Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Enn de nasjonale? Tenker på korona smitte. Er det lov? Er snart ferie og vi har planlagt 3 uker på hytta vår. Området den ligger er ikke rødt ifølge de nasjonale reglene. Ifølge reglene ved bedriften jeg jobber er det derimot rødt. Betyr jo at vi må reise hjem 10 dager før, slik at vi kan være i grønt område før vi begynner på jobb igjen... Anonymkode: c9bdd...629
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Enn de nasjonale? Tenker på korona smitte. Er det lov? Er snart ferie og vi har planlagt 3 uker på hytta vår. Området den ligger er ikke rødt ifølge de nasjonale reglene. Ifølge reglene ved bedriften jeg jobber er det derimot rødt. Betyr jo at vi må reise hjem 10 dager før, slik at vi kan være i grønt område før vi begynner på jobb igjen... Anonymkode: c9bdd...629 Dette høres veldig merkelig ut... her hadde jeg virkelig sjekket ut videre. Aldri hørt om innenlands karantene på den måten
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Tviler på at det er lov, retten til å fritt bevege seg står sterkt. Selv ved nasjonale tiltak, skal det ligge en god vurdering bak for å i det hele tatt kunne benytte denne unntaksregelen som er innført i forbindelse med pandemien. Samtidig forstår jeg bakgrunnen til bedriften, utbrudd på en arbeidsplass vil kunne gi enorme konsekvenser. Men lov, det tror jeg neppe. Problemet er vel kanskje at det ikke er tilsvarende saker å henvise til i lovverket pr nå? Jeg synes faktisk spørsmålet ditt var såpass interresant at det burde vært sendt inn til avklaring på noe vis. Skulle gjerne sett den diskusjonen i debatten eller noe 😅 Anonymkode: c2571...eff
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 Hvis hytta er i utlandet, så er det greit, men er den i Norge, så er det ikke karanteneplikt Anonymkode: a7d75...883
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 Hytta er i Norge. Har faktisk tenkt på at reglene til bedriften er strengere enn de nasjonale....før nå. Har vert lite med reiser det siste året, nettopp for å unngå smitte. HI Anonymkode: c9bdd...629
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Jeg jobber på sykehus. I fjor, da det fantes «grønne» land, ble vi etter hvert pålagt å teste/ha karantene, selv om dette ikke var noen nasjonal regel. Også for de av oss som ikke har pasientkontakt. Så noen form for rett til styring har kanskje arbeidsgiver. Men det du beskriver høres ganske drøyt ut. Har du en fagforening du kan sjekke med? Anonymkode: 26a3b...9f1
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hytta er i Norge. Har faktisk tenkt på at reglene til bedriften er strengere enn de nasjonale....før nå. Har vert lite med reiser det siste året, nettopp for å unngå smitte. HI Anonymkode: c9bdd...629 Jeg håper faktisk du sender inn spørsmålet til noen som kan vurdere det, jeg ble oppriktig nysgjerrig på hvor grensen går 👍🏻 Anonymkode: c2571...eff
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg jobber på sykehus. I fjor, da det fantes «grønne» land, ble vi etter hvert pålagt å teste/ha karantene, selv om dette ikke var noen nasjonal regel. Også for de av oss som ikke har pasientkontakt. Så noen form for rett til styring har kanskje arbeidsgiver. Men det du beskriver høres ganske drøyt ut. Har du en fagforening du kan sjekke med? Anonymkode: 26a3b...9f1 Da var det kanskje snakk om utlandet? Dette kan jo gjelde nabokommunen . Anonymkode: c9bdd...629
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 Jeg tenker at det er essensielt å vite hva slags bransje dette er, før man kan vurdere om det er innafor eller ikke. Anonymkode: a6f15...505
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Enn de nasjonale? Tenker på korona smitte. Er det lov? Er snart ferie og vi har planlagt 3 uker på hytta vår. Området den ligger er ikke rødt ifølge de nasjonale reglene. Ifølge reglene ved bedriften jeg jobber er det derimot rødt. Betyr jo at vi må reise hjem 10 dager før, slik at vi kan være i grønt område før vi begynner på jobb igjen... Anonymkode: c9bdd...629 Hvor i all veden har du det fra rise fra rødt til grønt område innenlands utløser karantene? her spiller det ingen rolle om bedriften eller Norge definere det området som grønt eller rødt - vi har uansett kkke karantene ved innenlandsreiser i Norge. Når det er sagt kan enkelte virksomheter lage strengere smittevernsregler for sine ansatte enn det staten gjør. Det kommer an på arbeidsoppgaver, om man er i beredskap eller har en spesiell kritisk oppgave osv. Anonymkode: 9109c...09a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hvor i all veden har du det fra rise fra rødt til grønt område innenlands utløser karantene? her spiller det ingen rolle om bedriften eller Norge definere det området som grønt eller rødt - vi har uansett kkke karantene ved innenlandsreiser i Norge. Når det er sagt kan enkelte virksomheter lage strengere smittevernsregler for sine ansatte enn det staten gjør. Det kommer an på arbeidsoppgaver, om man er i beredskap eller har en spesiell kritisk oppgave osv. Anonymkode: 9109c...09a Det er da vitterlig det hun skriver. At bedriften har laget sine egne regler. Anonymkode: 118d2...551
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Skrevet 30. mai 2021 Jeg jobber på sykehus og pasienter som har reist til steder med høyt smittetrykk får ikke komme. Hvis de absolutt må på grunn av akutt må de behandles som mulig smitte. Det samme gjelder ansatte, men ved testing og bruk av munnbind kan det være greit. Så ja det er lov med andre regler. Vi er i en pandemi. Dette er ikke en normal situasjon. Anonymkode: bebb5...92e
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber på sykehus og pasienter som har reist til steder med høyt smittetrykk får ikke komme. Hvis de absolutt må på grunn av akutt må de behandles som mulig smitte. Det samme gjelder ansatte, men ved testing og bruk av munnbind kan det være greit. Så ja det er lov med andre regler. Vi er i en pandemi. Dette er ikke en normal situasjon. Anonymkode: bebb5...92e Mener du å si at har en person vært i feks Lillestrøm så får ikke pasienten komme inn? Anonymkode: 118d2...551
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mener du å si at har en person vært i feks Lillestrøm så får ikke pasienten komme inn? Anonymkode: 118d2...551 Nå jobber jeg langt unna Lillestrøm, men ja de som er å reiser på Østlandet må vente 10 dager før de får time. Anonymkode: bebb5...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå