Gå til innhold

Bokollektiv og bruk av andres ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

selv om de andre har sagt at jeg kan bruke av deres ting, bør jeg likevel kjøpe eget egentlig? 

Anonymkode: 76ee8...509

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: b575f...c69

Skrevet

Det kommer litt an på hva det er snakk om. Engangstilfeller med mat ol., helt greit, men da kjøper man selvsagt inn nytt igjen så snart det passer. F.eks. om man tar tre egg av en pakke på 12, så kjøper man inn nye egg og legger du tre tilbake. 

På samme måte ser jeg ikke problemet med å låne den ene sitt pizzahjul, vaske det opp og legge det på plass igjen f.eks., men å daglig låne redskaper som blir slitt, da bør du heller kjøpe ditt eget.

Anonymkode: 046dc...b5d

Skrevet

Det avhenger jo litt av hvordan kollektivet fungerer.

jeg har bodd i kollektiv hvor kjøkkenting osv fulgte med huset. Så etterfylte vi som bodde der ting ved behov. dermed var det helt "hummer og kanari" med service, bestikk osv. Ingenting passet sammen, men det var også litt av sjarmen.

Så har jeg bodd i kollektiv hvor hver og en hadde sine ting. Alle hadde hvert sitt kjøkkenskap med eget service, hver sin støvsuger mm

Anonymkode: 95cdd...7f7

Skrevet

Men det har ikke vært tema at alle skal ha eget av hver ting. Jeg kom sist og kjøpte noe jeg syntes manglet. Har tatt med egen kjøkkenklut som alle kan få bruke på samme måte som jeg bruker de som var der fra før. Aner ikke hvem som har kjøpt de en gang. Det er flere oppvaskbørster og svamper. Ingen har sagt at de ikke skal brukes av andre. Har kjøpt ny kjøkkenspray da den vi har snart er tom også. Men når jeg feks skal vaske gulv, bør man kjøpe eget da? Det blir jo slitt etter hvert det og..? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men det har ikke vært tema at alle skal ha eget av hver ting. Jeg kom sist og kjøpte noe jeg syntes manglet. Har tatt med egen kjøkkenklut som alle kan få bruke på samme måte som jeg bruker de som var der fra før. Aner ikke hvem som har kjøpt de en gang. Det er flere oppvaskbørster og svamper. Ingen har sagt at de ikke skal brukes av andre. Har kjøpt ny kjøkkenspray da den vi har snart er tom også. Men når jeg feks skal vaske gulv, bør man kjøpe eget da? Det blir jo slitt etter hvert det og..? 

Tror ikke du trenger å kjøpe nytt gulv, nei. 

Anonymkode: 39e40...a17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...