var også mye ute når ungene var ute. Jeg blanda meg aldri inn i hva de gjorde, men ungene syns det var helt greit jeg luka, klipte plenen, vannet osv selv om de var i nærheten. Jeg var der, men ingen irriterende mamma som spør og graver om alt. 

Nyt det mens du kan, for vipps så er ungene bare inne alene forran en skjerm. Den tiden kommer og da savner du den tiden du har nå som du kan se at ungene storkoser seg. Nå er mine over den perioden de bare var hjemme, nå er de bare ute og flyr igjen. Merker at jeg ikke kan handle som før lengre heller, for ungene er såvidt hjemom for å spise og dermed går ting ut på dato i kjøleskapet nå. 

Anonymkode: e732b...e7a

Skrevet

Min (5 år) har akkurat begynt å gå over til nabobarna alene, og plutselig gikk vi fra å være sammen fra morgen til kveld til å måtte hente henne hjem til middag. Noen dager er de der borte, noen ganger her, men aller mest ute. Jeg regner med det bare blir mer og mer av det og at jeg ser henne mindre og mindre når hun begynner på skolen. Sunt, tenker jeg, og jeg er veldig glad for at hun klarer å få og beholde venner. Vi jo bort på ting bare jeg og henne i helger og ferier så vi ser jo hverandre, men i hverdagen blir nok venner mer og mer viktig, og sånn skal det være 👍

Anonymkode: c1f95...ed1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Deretter fyker de ut med venner og jeg ser de ikke igjen før de kommer hjem for å spise og legge seg. 

Dvs de kan være ute med venner fra kl 15 til kl 20.00 (litt annerledes på vinteren/mørketiden).

1.klasse og 2.klasse, så de er ikke SÅ store. Kun ute eller på besøk, sitter ikke og gamer eller ser på TV. 

I helgene finner vi på ting, stranda, skogen osv. Men føler virkelig at jeg aldri ser barna mine. Er det vanlig hos flere? 

De har besøk også, men leker da på rommet. Men aller helst ute eller på besøk. Ingen av de går på aktiviteter, fordi de ikke vil det selv. De vil være med venner, noen av vennene går ikke på aktiviteter mens noen gjør det.

Ja, det er slik her også. Er det et problem for deg? 

Anonymkode: 474b8...ba0

Skrevet

Ja , her også. Er mye hjemme på vinteren og høsten da,  så bare fint at de er ute nå.  

Anonymkode: e1fd2...b1a

Skrevet
*Miss Marple* skrev (9 timer siden):

Det går i perioder, men når jeg syns de har vært for mye på farten så "henter jeg dem inn" for en litt rolig kveld, hvor vi finner på ting sammen. Det er veldig kjekt at de er mye ute og har mange å være med, men når man er så liten kan det være greit å få litt hjelp med å ta seg litt igjen avogtil. 

Takk, fint tips😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Veldig periodevis:) men jeg unner dem så veldig å være ute å leke med venner. Noen ganger er alle her , noen ganger hos noen andre.

Lokker med litt is og godt å spise av og til sånn at alle kommer hit også🤣😅

Anonymkode: 74db6...849

Samme her 😂 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

De er temmelig like mine unger, men de var bare hjemme før. Da var huset fult av unger hele tiden, så jeg så de selv om jeg ikke var med de. 

Stek vaffler i hagen osv så kanskje de kommer en haug. Jeg gjorde slikt innimellom, da fikk jeg en ltien følelse av å ha sett ungene litt mer. Frukt/grønnsaksfat laget jeg ofte, så om de ikke var i hagen var det bare å sende mld så kom en hel hær av unger. 
Jeg var også mye ute når ungene var ute. Jeg blanda meg aldri inn i hva de gjorde, men ungene syns det var helt greit jeg luka, klipte plenen, vannet osv selv om de var i nærheten. Jeg var der, men ingen irriterende mamma som spør og graver om alt. 

Nyt det mens du kan, for vipps så er ungene bare inne alene forran en skjerm. Den tiden kommer og da savner du den tiden du har nå som du kan se at ungene storkoser seg. Nå er mine over den perioden de bare var hjemme, nå er de bare ute og flyr igjen. Merker at jeg ikke kan handle som før lengre heller, for ungene er såvidt hjemom for å spise og dermed går ting ut på dato i kjøleskapet nå. 

Anonymkode: e732b...e7a

Sant det du skriver, det kan fort snu og bli skjerm for alle penga. Ja vaffler er fint lokkemiddel, da kommer de løpende :)

Skrevet
On 6/2/2021 at 10:51 AM, Anonym bruker said:

mine er mye ute ja, de gjør lekser stort sett hver mandag, så da har de fri resten av uka, de går i 2, 4 og 7 klasse :) ser de ca 1 time før skole og ca 1 time etter skole, er ute fra 1630-20 ( minste ) , 16-20 mellomste og største fra 16-21

Anonymkode: 4028c...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...