Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg datet en mann for noen år siden og det faded litt ut etterhvert pga jeg flytta.

Fant hverandre igjen etter noen år og han ville gifte seg med meg og alt. Jeg hadde tenkt på han hele tiden og vi følte det var oss.

Hører nå i ettertid at han har holdt på med flere når vi har vært sammen. Jeg har gått bort fra han, men blir så skuffet over enkelte menn.Man tror man kjenner noen....

Bare litt frustrasjon ut.

Anonymkode: 805b1...a48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var borti en slik en en gang, jeg også. Han hadde vært i to elendige forhold tidligere (hadde kjent ham i årevis, alle vennene visste at de tidligere damene styrte ham voldsomt, han var aldri utro mot dem, han snakket heller aldri dårlig om dem, selv om han virkelig hadde hatt grunn til det). Da vi ble sammen sa han at han aldri hadde forstått hvor godt man kunne ha det i et forhold, endelig kunne han slappe av i et forhold, bare være seg selv, slippe evig hakking, bare ha det godt. Hverken jeg eller vennene forstod hva som skjedde med ham da, for det virket som om han ikke helt tålte å ha det bra. Så han var utro med enda en "bitch" (vennenes beskrivelse av henne), ei som ønsket å styre ham fullstendig, behandle ham dårlig osv. Jeg gjorde det slutt. Hans forhold til hun andre tok også slutt, og etter det har han visst soset rundt, greier ikke å slå seg til ro til med noen ordentlige damer. Så han har tydeligvis noen issues hverken jeg eller vennene hadde sett tidligere.

Jeg var enormt såret og forstod lite da det skjedde. Men i ettertid så er jeg bare glad det ble slutt, for disse sidene ligger jo i ham så lenge han ikke tar tak i årsakene som ligger bak hos ham selv. Jeg har i ettertid forstått hva som trolig ligger bak (noe i hans barndom), men før han selv ser det og ev. gjør noe med det, så vil han ikke fungere i et godt forhold, uansett hvor god mann han egentlig er. Så tross alt er jeg glad jeg slapp å bruke mer tid på ham enn jeg gjorde.

Det er vondt, HI, men når du får alt på avstand, innser at han aldri var den du trodde han var, så blir det enklere. Vær glad du har kommet deg unna ham, for det gir deg mulighet til å treffe en god mann som er til å stole på.

Bestem deg også for at du ikke skal la din eks få definere hvordan du forholder deg til nye mann. Lær av erfaringene, men ikke la erfaringene med ham hemme deg videre, for da lar du ham få mer plass i livet ditt i fremtiden enn han fortjener.

Anonymkode: 455d2...3b5

Skrevet

Tusen takk🥰Så leit at det endte slik for deg.

Du fortjener noen som virkelig vet å sette pris på deg.Du høres så koselig og snill ut🥰Bra du kom deg bort fra det forholdet.

Jeg blir bare så lei meg og sjokkert over at en man har kjent i «alle år» er slik på bunnen.Hvorfor så jeg det ikke😳

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bare litt frustrasjon ut.

Få deg litt bedre metoder for å takle vonde følelser, så får du brått sjanse på bedre menn. 

Anonymkode: 5a1d3...c4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Få deg litt bedre metoder for å takle vonde følelser, så får du brått sjanse på bedre menn. 

Du har kanskje et forslag?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du har kanskje et forslag?

Ja, men det er jo ikke mulig å overføre i løpet av et innlegg. Det handler om å opparbeide selvrespekt og selvfølelse, god sinnemestring etc.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg kostet på meg noen timer hos en privat psykolog. Det koster litt der og da, men med tanke på hva det fører til - at man har det bedre med seg selv, treffer bedre menn, kanskje til og med får bedre jobb eller bedre lønn - så lønner det seg gjerne på sikt.

Det er forskjell på psykologer da, så ut fra hvor du bor/ferdes, kan du høre om noen har gode erfaringer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...