Gå til innhold

Navlestrengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at mange av mine problemer er pga mine foreldre aldri gir slipp på meg.. kan det virkelig stemme? Jeg sliter i min egen familie med barn og mann pga foreldrene mine... Kan det virkelig være så gale? 

Anonymkode: 3f619...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være ett problem, men om det er bare foreldrene dine sin skyld er en helt annen sak. 

Jeg tror kanskje du bør prate med noen om dette så du får sortert litt oppe i hodet ditt. Finn en tredjepart som ikke kjenner deg eller dine foreldre, som jobber med slikt. Om det er en psykolog eller noe annet aner jeg ikke, men det høres ut som du trenger å få sortert tanker og følelse. Få ryddet opp litt før du tar en prat med dine foreldre og forteller de at om hvordan du har det og omdu føler de ikke slipper taket. Balansen på å slippe taket og ikke, hva de føler og hva du føler kan være så ulikt uten at noen mener noe galt med det så det bør dere prate om etter at du har fått ryddet litt. For å ta en slik samtale før du har fått ryddet litt opp vil nok ikke løse noe, du vil nok sette deg litt på bakbeina og ikke klare å tenke helt klart og dermed sitte igjen med enda flere tanker enn før. 

Anonymkode: 12f0d...d29

Skrevet

Ja, det kan stemme at du sliter med forhold og egne barn pga forholdet til egne foreldre. Vi påvirkes i stor grad av vår oppvekst osv.

Om det i dag er foreldrene dine som ikke slipper deg, eller er du som er helt avhengig av dem, vet ikke jeg. 

Men få hjelp, snakk med lege, familievernkontor e.l og sorter dette i eget hode, kanskje er løsningen vanskelig, men kanskje er den lettere enn du tror.

Anonymkode: ecfd5...61a

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det kan være ett problem, men om det er bare foreldrene dine sin skyld er en helt annen sak. 

Det er selvfølgelig alltid foreldrene sin skyld.

Om det er noen som f.eks. mobber ungene eller mishandler ungene, så er det jo likevel foreldrene sitt ansvar å verne ungene og gi ungene den samme selvfølelsen og de samme muligheter til å klippe navlestrengen som alle andre har.

Anonymkode: 9e8e0...111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...