Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Naboen har fått seg hund. Den er 6 måneder. Hver kveld når de drar ut hører vi hunden gråte i flere timer. Er dette vanlig? Anonymkode: f423f...0ee
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Nei. Dere må gi beskjed til naboene. Anonymkode: f9750...9c1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 De drar fra en valp i flere timer? Meld delæm til Mattilsynet. Anonymkode: ca80d...c4c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De drar fra en valp i flere timer? Meld delæm til Mattilsynet. Anonymkode: ca80d...c4c ..dem Anonymkode: ca80d...c4c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei. Dere må gi beskjed til naboene. Anonymkode: f9750...9c1 Har gitt beskjed en gang. De takket for at jeg sa i fra. Hører den om natta noen ganger også når de er på fest Anonymkode: f423f...0ee
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): De drar fra en valp i flere timer? Meld delæm til Mattilsynet. Anonymkode: ca80d...c4c Hvor lenge kan valper være alene? Sønnen min sa at kompisen hans sin familie har fått seg valp. Der i huset jobber begge foreldre fullt (ikke hjemmekontor) og begge barna er på skole. Den er jo da alene endel timer per dag... de fikk den for en uke siden. Jeg syntes det hørtes tidlig ut å dra fra den.... Anonymkode: 54bc2...4df
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): De drar fra en valp i flere timer? Meld delæm til Mattilsynet. Anonymkode: ca80d...c4c Å dra fra en valp på 6 mnd i noen timer (var litt uklart hva "flere timer" er, kan være tre timer eller 12 timer liksom) er helt i orden så lenge valpen er trygg. Den er stor nok til å klare seg alene i 3-5 timer når den er 6 mnd gammel. Anonymkode: f9750...9c1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor lenge kan valper være alene? Sønnen min sa at kompisen hans sin familie har fått seg valp. Der i huset jobber begge foreldre fullt (ikke hjemmekontor) og begge barna er på skole. Den er jo da alene endel timer per dag... de fikk den for en uke siden. Jeg syntes det hørtes tidlig ut å dra fra den.... Anonymkode: 54bc2...4df Du tuller? Hvis ikke er det noe av det verste jeg har hørt. Dette er dyremishandling. Anonymkode: ca80d...c4c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Skrevet 26. mai 2021 Nei, hunden skal ikke gråte eller bjeffe i flere timer. Det er helt greit å la en hund være alene noen timer, men den skal være trygg. Har selv en valp på 8 mnd og den klarer fint å være alene, men vi begynte jo å trene på dette en ukes tid etter at vi fikk den. Først alene bare noen minutter og gradvis økning så den skjønner at det er helt greit å være alene. Noen hunder har det tryggest når arealet de er på ikke er så stort, at de stenges på et eller to rom f.eks og slipper løper rastløst rundt og lete etter eierne sine i hele huset. Min hund har stue og kjøkken når den er alene, stenger døra ut til gang, trapp, soverom osv. Hunder er forskjellig og hus er forskjellig, man må finne ut hva som passer. Men uansett må det trenes på å være alene. Hunder er flokkdyr, og vil helst være der du er hele tiden. Skal de være alene må dette trenes på og læres. Å gå fra en hund og la den stå å gråte i timevis høres ut som oppskriften på seperasjonsangst. Anonymkode: b8729...c53
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #10 Skrevet 26. mai 2021 Det at en valp trenger folk hjemme er hovedgrunnen til at vi ikke skaffer oss en. Vi er borte fra 8-15, og det blir vel altfor lenge for en valp til den er ganske stor. Jeg hadde meldt fra om en så liten valp som er alene så lenge. Anonymkode: 638e1...ed1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #11 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvor lenge kan valper være alene? Sønnen min sa at kompisen hans sin familie har fått seg valp. Der i huset jobber begge foreldre fullt (ikke hjemmekontor) og begge barna er på skole. Den er jo da alene endel timer per dag... de fikk den for en uke siden. Jeg syntes det hørtes tidlig ut å dra fra den.... Anonymkode: 54bc2...4df Oi, det er jo helt vannvittig. Som regel tar man ut ferie når man får valp, og begynner trene på å være alene. Bruker man f.eks fire uker på å trene har de fleste likevel hjelp første ukene tilbake i jobb så valpen slipper en hel arbeidsdag alene. Anonymkode: b8729...c53
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 kjære vene som mange her inne overragerer, har selv en valp som er alene hjemme i 8 timer, det går veldig bra, man må faktisk jobbe og gå på skolen. Han er nå 5 mnd og har vert alene siden han var 3,5 mnd, så var hjemme med han i 1,5 mnd. Bor i rekkehus ,hvor begge naboene er eldre og er hjemme og de har ikke hørt han, han sover nok mye når han er alene Anonymkode: 83dc1...98a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #13 Skrevet 27. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): kjære vene som mange her inne overragerer, har selv en valp som er alene hjemme i 8 timer, det går veldig bra, man må faktisk jobbe og gå på skolen. Han er nå 5 mnd og har vert alene siden han var 3,5 mnd, så var hjemme med han i 1,5 mnd. Bor i rekkehus ,hvor begge naboene er eldre og er hjemme og de har ikke hørt han, han sover nok mye når han er alene Anonymkode: 83dc1...98a Det er forskjell på hunder og det må man ta høyde for når man skaffer seg en. Noen bruker kort tid, mens andre bruker lang tid. Det er litt som barn. To av barna mine var tilvent bhg på 3 dager, mens tredje barnet som dessverre fikk like kort tilvenning fikk alvorlig angstdiagnose i en alder av 2-3 år som statistisk sett vil følge henne inn i voksenlivet. For henne var det traumatisk å begynne i bhg så brått. Jeg er sikkert på at hvis du hadde fått tilbakemelding om at valpen din hadde grått i timevis hver dag i uker så hadde heller ikke du syntes det var greit. Anonymkode: 798c4...11d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #14 Skrevet 27. mai 2021 En valp gråter ikke. Anonymkode: 27e74...b90
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #15 Skrevet 27. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): En valp gråter ikke. Anonymkode: 27e74...b90 Ro ned kjepphesten, du skjønner hva hun mener. Anonymkode: 7fc66...d47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå