GĂ„ til innhold

Morgengave?🧐

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i august og jeg lurer pÄ om morgengave er vanlig Ă„ kjĂžpe?Og hva det eventuelt kan vĂŠre😳

Anonymkode: 65bbc...e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det viktigste er at du og mannen din snakker om dette. Har dere noen meninger om dette, forventninger? Ønsker dere Ä gi hverandre en spesiell gave for Ä minne om bryllupet?

Jeg har helt Êrlig aldri forstÄtt greia med sÄkalt morgengave. Man gifter seg, gir hverandre ringer, har gjerne en fest eller markering av dagen, noen drar pÄ bryllupsreise. For meg er bryllupsseremonien og ring mer enn nok.

Men er kanskje greit Ä diskutere litt pÄ forhÄnd slik at dere har noenlunde likt forhold til det med morgengaver eller ikke.

Lykke til med bryllupet :)

Anonymkode: c380a...d9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Jeg tenker at det viktigste er at du og mannen din snakker om dette. Har dere noen meninger om dette, forventninger? Ønsker dere Ä gi hverandre en spesiell gave for Ä minne om bryllupet?

Jeg har helt Êrlig aldri forstÄtt greia med sÄkalt morgengave. Man gifter seg, gir hverandre ringer, har gjerne en fest eller markering av dagen, noen drar pÄ bryllupsreise. For meg er bryllupsseremonien og ring mer enn nok.

Men er kanskje greit Ä diskutere litt pÄ forhÄnd slik at dere har noenlunde likt forhold til det med morgengaver eller ikke.

Lykke til med bryllupet :)

Takk for fint svarđŸ„°

For oss er ikke det sĂ„ viktig hvis man ikke «mÄ». Vet ikke helt hva som er vanlig nĂ„ om dagene...Mamma mener vi mĂ„ gi noe, men sĂžsteren min mener det ikke trengs for det gjorde ikke de nĂ„r de gifta seg🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Takk for fint svarđŸ„°

For oss er ikke det sĂ„ viktig hvis man ikke «mÄ». Vet ikke helt hva som er vanlig nĂ„ om dagene...Mamma mener vi mĂ„ gi noe, men sĂžsteren min mener det ikke trengs for det gjorde ikke de nĂ„r de gifta seg🙈

Mine bekjente har stort sett latt vÊre Ä gi morgengaver. Der jeg bodde for noen Är siden fikk jeg inntrykk av at det var forventet (av andre) at man ga hverandre morgengaver - men der var det ogsÄ veldig materielt fokus og statusfokus. Ellers i landet har jeg inntrykk av at det ikke er sÄ viktig, og de som gjÞr det gjÞr det ev. for egen del og ikke for Ä vise andre det. Vet at flere ogsÄ har avtalt Ä ikke bruke penger pÄ det, men heller legge penger pÄ noe felles de trenger eller Þnsker seg.

Snakk med mannen din og sÄ gjÞr dere det som fÞles riktigst for dere to. Hva andre mener spiller ingen rolle :)

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...