Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Min sønn har en kamerat som som han hopper mye sammen med på trampolinen vår. Når gutten min er hos pappaen sin kommer han til stadig og spør om han kan hoppe der. Trampolinen er rett utenfor stuevinduet vårt, og på gresset nedenfor terrassen. Når gutten min er hos faren sin ønsker jeg litt fred og ro, og å kunne nyte tiden uten lyden fra den trampolinen rett ved der jeg er. Foreldrene hans har også spurt om ikke han bare kan bruke den selv om ikke gutten min er hjemme, den står jo bare ubrukt da. De skjønner ikke helt at han ikke skulle få lov til det. Hvorfor i alle dager er det liksom ikke greit at jeg ønsker meg litt fred å ro når jeg kan? Det er da virkelig ikke mitt problem at han ønsker seg trampoline, og de ikke har plass til det hos seg selv Anonymkode: 0a038...eab
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Bare si nei, det må da være greit og helt normalt? Vi har ikke trampoline selv og har flere naboer som har. Det kunne ikke falle meg inn å la min sønn spørre om å hoppe på trampolinen til en venn som ikke er hjemme, det har han fått klar beskjed om at er uaktuelt. Men han får lov til å ringe på og spørre vennene som har trampoline om de skal hoppe sammen. (Vi hadde trampoline før, da hadde ingen av de andre og alle hoppet her, derfor føler jeg meg trygg på at det siste er greit. ) Anonymkode: 5e40d...e47
sug lut Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Du har idiotnaboer. Gjenta NEI med store bokstaver til det går inn.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Min sønn har en kamerat som som han hopper mye sammen med på trampolinen vår. Når gutten min er hos pappaen sin kommer han til stadig og spør om han kan hoppe der. Trampolinen er rett utenfor stuevinduet vårt, og på gresset nedenfor terrassen. Når gutten min er hos faren sin ønsker jeg litt fred og ro, og å kunne nyte tiden uten lyden fra den trampolinen rett ved der jeg er. Foreldrene hans har også spurt om ikke han bare kan bruke den selv om ikke gutten min er hjemme, den står jo bare ubrukt da. De skjønner ikke helt at han ikke skulle få lov til det. Hvorfor i alle dager er det liksom ikke greit at jeg ønsker meg litt fred å ro når jeg kan? Det er da virkelig ikke mitt problem at han ønsker seg trampoline, og de ikke har plass til det hos seg selv Anonymkode: 0a038...eab Du må nok bare øve deg litt på å si nei, selvom det ikke alltid er så lett. "Han er velkommen til å være her og hoppe så mye han vil når han leker med xxxx, men når xxxx ikke er hjemme passer det ikke dessverre". Noe sånt hadde jeg sagt tror jeg. Anonymkode: 256e2...fac
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du må nok bare øve deg litt på å si nei, selvom det ikke alltid er så lett. "Han er velkommen til å være her og hoppe så mye han vil når han leker med xxxx, men når xxxx ikke er hjemme passer det ikke dessverre". Noe sånt hadde jeg sagt tror jeg. Anonymkode: 256e2...fac Han kom på trampolinen før i dag. Jeg ba han gå hjem. Sa også at han er velkommen når XXX er hjemme. Han nektet å gå. Ringte på hos foreldrene hans og ba dem hente han, men de skjønte virkelig ikke at det kunne være noe problem at han hoppet litt selv om XX ikke var hjemme, trampolinen stod jo bare det likevel. De hentet han litt sånn om og men HI Anonymkode: 0a038...eab
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Ikke noe som burde være nødvendig all den tid et nei er et nei, men du kan jo forklare dem at siden trampolinen står på din eiendom så er du ansvarlig ved uhell. Du overvåker ikke trampolinen når sønnen din er borte, derfor kan den ikke brukes i disse tilfellene. Forstår de ikke det argumentet så vil de ikke forstå det uansett hva du sier. Et lite tips til slutt her er å sikre trampolinen med en låsemekanisme for å unngå at barn kan bruke den. På den måten stiller du sterkere ved eventuelle uhell. Anonymkode: df35f...a90
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #8 Skrevet 28. mai 2021 Går det an å ha på en hengelås? Hvis det er glidelåsåpning? Har ikke trampoline selv, så er ikke sikker på hvordan de er. Anonymkode: 87fd8...45c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #9 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke noe som burde være nødvendig all den tid et nei er et nei, men du kan jo forklare dem at siden trampolinen står på din eiendom så er du ansvarlig ved uhell. Du overvåker ikke trampolinen når sønnen din er borte, derfor kan den ikke brukes i disse tilfellene. Forstår de ikke det argumentet så vil de ikke forstå det uansett hva du sier. Et lite tips til slutt her er å sikre trampolinen med en låsemekanisme for å unngå at barn kan bruke den. På den måten stiller du sterkere ved eventuelle uhell. Anonymkode: df35f...a90 God ide, får tak i i morgen, Tusen takk HI Anonymkode: 0a038...eab
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #10 Skrevet 28. mai 2021 sug lut skrev (29 minutter siden): Skaff deg baller. Hva mener du med det? Prøver å hive gutten av trampolinen, han vil ikke gå. Snakker med foreldrene, de skjønner ikke hvorfor det er et problem, men henter han etter en liten stund (motvillig). Er ikke som at jeg ikke sier i fra. HI Anonymkode: 0a038...eab
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #11 Skrevet 28. mai 2021 Da må du si det rett ut og uten å si det med en tskje. Når barnet ditt hopper på trampolina kan han hoppe om det passer for barnet, utover det så skal ikke trampolina hoppes på. Du vil ikke se eller høre noe fra den når ikke din sønn er hjemme. Jeg måtte gjøre noe lignende hjemme før. En nabofamilie fikk bruke den akkurat når de ville, for vi kunne begge se trampolna så vi hadde ett øye med hveandres unger. De var jevngamle og like rolige på trampolina som mine. Ingen av de måtte rope eller skrike når de hoppa, så sjeldent vi hørte de utover spretta. Så de seks ungene våre tilsammen brukte den, men ingen andre fikk lov å bruke den uten at de var med noen av de. To nabounger måtte jeg til slutt kjeppjage, de tok seg til rette i hagen og i huset vårt. Kunne plutselig finne de lekende i kjelleren, der hjalp det ikke å snakke til de eller foreldrene. Så engang de tok seg til rette var begeret fult, de kom aldri i hagen vår eller våre naboer hager igjen. Noe hele nabolaget var glade for. Anonymkode: d441b...e7f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #12 Skrevet 28. mai 2021 Hvor gammelt er dette barnet ? veldig merkelig at han ikke går når han får beskjed om å gå da, frekt. Aldri hatt nabobarn på vår når ikke våre barn er hjemme . Anonymkode: a586d...617
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #13 Skrevet 29. mai 2021 Lås, og ta bort trappen. Det gjør vi når våre barn ikke bruker den Vil ikke risikere at andres barn skader seg der når vi ikke er hjemme feks, hvis noen hadde blitt fristet til å prøve den. Anonymkode: c8ab5...8b7
Elizabeth Skrevet 29. mai 2021 #14 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Min sønn har en kamerat som som han hopper mye sammen med på trampolinen vår. Når gutten min er hos pappaen sin kommer han til stadig og spør om han kan hoppe der. Trampolinen er rett utenfor stuevinduet vårt, og på gresset nedenfor terrassen. Når gutten min er hos faren sin ønsker jeg litt fred og ro, og å kunne nyte tiden uten lyden fra den trampolinen rett ved der jeg er. Foreldrene hans har også spurt om ikke han bare kan bruke den selv om ikke gutten min er hjemme, den står jo bare ubrukt da. De skjønner ikke helt at han ikke skulle få lov til det. Hvorfor i alle dager er det liksom ikke greit at jeg ønsker meg litt fred å ro når jeg kan? Det er da virkelig ikke mitt problem at han ønsker seg trampoline, og de ikke har plass til det hos seg selv Anonymkode: 0a038...eab Nei er et nei. Skjønner de ikke det, kan de ta seg en bolle.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #15 Skrevet 29. mai 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Min sønn har en kamerat som som han hopper mye sammen med på trampolinen vår. Når gutten min er hos pappaen sin kommer han til stadig og spør om han kan hoppe der. Trampolinen er rett utenfor stuevinduet vårt, og på gresset nedenfor terrassen. Når gutten min er hos faren sin ønsker jeg litt fred og ro, og å kunne nyte tiden uten lyden fra den trampolinen rett ved der jeg er. Foreldrene hans har også spurt om ikke han bare kan bruke den selv om ikke gutten min er hjemme, den står jo bare ubrukt da. De skjønner ikke helt at han ikke skulle få lov til det. Hvorfor i alle dager er det liksom ikke greit at jeg ønsker meg litt fred å ro når jeg kan? Det er da virkelig ikke mitt problem at han ønsker seg trampoline, og de ikke har plass til det hos seg selv Anonymkode: 0a038...eab Ifølge regelverket blir du ansvarlig hvis barnet skader seg på din trampoline. Jeg hadde rett og slett sagt det, og nektet på det grunnlaget. Anonymkode: a7df1...838
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #16 Skrevet 29. mai 2021 sug lut skrev (17 timer siden): Skaff deg baller. Det er en biologisk umulighet med mindre man tar kjønnsoperasjon. Anonymkode: a7df1...838
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #17 Skrevet 29. mai 2021 Hvis du ikke klarer å sette deg i respekt hos et barn må du gro litt baller. Anonymkode: 170b4...65b
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #18 Skrevet 29. mai 2021 Why do people say grow some balls? If you want to be real tough, you should grow a vagina. Those things can take a pounding.😅 Anonymkode: 3ee55...ba3
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2021 #19 Skrevet 29. mai 2021 Vi hadde samme problemet her. Hadde til stadig en unge på trampolina når mine ikke var hjemme, ikke brukte trampolina eller hadde lagt seg. Nyttet ikke snakke med hverken unge eller foreldrene, uansett hva vi sa eller hvor mange ganger vi sa det. De klippet også av hengelåsen og dro putekassen vår ned fra terrassen og brukte den som stige når vi var borte en helg, så putekassen ble ødelagt. Naboen var forbanna for at vi hadde stengt av trampolina og fjernet stigen, og hisset seg sånn opp når mannen prøvde å snakke med han, at mannen valgte å ringe politiet på han. Skal si POLITInaboen var slukøret og flau når kollegaene kom og måtte fortelle han om «mitt og ditt» og hvordan man oppfører seg mot andre! Problemet løste seg kjapt etter den samtalen, naboen beklaget seg og erstattet putekassen. Anonymkode: 2b1d1...6b7
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2021 #20 Skrevet 30. mai 2021 Hadde ungen hadde vært 6 år og ikke hadde trampoline.. Nei jeg vet ikke. Jeg har vanskelig for å si nei. Men grunnen om at jeg blir ansvarlig for eventuelt skader, da hadde jeg nok klart å sagt nei likevel. Jeg blir alltid så overrasket når jeg hører slike ting. Når noen sier nei, så respekterer ikke barn og foreldre dette! Jeg blir rett og slett sjokkert. Fins det så dumme folk? Barna tar etter foreldrene sine.. Anonymkode: b8c5a...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå