Gå til innhold

Dere fotballmammaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tar barnefotballen sommerferie? Varierer det fra plass til plass eller er det en fast tid? Mine har tidligere bare gått på turn, håndball og svømming. De har alle hatt avslutninger i ca april/mai, men fotballen holder koken ennå. Kjenner jeg snart trenger ferie fra å stå på sidelinja😅

Anonymkode: d18aa...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skoleferien her. Med unntak av fotballskolen 2 uker av ferien

Anonymkode: 1dcee...773

Skrevet

Her er det pause i fellesferien. 

Anonymkode: 777f6...62b

Skrevet

Holder på frem til skolen slutter. Her vil de nok holde på så lenge som mulig da alle fritidsaktiviteter var stengt ned lenge pga Covid19.

Anonymkode: 6c193...2e1

Skrevet

Her starter serien denne uka etter at det endelig har åpnet for kamper innen kommuner ertet lenge stenger og 2 uker fotballtrening etter lang tid med trening i små grupper med 2 meter avstand. I år holder de nok på så lenge de kan, men til vanlig slutter de med kamper ca 1 uke før sommerferien og avslutning siste uka. 

Anonymkode: 36207...a11

Skrevet

Her holder de frivillig trening gjennom ferien dersom de er mer enn 6 påmeldte på treningene. 12 og 10år. De yngste har stopp i fellesferien. 

Anonymkode: 00edb...7bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Når tar barnefotballen sommerferie? Varierer det fra plass til plass eller er det en fast tid? Mine har tidligere bare gått på turn, håndball og svømming. De har alle hatt avslutninger i ca april/mai, men fotballen holder koken ennå. Kjenner jeg snart trenger ferie fra å stå på sidelinja😅

Anonymkode: d18aa...a50

Fotballen starter jo som regel sine kamper først i mai. Skal man rekke noe som helst kan man jo ikke da ha avslutning i samme måned! Hvis du allerede nå trenger ferie fra å stå på sidelinjen, er fotball neppe aktiviteten for dere😁

Barnefotball er primært en sommer-aktivitet. Du kan nok ikke sammenlikne det med turn, håndball og svømming som primært er vinteraktivitet og hvor serie/konkurranse-sesong er fra oktober til april. 

Anonymkode: 05387...1d8

Skrevet

Vet ikke om noen annen barneaktivitet som holder koken så lenge som fotball, og som tror de er det viktigste på denne jord...

her  er det absurd mange treninger og kamper i uken. fra ca. 8-9 årsalder gjerne 3 treninger og tilbud om 2-3 kamper pr uke. etter 12 nesten daglig.  De holder på fra september- juni og kommer med tilbud i skoleferier i tillegg. Innetreninger og innekamper på vinteren.  Ingen pauser utenom de 4 ukene treneren er på sommerferie...

I tillegg strekes alle tider med gjerne oppmøte for oppvarming en halvtime før og 30 minutter for utstrekking og samtaler på sidelinjen etter  at de skulle vært ferdig. når det er cuper i helgene i tillegg gis det ikke fri på en trening heller.

Jeg har måtte sette grenser for deltagelse for det blir for mye og passer det ikke så passer det ikke..., vabligvis følger jeg  en regel at er man med på en aktivitet  så er man med på det meste , men ikke på fotball lenger...og  jeg har sagt at jeg forventer å få start og sluttid og at de forholder seg til det..... iallefall i familier der fotball ikke er det viktigste og logistikken er et stramt skjema som må følges...

Anonymkode: fcca1...dec

Skrevet

Serien starter jo i mai så de holder koken ut juni ja. Det er jo en sommeridrett...

Har pause fra serien i juli og starter opp igjen før skolestart i august.

Anonymkode: 1382e...2aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke om noen annen barneaktivitet som holder koken så lenge som fotball, og som tror de er det viktigste på denne jord...

her  er det absurd mange treninger og kamper i uken. fra ca. 8-9 årsalder gjerne 3 treninger og tilbud om 2-3 kamper pr uke. etter 12 nesten daglig.  De holder på fra september- juni og kommer med tilbud i skoleferier i tillegg. Innetreninger og innekamper på vinteren.  Ingen pauser utenom de 4 ukene treneren er på sommerferie...

I tillegg strekes alle tider med gjerne oppmøte for oppvarming en halvtime før og 30 minutter for utstrekking og samtaler på sidelinjen etter  at de skulle vært ferdig. når det er cuper i helgene i tillegg gis det ikke fri på en trening heller.

Jeg har måtte sette grenser for deltagelse for det blir for mye og passer det ikke så passer det ikke..., vabligvis følger jeg  en regel at er man med på en aktivitet  så er man med på det meste , men ikke på fotball lenger...og  jeg har sagt at jeg forventer å få start og sluttid og at de forholder seg til det..... iallefall i familier der fotball ikke er det viktigste og logistikken er et stramt skjema som må følges...

Anonymkode: fcca1...dec

Her yrer det av positivitet ser jeg!!! Så lenge barna synes dette er gøy, trives og er sammen med venner.... slutt å sy sofaputer under ermene.

Ellers får du heller be ungene dine slutte da!

Anonymkode: acb3e...6ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...