Gå til innhold

Hete "søringer"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er opprinnelig fra Nord-Norge, men har bodd på østlandet siste 10 år. En ting som forbauser meg, er "søringenes" påkledning! Straks det er sommer på kalenderen, kler de av seg! Shorts, korte skjørt, bare armer og ingen jakke. Uansett hvor kaldt det er, eller om det er sur vind. Selv om det regner og er hustri går folk avkledd. Det verste er småbarn og babyer! Så lite klær! I Nord-Norge ville barna hatt lue og votter hvis det var så kaldt! Er "søringene" mer vant til lite klær? At I nord kler vi godt på oss, selv om det er sol?

Anonymkode: b983f...c4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg overhode ikke merket noe til. Vi kler oss etter vær. Vi går jo ikke og fryser avkledd hvis det ikke er behagelig. 

Anonymkode: 83b6b...d1b

Skrevet

Lurer på hvilken nord du er fra. Nordpolen? 
Nordpå, der jeg kommer fra er det på med shorts mye raskere enn hva vi gjør her sørpå. De vi kaller vårvær er deilig sommer nordpå. 

Anonymkode: c5d44...7e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg er opprinnelig fra Nord-Norge, men har bodd på østlandet siste 10 år. En ting som forbauser meg, er "søringenes" påkledning! Straks det er sommer på kalenderen, kler de av seg! Shorts, korte skjørt, bare armer og ingen jakke. Uansett hvor kaldt det er, eller om det er sur vind. Selv om det regner og er hustri går folk avkledd. Det verste er småbarn og babyer! Så lite klær! I Nord-Norge ville barna hatt lue og votter hvis det var så kaldt! Er "søringene" mer vant til lite klær? At I nord kler vi godt på oss, selv om det er sol?

Anonymkode: b983f...c4f

Jeg har motsatt erfaring 🤣 Halve slekta bor nordpå. Var der på besøk på forsommeren en gang. Solskinnsdag men typ 10 til 15 grader og vind. Alle de nordnorske slektningene mine gikk rett ut på verandaen, dro av seg på overkroppen og skulle sole seg. Jeg tok på unger luer osv og satt med vindjakke.

De synes nok jeg var en pysete søring 🤣

Anonymkode: f95b4...b60

Skrevet

Da jeg (fra Nordkapp, den lille bygda ved sjøen, ja) var ungdom gikk jeg hjem fra byen (Drammen, gikk på vg) sammen med ei venninne en kveld. Hun frøys sånn på ørene. Ja, ikke rart, svarte jeg, for du har jo ikke noe på hodet. Men nei, svarte hun, hun kunne ikke ha på seg noe på hodet, for det ville ødelegge frisyren hennes og da ville hun jo se dum ut, mente hun. Jeg tenkte at nordpå syntes vi de som gikk uten lue så dumme ut, men jeg sa selvfølgelig ikke noe om det.

Anonymkode: a6744...974

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Da jeg (fra Nordkapp, den lille bygda ved sjøen, ja) var ungdom gikk jeg hjem fra byen (Drammen, gikk på vg) sammen med ei venninne en kveld. Hun frøys sånn på ørene. Ja, ikke rart, svarte jeg, for du har jo ikke noe på hodet. Men nei, svarte hun, hun kunne ikke ha på seg noe på hodet, for det ville ødelegge frisyren hennes og da ville hun jo se dum ut, mente hun. Jeg tenkte at nordpå syntes vi de som gikk uten lue så dumme ut, men jeg sa selvfølgelig ikke noe om det.

Anonymkode: a6744...974

Det er jo ganske langt å gå fra Drammen til Nordkapp da, tipper frisyren ville blitt ødelagt uansett. 

Anonymkode: c7d65...a52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...