Gå til innhold

Folk som må prate hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får de det til? Jeg vil også være sånn men jeg ønsker meg dessverre bort ganske fort. Føler meg fanget når folk vil slå av en prat. Er de bare redd for stillhet? Eller føler de at de har veldig mye å tilføye? 

Anonymkode: e9a7f...85b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er vel en introvert, så da blir du sliten av det motsatte.

Er selv en som liker å prate, spørre og å bli kjent med nye kollegaer eller folk på festligheter.  Men er bevisst på å lytte også 😁 ordentlig skravlebøtte. Men kan fint være stille med kollegaer og venner. Og slår ikke av en prat med folk på bussen med mindre de starter samtalen.

Noen er veldig sosiale, andre ikke. Svogeren min kan sitte 2 timer i selskap å holde kjeft. Ser så vidt på folk.. nesten på grensen til uhøflig, men er vant med at han er sånn så henvender meg aldri til han 😅

Anonymkode: 1f350...561

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Du er vel en introvert, så da blir du sliten av det motsatte.

Er selv en som liker å prate, spørre og å bli kjent med nye kollegaer eller folk på festligheter.  Men er bevisst på å lytte også 😁 ordentlig skravlebøtte. Men kan fint være stille med kollegaer og venner. Og slår ikke av en prat med folk på bussen med mindre de starter samtalen.

Noen er veldig sosiale, andre ikke. Svogeren min kan sitte 2 timer i selskap å holde kjeft. Ser så vidt på folk.. nesten på grensen til uhøflig, men er vant med at han er sånn så henvender meg aldri til han 😅

Anonymkode: 1f350...561

Kjipt å være introvert

Skrevet

Folk som må prate absolutt hele tiden er ulidelig slitsomme. De som ikke takler 15 sekunder stillhet, men babler i vei om hva som helst uten å ense at andre overhode ikke er interessert i hva sønnen til søstra til naboen til kusina til noen har sagt eller gjort. Sånne mennesker kan slite meg ut på et par timer og får meg til å ville gjemme meg i et kott og holde fingrene i ørene.

Da vil jeg mye heller være sammen med en som er litt stille, eller som er som folk flest. Folk flest, som kan samtale, prate, lytte, følge en tråd, stille spørsmål, svare, osv, men som også kan sitte og nyte en solnedgang i stillhet, la svarttrosten står for lyden, eller se en film uten å la kjapla gå, er flotte. Poenget er ikke alltid å være den som prater mest. Om du følger med på noen av disse, så er det ofte som å åpne en diger eske fra en eller annen nettbutikk: mye luft, litt plast, også en liten dings med noe vettugt i midten, og som faktisk var lett å overse nettopp fordi det var så mye emballert luft rundt. Sikker på at du ikke allerede er en av de som prater akkurat passe og som folk setter pris på fordi du også kan lytte?

Skrevet

Jeg har en venninne som er helt fascinerende.

Hun kan snakke med alle - og det virker som om hun kommer rett inn i «Circle of trust»

Hun var med meg og hentet i barnehagen en gang, og alle hilste på henne - folk som aldri hadde hilst på meg..

Hun er utrolig god på small talk og ler mye, Men mest av alt lytter hun til hva folk sier, og stiller oppfølgingsspørsmål. Hun får deg til å føle deg som den mest spesielle og interessante personen i verden.

Jeg kunne godt tenkt meg å ha hennes evner 😊

Anonymkode: 57f2c...6ee

Skrevet

Jeg er både utadvendt (ekstremt) og introvert. Når jeg er i introvert periode unngår jeg alt av sosialt. På jobb må jeg ta meg sammen da, i den introverte perioden. 

Anonymkode: 84bc2...d10

Skrevet

Ja altså jeg blir litt missunnelig på slike, for jeg er selv slik som bare ønsker meg vekk derfra om noen "fanger" meg et sted jeg ikke kan stikke av hvis du skjønner. Men jeg bor i kollektiv og det er to her, missliker dem jo ikke, men jeg hører de prate konstant og det er noe så kjedelig som hva som skjedde på jobb i dag eller hva de har gjort en helg. Dette får de til å høres ut som en kjempe greie. Hvordan er det mulig? De kan stå lenge og prate. Kjenner flere også som kan prate i en evighet om helt hverdagslige ting. Jeg synes det er så tomt. men så er det kjipt å være i selskap med noen som sitter totalt i sin egen verden og da...

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en venninne som er helt fascinerende.

Hun kan snakke med alle - og det virker som om hun kommer rett inn i «Circle of trust»

Hun var med meg og hentet i barnehagen en gang, og alle hilste på henne - folk som aldri hadde hilst på meg..

Hun er utrolig god på small talk og ler mye, Men mest av alt lytter hun til hva folk sier, og stiller oppfølgingsspørsmål. Hun får deg til å føle deg som den mest spesielle og interessante personen i verden.

Jeg kunne godt tenkt meg å ha hennes evner 😊

Anonymkode: 57f2c...6ee

Haha, jeg er også sånn. Jeg jobber som lærer, så det kommer veldig godt med å kunne snakke med alle type ungdommer. Nå snakker jeg ikke absolutt hele tiden da, slik HI beskriver, men jeg kan snakke med omtrent hvem som helst.

Anonymkode: f95c5...394

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...