Gå til innhold

Supermodeller og influensere som bruker filter

Anbefalte innlegg

Skrevet

De står frem med at alle skal like seg selv som de er, de er jo alltid med på denne fremmingen av det samfunnet fokuserer på. Likevel så bruker de selv filter på sine instastories. Hvorfor? De ser naturlige ut, men de har ikke ei eneste rynke/linje når de snakker en gang og det står øverst på skjermen at de bruker et filter. Er det ikke litt dobbeltmoralsk? 

Anonymkode: 53c69...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke du for gammel til å bry deg om slike ting? 

Anonymkode: 5adef...ff7

Skrevet

Filtere har nok kommet for å bli, det er rett og slett blitt måten å fotografere på.

Alle unge mennesker i dag vet at virkelighet og bilde er to forskjellige ting...

Anonymkode: 273f7...d37

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Må det alltid være moralpreken ? Nei du kan drite i hvor gammel jeg er og hvem bestemmer for gammel?

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Må det alltid være moralpreken ? Nei du kan drite i hvor gammel jeg er og hvem bestemmer for gammel?

Akkurat den reaksjonen jeg ville ha. Du er i hvert fall veldig barnslig som er opptatt av dette... 

Skrevet

Jeg har så lyst å se en anti-filter app som regelrett tar bort alle filter fra et bilde 😝.

Jeg er enig med HI, og det er nok grunnen til at jeg ikke gidder å følge noen av de.

Anonymkode: 2c509...0ff

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

De står frem med at alle skal like seg selv som de er, de er jo alltid med på denne fremmingen av det samfunnet fokuserer på. Likevel så bruker de selv filter på sine instastories. Hvorfor? De ser naturlige ut, men de har ikke ei eneste rynke/linje når de snakker en gang og det står øverst på skjermen at de bruker et filter. Er det ikke litt dobbeltmoralsk? 

skjønner ikke hvorfor man gidder og bry seg egentlig, dere liv og deres valg

Anonymkode: be516...cf8

Skrevet

Å bruke filter, er helt greit. Jeg redigerer mine bilder også før jeg legger dem ut.

Photoshop og andre ekstreme kropsforandringer er det vi heller bør ta avstand fra. 

Anonymkode: d0b0b...d46

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Uff!! Det er verre med dere moralfolk som skal kommentere hvor patetiske alle andre er som bryr seg om ditt og datt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Men gud forby om de skulle driste seg til å synge "hore"....da brenner vi de på bålet

Anonymkode: 2c509...0ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei vet du hva. Dette er en viktig debatt å ta. Og viktig å prate om. Filter brukes også flittig av helt vanlige folk. Det er ikke ok. 

Anonymkode: d60a7...51a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Å bruke filter, er helt greit. Jeg redigerer mine bilder også før jeg legger dem ut.

Photoshop og andre ekstreme kropsforandringer er det vi heller bør ta avstand fra. 

Anonymkode: d0b0b...d46

Med et filter kan man redigere seg rynkefri og smalere. Få større øyne, smalere nese og større lepper. Er du ikke oppdatert på filter?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Må være deilig å suse rundt i sin egne uvitende boble. Deilig å være så uopplyst og uengasjert. 

Skrevet

Filter er ikke greit. Det er fake. Folk lever i en boble, later som om man er SÅ lykkelig til alle døgnets tider, redigerer seg selv, redigerer barn (?). 

Hvorfor ikke bare være seg selv. 

Og hvorfor må man oppdatere alle og enhver hva man gjør til alle døgnets tider??

Og hvorfor gidder andre å følge med på det???

Mitt store bekymring er at jeg i år ikke har sett en eneste bie eller humle, hvor har de blitt av? Og så har jeg sett 7 store fluer som ikke kunne fly. Ja, bare le av det. Men dette bekymrer meg litt. Ønsker at jordkloden tas bedre vare på. Og så disse stakkars delfinene som i Japan fortsatt drepes hele tiden.

Så å følge med på hva folk gjør og viser frem er sååå bortkastet tid.

Sånn, det var dagens utblåsning.

Anonymkode: a8419...f45

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Uff!! Det er verre med dere moralfolk som skal kommentere hvor patetiske alle andre er som bryr seg om ditt og datt. 

ja da moral politiet... man trenger ikke bry seg med alt

Skrevet

Filter og Photoshop er med på å lyve om utseende. Ufattelig teit. det ødelegger generasjonen under oss, alt skal være perfekt, Og samme med de som putter tonn med sminke på. De ser jo ut som noen helt andre mennesker når de tar av sminka og fjerner filter osv. Skjønner ikke hva som er poenget med det egentlig. Som jeg leste en plass: En med ett tonn med sminke på er som flakslodd, man må skrape å se om man har vunnet, eller tapt, litt stygg men sann. 

Anonymkode: 435bc...0d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...