Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #1 Skrevet 1. juni 2021 Datteren min har fått en del hårvekst. Under armene er det en del og og bikinilinjen er det litt. Strandlivet har begynt og hun nevner selv at håret «tyter ut». Virker ikke som hun bryr seg veldig om det, men vurderer å kjøpe veet eller noe så hun kan fjerne det. Hadde dere gjort det? Anonymkode: 4763b...da9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #2 Skrevet 1. juni 2021 Jeg hadde ikke tatt initiativet til det, nei.. Det er bare å håpe at dagens ungdommer får et noe friskere forhold til eget kroppshår enn foreldregenerasjonen har... Dersom hun ber om det selv, så hadde jeg gjort det.. Anonymkode: 7eb92...5e5
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #3 Skrevet 1. juni 2021 Hvis hun ber om det bør hun få lov, men du bør hverken nevne eller hinte noe om det før hun sie noe. Anonymkode: 2a20a...dd0
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #4 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis hun ber om det bør hun få lov, men du bør hverken nevne eller hinte noe om det før hun sie noe. Anonymkode: 2a20a...dd0 Enig Anonymkode: 2b486...1f4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #5 Skrevet 1. juni 2021 Datteren min på 10 år kom hjem kjempe lei seg for at noen av guttene hadde kommentert hårene under armen. Jeg tilbydde da å kjøpe en barberhøvel til henne. Denne brukte hun ett par ganger i starten. Nå, snart ett år senere, så er det ikke ett tema lenger. Sikkert mye pga at resten av jentene har kommet etter. Anonymkode: 47434...106
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Skrevet 1. juni 2021 Nei nei nei, det er ikke noe man dytter på ungene. Helt greit hvis de spør om det, aldri ellers. Anonymkode: 1c272...3fb
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Datteren min på 10 år kom hjem kjempe lei seg for at noen av guttene hadde kommentert hårene under armen. Jeg tilbydde da å kjøpe en barberhøvel til henne. Denne brukte hun ett par ganger i starten. Nå, snart ett år senere, så er det ikke ett tema lenger. Sikkert mye pga at resten av jentene har kommet etter. Anonymkode: 47434...106 Hva mener du, at alle har begynt å barbere eller at alle har fått hår og ingen barberer? Anonymkode: 1c272...3fb
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hva mener du, at alle har begynt å barbere eller at alle har fått hår og ingen barberer? Anonymkode: 1c272...3fb Flere har fått hår og ingen barberer. Anonymkode: 47434...106
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Flere har fått hår og ingen barberer. Anonymkode: 47434...106 Kult! 👏🏻👏🏻👏🏻 Ungdommen er ikke så verst! Anonymkode: 1c272...3fb
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kult! 👏🏻👏🏻👏🏻 Ungdommen er ikke så verst! Anonymkode: 1c272...3fb Jeg er så enig 😊 Anonymkode: 47434...106
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 Nei, det må du ikke gjøre! Det ser ut som dagens unge er flinkere enn oss til å gi faen, og det er strålende! Min datter på 11 år har ganske hårete legger, og et arr på kneet, hennes kommentar første dag med shorts da hun betraktet beina sine: " Jeg bryr meg ikke om hårete legger, det får bare være sånn, men arret skulle jeg ønske ikke var der!". Anonymkode: 8da20...60b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #12 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, det må du ikke gjøre! Det ser ut som dagens unge er flinkere enn oss til å gi faen, og det er strålende! Min datter på 11 år har ganske hårete legger, og et arr på kneet, hennes kommentar første dag med shorts da hun betraktet beina sine: " Jeg bryr meg ikke om hårete legger, det får bare være sånn, men arret skulle jeg ønske ikke var der!". Anonymkode: 8da20...60b Javel? Så hun ønsker bort det hun ikke får gjort noe med, men det som er lett å fikse driter hun i. Blir et lett liv...🤣 Anonymkode: d38d7...2dc
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Javel? Så hun ønsker bort det hun ikke får gjort noe med, men det som er lett å fikse driter hun i. Blir et lett liv...🤣 Anonymkode: d38d7...2dc Haha, ja. Neida, det går fint med arret, men det irriterer henne fordi mange stirrer eller spør, og hun liker ikke så godt oppmerksomhet. Anonymkode: 8da20...60b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 Jeg tenker litt både og når det gjelder å ikke nevne noe før de ber om det selv. Selvfølgelig viktig at de ikke føler at dette er noe de bør/må, men hvorfor skal det ikke nevnes? Det er kanskje ikke så lett for alle å ta det opp og be om det heller, eller vite hvasome normalt hvis ingen sier noe? Hvorfor ikke heller være litt åpne og prate med barna om slike ting? Gjerne allerde før de blir så store at de synes det er pinlig og har fått egen hårvekst. Tenker at litt åpenhet er aldri feil, så jeg har snakket med barna om kroppshårenes funksjon, om fjerning/ikke fjerning osv fra de var ganske små. De vet at jeg foretrekker å barbere armhulene, men lar det være hår i underlivet. Men jeg liker å fjerne det som stikker utenfor trusekanten. Det bør jo ikke være noe verre å snakke om øyebryn enn hår andre steder på kroppen. Jeg har sagt til min eldste at man helt fritt bestemmer over hvordan man vil ha det med sine egne kroppshår, at de er der av en grunn og at man kan velge å la det være som det er eller trimme/barbere det man ønsker og begge deler er helt ok. Jeg har også fortalt henne at det er veldig stor forskjell på hvor mye hårvekst forskjellige mennesker har og behovet for hårfjerning er ulikt. Hun vet at dette er noe hun fritt kan bestemme selv og hun vet hvor det finnes høvel og skum hvis hun vil bruke det, men at det ikke er lurt å glattbarbere seg i underlivet f.eks. Så får hun selv bestemme om/når hun vil barbere noe. Anonymkode: a24a4...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå