Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Kanskje litt misvisende overskrift, men altså her er settingen: Jeg jobber på et kontor, sammen med en annen her. Hun bruker å jobbe hjemmefra når hun må jobbe ekstra, men jeg drar på kontoret og gjør det. Her om dagen var jeg på kontoret for å ta det jeg ikke hadde rukket i løpet av arbeidsdagen. Jeg hadde vært der ca to timer før min kollega plutselig dukket opp og også ville ta overtiden på kontoret. Etter ytterligere en times jobbing var jeg ferdig. Min kollega hadde nettopp begynt. Jeg fikk litt dårlig samvittighet for ikke å ta litt av hennes arbeidsmengde, men jeg kjente at min 12 timers arbeidsdag var nok. Jeg var så sliten. Så til mitt spørsmål, var det dårlig gjort å ikke hjelpe kollegaen min ut her? Anonymkode: acb99...d55
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Nei, det var ikke dårlig gjort. Ikke din feil at hun ikke hadde begynt før, da hadde hun vel bare prioritert annerledes. Hvis resultatet er like mange arbeidstimer må man kunne disponere tiden iforhold til når man jobber selv. Anonymkode: a6834...80d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Kanskje litt misvisende overskrift, men altså her er settingen: Jeg jobber på et kontor, sammen med en annen her. Hun bruker å jobbe hjemmefra når hun må jobbe ekstra, men jeg drar på kontoret og gjør det. Her om dagen var jeg på kontoret for å ta det jeg ikke hadde rukket i løpet av arbeidsdagen. Jeg hadde vært der ca to timer før min kollega plutselig dukket opp og også ville ta overtiden på kontoret. Etter ytterligere en times jobbing var jeg ferdig. Min kollega hadde nettopp begynt. Jeg fikk litt dårlig samvittighet for ikke å ta litt av hennes arbeidsmengde, men jeg kjente at min 12 timers arbeidsdag var nok. Jeg var så sliten. Så til mitt spørsmål, var det dårlig gjort å ikke hjelpe kollegaen min ut her? Anonymkode: acb99...d55 «Hjelpe kollegaen min». Hjelpe ut er engelsk oversatt. Til det du spør om; nei, det er ikke dårlig gjort. Anonymkode: 53731...1cf
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 Nei, det var helt innenfor. Du startet jo før henne og skal ikke straffes for det altså. Anonymkode: 7e253...6eb
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 Vi har alle ulike prioriteringer og familieliv, så du gjør hva som passer deg og din familie, det samme gjør hun. Om det passer deg best å gjøre ting rett etter endt arbeidstid gjør du det, må hun henteunger, lage middag før hun kan ta overtiden gjør hun det. Og ingen skal ha dårlig samvittighet av dne grunn. Anonymkode: 06d19...650
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Nei, ikke dårlig gjort. Kan ikke tenke meg at hun tenkte på det heller. Aldri vært et tema på min jobb tror jeg. Anonymkode: 225a6...3ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå