Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Jeg har fått samboer og er gravid. Samboer har ikke meldt flytting til meg. Hvis han gjør det og jeg informerer nav om det. Vil det påvirke barnebidrag jeg mottar av eks? Anonymkode: bd95f...3e0
Daquiry Skrevet 31. mai 2021 #2 Skrevet 31. mai 2021 Nei, påvirker kun hvis bidragsbetaler får samboer og/eller egne barn. Din nye samboer skal jo ikke betale for andres barn.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Men hvis han bor hos dere, går dere som samboere selv om han ikke har meldt flytting. Vi tipset nav angående at eksen til mannen gjorde dette. Og de kom på kontroll, og barnebidraget ble justert etter dette. Men ikke mye. Men hun måtte tilbakebetale en del ekstra støtte hun fikk som enslig. Anonymkode: 184d1...5cf
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Det kan ha innvirkning på bidragsforskudd hvis du har det. Ellers er det ikke noe direkte konsekvens for bidraget. Men dersom du mottar andre enslig forsørger stønader som overgangsstønad/utvidet barnetrygd bør du si i fra. Anonymkode: d74e3...8b1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Men hvis han bor hos dere, går dere som samboere selv om han ikke har meldt flytting. Vi tipset nav angående at eksen til mannen gjorde dette. Og de kom på kontroll, og barnebidraget ble justert etter dette. Men ikke mye. Men hun måtte tilbakebetale en del ekstra støtte hun fikk som enslig. Anonymkode: 184d1...5cf Man kan være samboere i 12 måneder, eller til første felles barn kommer, får støtte som aleneforsørger må opphøre Anonymkode: e9ad3...033
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Når du får et barn til vil det være fler barn å forsørge for deg. Det kan ha betydning. Anonymkode: 82d9d...bfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå