Gå til innhold

Fortvilet mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er så fortvilet for tiden. Datteren vår på 14 år er blitt helt umulig. Hun er så frekk og skriker når hun svarer osv. ja jeg vet tenårene osv men hun eiger ikke respekt for oss lenger. Jeg er itillegg kronisk syk med utmattelse og har vert det de siste 10 årene. Og formen min blir verre av dette. Har snakket med henne 1000 ganger om dette og tatt vekk tlf, innetid osv. itillegg kan hun stå slik mens andre hører på, det er så flaut. 

Anonymkode: 6658d...814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbyr skolen tverrfaglig drøfting eller tilbyr kommunen PMTO-veiledning? Vet du det? 

Anonymkode: fcf1a...384

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tilbyr skolen tverrfaglig drøfting eller tilbyr kommunen PMTO-veiledning? Vet du det? 

Det aner jeg ikke. Jeg har vert hos fastlege, familievernkontoret og nå har vi fått henvisning til bup. Kjenner det har toppet seg nå. Ikke vil hun snakke med noen heller. Dette startet veldig etter ungdomsskolen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det aner jeg ikke. Jeg har vert hos fastlege, familievernkontoret og nå har vi fått henvisning til bup. Kjenner det har toppet seg nå. Ikke vil hun snakke med noen heller. Dette startet veldig etter ungdomsskolen 

Se om du kan finne ut av det. PMTO eller MST har ofte fin effekt på ungdommer som strever med å samarbeide med foreldre. Og det er fint for foreldre å få hjelp og støtte i det vanskelige 😊 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Se om du kan finne ut av det. PMTO eller MST har ofte fin effekt på ungdommer som strever med å samarbeide med foreldre. Og det er fint for foreldre å få hjelp og støtte i det vanskelige 😊 

Jeg fant det i vår kommune, men ser det kun er fra alderen 3-12 år 🙄 jenta vår er 14,5... 

ja det hadde vert fantastisk for oss.. det er en tøff tid her for tiden.. når hun er glad er hun overglad, og omvendt så har hele verden rast og alt er mørkt. Jeg vet at vi har og vert for snille gjennom årene pga min sykdom og pga dårlig samvittighet.. straffen kommer nå. Hun ser hvor dårlig jeg er og det å hjelpe til er vanskelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg fant det i vår kommune, men ser det kun er fra alderen 3-12 år 🙄 jenta vår er 14,5... 

ja det hadde vert fantastisk for oss.. det er en tøff tid her for tiden.. når hun er glad er hun overglad, og omvendt så har hele verden rast og alt er mørkt. Jeg vet at vi har og vert for snille gjennom årene pga min sykdom og pga dårlig samvittighet.. straffen kommer nå. Hun ser hvor dårlig jeg er og det å hjelpe til er vanskelig. 

Ta kontakt med dem likevel. Har de kapasitet vil de sikkert ta dere inn og kan de ikke ta dere inn kan de helt sikkert hjelpe deg med andre, konkrete, forslag. Slik at dere får den hjelpen dere trenger. 
Lykke til og håper det ordner seg for dere😊

Skrevet

Det kan hende det rett og slett er et oprør mot at hun har levd med å tilpasse seg din sykdom så lenge. På et tidspunkt må hun gjøre opprør og ta sin plass. Det går nok over om et par år. Bare vær der mens hun finne ut av hvem hun vil være. Det er vanlig å måtte ta en del hensyn til tenåringer mens de er i "hjerneombyggingsfasen". De blir veldig egoistiske. Det e en del av prosessen de må gjennom for å løsrive seg.

Anonymkode: 71863...5cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ta kontakt med dem likevel. Har de kapasitet vil de sikkert ta dere inn og kan de ikke ta dere inn kan de helt sikkert hjelpe deg med andre, konkrete, forslag. Slik at dere får den hjelpen dere trenger. 
Lykke til og håper det ordner seg for dere😊

Tusen takk for det ❤️

Skrevet

Sånn er det her og. Blir 15 i år. Er så frekk og kan rope å skrike. Er mye sur. Vet aldri hva som venter meg når jeg snakker til henne, derfor syns jeg det kan være vanskelig å forholde seg til henne. Jeg blir sliten av henne. Jeg prøver å unngå at det blir slik, men noen ganger er det uunngåelig.

Anonymkode: 3992e...1cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det kan hende det rett og slett er et oprør mot at hun har levd med å tilpasse seg din sykdom så lenge. På et tidspunkt må hun gjøre opprør og ta sin plass. Det går nok over om et par år. Bare vær der mens hun finne ut av hvem hun vil være. Det er vanlig å måtte ta en del hensyn til tenåringer mens de er i "hjerneombyggingsfasen". De blir veldig egoistiske. Det e en del av prosessen de må gjennom for å løsrive seg.

Anonymkode: 71863...5cf

Ja jeg har tenkt på det og får det er nok ikke så lett for henne heller. Vi har snakket en del om det osv og hun har sakt at det går greit osv. Men hun er veldig lei seg for det med faren osv.. har og fått andre til å snakke med henne og da det sikkert ikke alltid er like kjekt å snakke med moren sin. Men hun stenger seg veldig inne til tider og er vanskelig å snakke med noen som nekter å snakke tilbake om det er meg eller andre. Jeg forstår veldig de tenår hjernen men fy det er måte på 😳

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Sånn er det her og. Blir 15 i år. Er så frekk og kan rope å skrike. Er mye sur. Vet aldri hva som venter meg når jeg snakker til henne, derfor syns jeg det kan være vanskelig å forholde seg til henne. Jeg blir sliten av henne. Jeg prøver å unngå at det blir slik, men noen ganger er det uunngåelig.

Anonymkode: 3992e...1cc

Huff her tar minsten og etter henne og det blir dobbel dose. Nei ikke sant, man vet aldri hva humør de kommer med..

skjønner det er en tøff periode de er i og er ikke bare bare med den tiden nå å vokse opp, men eneste jeg forlanger er respekt for oss voksne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...