Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Skrevet 31. mai 2021 jeg har et søskenbarn som er 10 år gamle ,han bor halve tiden med min Onkel og resten med moren sin. Han leker en del med mitt største. Her om dagen var han veldig lei seg, og da spurte jeg om hva som hadde skjedd, da sa han at han skulle til mamman i morgen,men han ville ikke. Så spurte jeg hvorfor: fordi stefaren brydde seg bare om sine barn og babyen han har felles med mamman hans, han gråt og vær veldig fortviltet. Bør jeg si noe til faren, eller bør han fortelle dette selv? De har akkurat vert på fvk da moren ønsker og ha han mere, mens faren ønsker og fortsette med 50/50. Så noen gode tips? Anonymkode: 95e03...cd7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Jeg hadde nevnt det for pappan så han kunne fulgt opp videre med gutten sin evt i dialog med mor på/utenom fvk. Anonymkode: 29928...40c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Jeg hadde nok sagt at han var litt lei seg og kanskje litt sjalu på babyen hos mamma, han følte han ikke fikk nok oppmerksomhet om dagen. Men jeg hadde ikke laget noe drama, bare fortalt det og at han kanskje ville ha litt støtte og snakke litt om dette. Jeg tenker at barn kan være litt dramatiske og det å få småsøsken kan være en stor omveltning, særlig for et barn med to hjem. De trenger å bli sett, hørt og elsket, men trenger ikke nødvendigvis masse drama og drakamp. Pappaen må også være litt bevisst sin fremtoning i dette så jeg hadde ikke nøret opp under noe drama fra den kanten heller, men fortalt at gutten var litt lei seg. Anonymkode: bee76...b92
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Er ikke uvanlig at det kan være vanskelig å få småsøsken. Ville ikke lagt så mye i det. Det går seg nok til og gjør det ikke det så burde han få være mer hos mor slik at han blir enda bedre kjent med barna der, og at han føler seg mer inkludert der Anonymkode: 22a08...1ee
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Ja, jeg ville sagt fra til far. Meget mulig det "bare" er overgang med nytt søsken, som andre over her mener. Men hvis det er slik at stefar faktisk overser ham og bare fokuserer på egne barn, da lever 10-åringen med en form for psykisk vold hos mor. Ingen av oss som svarer vet hva som er årsaken, men jeg tenker det er viktig å ta 10-åringen på alvor når han har betrodd seg og er "veldig lei seg", gråter og er "veldig fortvilt". Anonymkode: 88c52...d94
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): De har akkurat vert på fvk da moren ønsker og ha han mere, mens faren ønsker og fortsette med 50/50. Anonymkode: 95e03...cd7 Feministvernkontoret er styrt av en policy om å unngå 50/50, så det kan far bare glemme om mor vil ha mer. Far bør rette seg etter mors ønsker uansett hva, ellers så blir han bare "valset" over av mor og hennes støtteapparat. Det skjer nesten alltid. At barnet gråter hos mor er et typisk argument for at barnet er for lite der, noe som gjør at samværet med far må begrenses for å minske usikkerheten. Anonymkode: fb95a...d8f
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Feministvernkontoret er styrt av en policy om å unngå 50/50, så det kan far bare glemme om mor vil ha mer. Far bør rette seg etter mors ønsker uansett hva, ellers så blir han bare "valset" over av mor og hennes støtteapparat. Det skjer nesten alltid. At barnet gråter hos mor er et typisk argument for at barnet er for lite der, noe som gjør at samværet med far må begrenses for å minske usikkerheten. Anonymkode: fb95a...d8f Gud, for et stusselig menneske du er. Anonymkode: b1454...9de
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Feministvernkontoret er styrt av en policy om å unngå 50/50, så det kan far bare glemme om mor vil ha mer. Far bør rette seg etter mors ønsker uansett hva, ellers så blir han bare "valset" over av mor og hennes støtteapparat. Det skjer nesten alltid. At barnet gråter hos mor er et typisk argument for at barnet er for lite der, noe som gjør at samværet med far må begrenses for å minske usikkerheten. Anonymkode: fb95a...d8f Men, nå fikk ikke mor endret samværet og barnet gråter hos far siden det ikke ville tilbake til mor. Så jeg skjønner ikke helt sammenhengen med påstanden din her. Anonymkode: 07737...09e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Feministvernkontoret er styrt av en policy om å unngå 50/50, så det kan far bare glemme om mor vil ha mer. Far bør rette seg etter mors ønsker uansett hva, ellers så blir han bare "valset" over av mor og hennes støtteapparat. Det skjer nesten alltid. At barnet gråter hos mor er et typisk argument for at barnet er for lite der, noe som gjør at samværet med far må begrenses for å minske usikkerheten. Anonymkode: fb95a...d8f Hva?? Aldri møtt en instans som er mer opptatt av fars rettigheter en familivernskontoret! Fars rettigheter står sterkere en barnas der. Anonymkode: cd659...79d
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 Det handler ikke bare om ny baby, steforeldre er statistisk sett de som utøver aller mest vold og mishandling overfor barn. Særlig når de får egne barn sammen med forelderen til det barnet som ikke er deres eget. Han bør få bo hos far og far bør ikke få ny dame, og i alle fall ikke flere barn. Anonymkode: 20c85...1a0
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 https://no.wikipedia.org/wiki/Askepott-effekten Sjansen for vold er opp mot hundre ganger så mye fra steforeldre sammenlignet med biologiske foreldre, Anonymkode: 20c85...1a0
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #12 Skrevet 1. juni 2021 Det er slike følelser store barn kan få uavhengig av hel eller halvsøsken. Husker jeg var veldig lei meg og følte lillesøster var mer elsket enn meg. Min eldste var også veldig lei seg da lillebror kom. Alle synes han er søt og ingen sier pene ting til meg. Ville uansett snakket med faren om dere har en åpen tone. For barnet trenger åpenbart noen å snakke med om de vonde følelsene. Om det er sant at stefar ikke ser han er umulig å vite. Jeg sa til bestemor en gang at jeg trodde ikke mamma og pappa elsket meg like mye. Snakk med faren du. Anonymkode: 29701...167
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Skrevet 1. juni 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Men, nå fikk ikke mor endret samværet og barnet gråter hos far siden det ikke ville tilbake til mor. Så jeg skjønner ikke helt sammenhengen med påstanden din her. Anonymkode: 07737...09e fvk er jo tydelige på at de i prinsippet er imot 50/50-fordeling og vil forsøke å finne andre ordninger. Samtidig har over 90 % av skilsmissebarn hovedbostedsadresse hos mor. Det er kjent at 60.000 fedre kjemper en forgjeves kamp om rettferdig samvær med egne barn. Fedre holdes tilbake fordi de er menn. Anonymkode: fb95a...d8f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 Tusen takk for alle svar Her fikk familievernskontoret med på at de skulle ha delt bosted, men mor ønsket mer og fikk ikke det. Ja skal snakke med pappan. Han vil nok neppe ha flere, han har 3 voksne barn også + 10 åring. Han er har kjæreste,men ikke sammens med henne når han har 10åring, de har vert sammen i 2 år og har barn på hver sin kant,men ingen ønsker og flytte sammen eller blande barna inn enda i alle fall og 10 åring trenger heller ikke det nå. Anonymkode: 95e03...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå