Gå til innhold

Når du bor sammen med en voldsmann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnevernet er innblandet, vi blir anbefalt å bo hver for oss. Voldsmannen nekter å prate om det, nekter å lytte til barnevernet. Hvordan fysisk få han ut av leiligheten? Må naboer trø til?

Anonymkode: 5a1e8...03e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke naboer. Politiet er rett instans. 

Anonymkode: aad3c...988

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke naboer. Politiet er rett instans. 

Anonymkode: aad3c...988

Hvis det "bare" er psykisk vold da?

Skrevet

Hvilke naboer vil ta på seg å kaste en mann ut av hjemmet sitt?

Politi er riktig instans, selv om jeg ikke vet om de har hjemmel til å hente han ut av huset uten dom. Det er mulig det er du som må ut i første omgang. Kontakt politi og/eller krisesenter, de hjelper deg. 

Lykke til!

Anonymkode: 3837c...9c2

Skrevet

Hvilke naboer vil ta på seg å kaste en mann ut av hjemmet sitt?

Politi er riktig instans, selv om jeg ikke vet om de har hjemmel til å hente han ut av huset uten dom. Det er mulig det er du som må ut i første omgang. Kontakt politi og/eller krisesenter, de hjelper deg. 

Lykke til!

Jeg ringte krisesenteret i går, de rådet meg til å ta kontakt med barnevernet (nok en gang).. men våre naboer sier at barnevernet ikke kan hjelpe. Naboene mener de skal hjelpe 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ringte krisesenteret i går, de rådet meg til å ta kontakt med barnevernet (nok en gang).. men våre naboer sier at barnevernet ikke kan hjelpe. Naboene mener de skal hjelpe 

🤦‍♀️ Du tuller nå?

Anonymkode: 79ee4...625

Skrevet

Du må kontakte offentlig etater. Naboen kan selvfølgelig ikke kaste han ut. Da kan de riskikere å bli straffeforfulgt .

Anonymkode: cc9ee...142

Skrevet

Politiet 

Anonymkode: db087...fc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

🤦‍♀️ Du tuller nå?

Nei. Jeg tuller ikke. Naboene presser meg konstant med at de skal komme hjem til oss "å få" han ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kork flaska. 

Om du mot formodning er edru og faktisk ønsker å gjøre noe rett, så ta kontakt med politiet. 

Anonymkode: 51dd1...fe0

Skrevet

Du må kontakte offentlig etater. Naboen kan selvfølgelig ikke kaste han ut. Da kan de riskikere å bli straffeforfulgt .

Anonymkode: cc9ee...142

Hvorfor sier de dette da? (Jeg vet at de har jobbet i barnevernet selv, kan det være det? )

Jeg syns det er ubehagelig. Jeg vil selvsagt ha en ordning på det jeg også, men føler jeg må forholde meg til barnevernet som vi har avtaler med.......?

Skrevet

Kork flaska. 

Om du mot formodning er edru og faktisk ønsker å gjøre noe rett, så ta kontakt med politiet. 

Jeg er edru. Jeg skal ta kontakt med barnevernet eller politiet? Politiet kommer ikke hvis det ikke er snakk om fysisk fare eller rabalder.. det sa de siste jeg snakket med de

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei. Jeg tuller ikke. Naboene presser meg konstant med at de skal komme hjem til oss "å få" han ut. 

Da er no naboen nesten ett større problem enn mannen din. Trekk deg vekk fra dei og gjør som krisesenteret har bedt deg gjøre. Ring barnevernet. 

Er det din bolig så ber du mannen flytte. Gjør ikke han det, så anmelder du han. Er ikke det din bolig så flytter du til familie/venner/krisesenter (IKKE!!! nabo) til du finner noe eget. Uansett, hold deg langt unna nabo!!!

Skrevet

Da er no naboen nesten ett større problem enn mannen din. Trekk deg vekk fra dei og gjør som krisesenteret har bedt deg gjøre. Ring barnevernet. 

Er det din bolig så ber du mannen flytte. Gjør ikke han det, så anmelder du han. Er ikke det din bolig så flytter du til familie/venner/krisesenter (IKKE!!! nabo) til du finner noe eget. Uansett, hold deg langt unna nabo!!!

Jeg fortalte det til krisesenteret at naboene driver også med psykisk vold ovenfor meg. De presser og forteller hva jeg skal gjøre. Vi eier boligen i lag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er edru. Jeg skal ta kontakt med barnevernet eller politiet? Politiet kommer ikke hvis det ikke er snakk om fysisk fare eller rabalder.. det sa de siste jeg snakket med de

Ring barnevernet og politiet om og om igjen helt til noen forteller hva du skal gjøre.

Blokker naboene, og hold deg unna de. 

Skrevet

Dra til krisesenter ...

Anonymkode: 122cc...234

Skrevet

altså for det første, ikke kall han en voldsmann om han "bare" bedriver psykisk vold. Og ikke si at naboene dine gjør det samme fordi de presser deg til å ta et riktig valg. 
DU tar med barna og drar på krisesenter, da ordner de resten for deg. 

Anonymkode: ecdbb...3c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dra til krisesenter ...

Anonymkode: 122cc...234

Jeg vurderer det sterkt. Det som da er problemet er at barna mine trivdes ikke der sist vi var der. I tillegg er det langt fra skole og bhg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vurderer det sterkt. Det som da er problemet er at barna mine trivdes ikke der sist vi var der. I tillegg er det langt fra skole og bhg.

Det er snart ferie. Slutt å finn på unnskyldninger og sørg for at barna og du er trygge

Skrevet

Så da er det bedre med litt vold?

Enten gjør du noe, eller så lider ungene dine. Ditt valg, og ditt ansvar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Så da er det bedre med litt vold?

Enten gjør du noe, eller så lider ungene dine. Ditt valg, og ditt ansvar. 

Ja. Det er sant. Jeg ringer de nå

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ja. Det er sant. Jeg ringer de nå

👍🏻

Skrevet

hvis mannen eier leiligheten så kan du ikke tvinge han til å flytte. Et alternativ er at du og barn flytter ut.

Dersom du eier leiligheten, kan du få han kastet ut

Anonymkode: 57ee1...872

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

altså for det første, ikke kall han en voldsmann om han "bare" bedriver psykisk vold. Og ikke si at naboene dine gjør det samme fordi de presser deg til å ta et riktig valg. 

Psykisk vold er i høyeste grad også definert som vold - så å kalle ham voldsmann er helt på sin plass. 

Ellers - drit i hva naboene sier, ta kontakt med krisesenter, og samarbeid med barnevernet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Fysisk og psykisk vold sidestilles juridisk. 

Kanskje du skal la være å svare på ting du tydeligvis ikke har peiling på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...