Gå til innhold

Forkjølet baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på en drøy uke er blitt forkjølet. Ikke feber, bare slimete. Nyser, men kommer ikke noe ut! Han har ved et par anledninger gispet etter luft da slimet tetter seg.. 

Jeg har prøvd saltvannsdråper og bruker nesesuger når jeg hører han surkler! Føler ikke jeg får opp så mye. Har dere andre tips og triks??

Har vært på legevakt, så alle prøver er fine! :) Skulle følge med på feber. Han gulper forøvrig i sta og så ut som det kom opp en del slim i samme slengen 👍🏻 
Han sover ikke alene i egen seng/bedside, da han ønsker nærhet. Så han ligger på siden ved siden av meg. Men da tetter det seg. Så i natt satt jeg oppreist med baby på fanget så han fikk sove med hodet høyt. Men dette fungerer ikke i lengden 😅

Anonymkode: bd5ee...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sparyet morsmelk i nesa på mine etter råd fra helsesøster. Det fungerte helt topp syns jeg. Hva eller hvorfor dette skal hjelpe aner jeg ikke, men verdt ett forsøk om du ammer. 

Anonymkode: 03dcd...8a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg sparyet morsmelk i nesa på mine etter råd fra helsesøster. Det fungerte helt topp syns jeg. Hva eller hvorfor dette skal hjelpe aner jeg ikke, men verdt ett forsøk om du ammer. 

Anonymkode: 03dcd...8a9

Ja, jeg ammer. Men i følge ammehjelpen så har de kommet med råd om å droppe dette? Iom at morsmelken kan fort bli klissete og gjøre vondt verre! Så tror ikke jeg tør det. (Men ja, prøvde dette med min førstefødte - husker ikke om det ga bra resultat eller ei😅)

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Her er ammehjelpen sine råd ved tett nese: https://ammehjelpen.no/sykdom-hos-barnet/ 

Helt vanlig at baby nyser uten at den nødvendigvis er forkjølet.

Anonymkode: 0c078...af1

Jada, men han gispet etter luft ved flere anledninger pga slim. Var helt tett. Og kommet slim via gulp. Og fått ut litt med nesesuger ila dagen :) og at han nyser da, men da kommer det aldri ut noe...

Og i går natt tettet det seg for han om han lå på siden eller rygg. Hjalp kun å ligge høyt med hodet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...