Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Hører fleste som deler på julaften feks far har den 24 og så har mor litt den 25 eller omvendt. nå er det sikkert mange som mener det er feil eller at det skal være annen vær jul og nyttår. Men heilt ærlig nyttår er ikke så viktig i avtalene har jeg hørt en som jul. Hvordan deler dere på det? Anonymkode: 1ac72...984
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Hjelpes, blir du aldri ferdig med dette? Søk hjelp for dine egne problemer og få en avtale med barnets far som er best for BARNET, ikke bare hva du selv vil! (Regner med at det er du som ikke ønsker at far skal ha samvær, som har trosset det retten har bestemt og ønsker å bytte samvær på julaften...) Du valgte å få barn med denne mannen. Dere er ikke sammen, gjør det enkelt og forutsigbart for barnet. Og aksepter at når du har barn med en du ikke deler livet med så har du barnet annenhver jul og annenhver andre høytider. Anonymkode: 89470...935
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hjelpes, blir du aldri ferdig med dette? Søk hjelp for dine egne problemer og få en avtale med barnets far som er best for BARNET, ikke bare hva du selv vil! (Regner med at det er du som ikke ønsker at far skal ha samvær, som har trosset det retten har bestemt og ønsker å bytte samvær på julaften...) Du valgte å få barn med denne mannen. Dere er ikke sammen, gjør det enkelt og forutsigbart for barnet. Og aksepter at når du har barn med en du ikke deler livet med så har du barnet annenhver jul og annenhver andre høytider. Anonymkode: 89470...935 wow wow, ro deg ned, hvor har du alt denne katapulten av? Jeg spørte bare! Trenger ikke å frese på folk på den måten? Kanskje du burde søke hjelp selv.. ellers takk for svar Anonymkode: 1ac72...984
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #4 Skrevet 2. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): wow wow, ro deg ned, hvor har du alt denne katapulten av? Jeg spørte bare! Trenger ikke å frese på folk på den måten? Kanskje du burde søke hjelp selv.. ellers takk for svar Anonymkode: 1ac72...984 Hun tar det fra dine tidligere tråder. Reaksjonen din nå er også helt lik som i tidligere innlegg. Ikke bytt slik du vil. Det er ikke vanlig og ikke det beste for barnet å dele julen slik. Det spiller ingen rolle at DU ikke synes nyttårsaften er så viktig. Fokuset her skal være barnet! Anonymkode: 0b4bb...632
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #5 Skrevet 2. juni 2021 Der er IKKE vanlig å dele opp selve julaften, det er det kun egoistiske foreldre som driver med. Det vanlige er annenhver jul. Det vanlige er å dele opp hele juleferien i to, og at barnet er halvparten av tiden hos hver av dere. Anonymkode: e0bf3...643
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #6 Skrevet 2. juni 2021 Det vanlige når de er så små er at det ikke er altfor lenge på et sted før man bytter, men man må se an barnet og forholdet til samværsforelderen også. Noen barn har evig nok med et par-tre overnattinger når de er 2 år, men for andre går det greit med en uke. Å dele selve julaften i to er veldig uvanlig, barnet må få ro til å kose seg med tradisjonene hos den familien det er, også bytte året etter. Om barnet ditt ikke er vant til å være lenge hos pappa vil jeg si lille julaften ettermiddag til 1.juledag er greit. Men dette må dere finne ut sammen Tror de fleste bytter midt i romjula så den som har julen det året har barnet fra lille julaften til 3. eller 4. dag jul. Anonymkode: 43494...c01
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #7 Skrevet 2. juni 2021 Vi deler opp julaften. De årene de har julekvelden hos far, er de hos meg til ca 14.00, så reiser de til far og omvendt. De årene de er hos meg på formiddagen, inviterer jeg besteforeldre til kaffe og kake og utdeling av julegaver før de reiser til far. De elsker å gi gaver og de elsker å se besteforeldre pakke opp det de gir. Far bor 5 min gange unna da, så da er det lettere å dele opp Anonymkode: da0de...172
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2021 #8 Skrevet 2. juni 2021 Det finnes ingen fasit, annet at barnet kommer først. Alltid. Men hva som er best for barnet, må hver enkelt familie bli enig om. Her er noen eksempler fra folk jeg kjenner, og egen erfaring: -lille julaften til tredje- eller fjerdedag hos ene, og resten hos andre annet hvert år. -samme som over, men fast jul hos ene og nyttår hos andre. -lille julaften og morgen julaften hos mor, julaften og 1. juledag hos far. Resten av dagene deles likt. -lillejulaften til morgen 1. juledag hos mor, 1. juledag hos far. Barnet bør få ta del i familietradisjoner hos begge familier. Noen har tradisjoner som spenner seg fra lille julaften til førstedagen. Noen har kanskje ikke så mye opplegg julaften, men f.eks grøt med slekta lille julaften. Andre syns nyttårsaften er høydepunktet, og bruker å samle familien på hytta da. Alt dette bør tas med i betraktningen, og så legger man egne følelser til side, og avgjør hva som gir barnet følelsen av å være en del av tradisjonene og at det ikke bare er en som tilfeldigvis dropper innom. Anonymkode: 7b740...c40
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #9 Skrevet 6. juni 2021 On 6/2/2021 at 12:04 AM, Anonym bruker said: Hører fleste som deler på julaften feks far har den 24 og så har mor litt den 25 eller omvendt. nå er det sikkert mange som mener det er feil eller at det skal være annen vær jul og nyttår. Men heilt ærlig nyttår er ikke så viktig i avtalene har jeg hørt en som jul. Hvordan deler dere på det? Anonymkode: 1ac72...984 vi ble skilt når barna var 5mnd og 18mnd, her var de hos far fra 23-1 januar første året, da var de 10 mnd og nesten 2. for oss passet det veldig bra. idag er de ungdommer på 15 og 16 og er veldig glad for at jeg og min eksmann satte de foran oss selv Anonymkode: 1253f...bce
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Skrevet 6. juni 2021 Vi deler der den ene har fra ca 22-27 og den andre fra 27-02. Det å skulle gjøre halve dager og flytte frem og tilbake den ene og andre dagen gjør barna i de fleste tilfeller bare stressa og utrygge. Anonymkode: d816b...61c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2021 #11 Skrevet 6. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): vi ble skilt når barna var 5mnd og 18mnd, her var de hos far fra 23-1 januar første året, da var de 10 mnd og nesten 2. for oss passet det veldig bra. idag er de ungdommer på 15 og 16 og er veldig glad for at jeg og min eksmann satte de foran oss selv Anonymkode: 1253f...bce Synes ikke det høres ut som dere satte de foran dere selv når dere valgte å skilles med en baby på 5 mnd og en på 18 mnd! Og 9 dager borte fra hovedomsorgsperson for en baby på 10 mnd?? Du skriver at for dere passet det veldig bra. Det tror jeg nok, det passet nok bedre for dere enn for barna Anonymkode: 5d24a...6b7
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #12 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Synes ikke det høres ut som dere satte de foran dere selv når dere valgte å skilles med en baby på 5 mnd og en på 18 mnd! Og 9 dager borte fra hovedomsorgsperson for en baby på 10 mnd?? Du skriver at for dere passet det veldig bra. Det tror jeg nok, det passet nok bedre for dere enn for barna Anonymkode: 5d24a...6b7 Hva vet du om hvem som er hovedomsorgsperson? Anonymkode: d816b...61c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #13 Skrevet 7. juni 2021 Så stressende det må være for barnet å være to ulike plasser på julaften. Nei her har vi hatt annenhver julaften å det har fungert helt fint. Frem til barnet var 7 år så ble jeg alltid innvitert på julaften,det takket jeg selvsagt ja til ❤️ Å vi innviterte selvsagt tilbake når jeg hadde barnet på julaften,selv om vi alle håpet han skulle si nei. Han behandlet meg ofte dårlig så var ingen som egentlig ville ha han der på julaften. Det skjønte han nok selv også for han takket alltid nei. Anonymkode: 9fa86...98d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #14 Skrevet 7. juni 2021 17 hours ago, Anonym bruker said: Synes ikke det høres ut som dere satte de foran dere selv når dere valgte å skilles med en baby på 5 mnd og en på 18 mnd! Og 9 dager borte fra hovedomsorgsperson for en baby på 10 mnd?? Du skriver at for dere passet det veldig bra. Det tror jeg nok, det passet nok bedre for dere enn for barna Anonymkode: 5d24a...6b7 det må du gjerne synes. her var det best for oss og barna. Vi ble skilt fordi jeg ble forelsket i en annen, vi hadde vert sammen i 20 år når vi gifte oss og ble skilt etter 2 år som gifte, vi var mer som venner. Er bare glad for far og jeg samarbeidet godt om guttene, noen både vi og dem er takknemlig for.. Jeg har nå 2 barn til og far 1 til og begge er gift på nytt. er idag 45 og 48 Anonymkode: 1253f...bce
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #15 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): det må du gjerne synes. her var det best for oss og barna. Vi ble skilt fordi jeg ble forelsket i en annen, vi hadde vert sammen i 20 år når vi gifte oss og ble skilt etter 2 år som gifte, vi var mer som venner. Er bare glad for far og jeg samarbeidet godt om guttene, noen både vi og dem er takknemlig for.. Jeg har nå 2 barn til og far 1 til og begge er gift på nytt. er idag 45 og 48 Anonymkode: 1253f...bce Dette svaret lukter Blair Waldorf. Ble dere sammen da du var 8 år?? Anonymkode: 0b4bb...632
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #16 Skrevet 7. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette svaret lukter Blair Waldorf. Ble dere sammen da du var 8 år?? Anonymkode: 0b4bb...632 Ja, denne var lett å gjennomskue. Anonymkode: dc3b2...af3
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2021 #17 Skrevet 7. juni 2021 Her så inviterer jeg far hjem til oss for å feire jul med barna..vi feirer rett og slett jul sammen i samme hus og resten av året er det vanlig samvær 😉 fungerer helt ypperlig for alle parter 😊 Anonymkode: 91ba3...9ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå