GÃ¥ til innhold

Organisering sykepleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier og organisert i NSF. Greit nok, men makan til elendig personbehandling skal man lete lenge etter. Hvor er andre sykepleiere orgsnisert? Ser fagforbundet er et alternativ🤔

Anonymkode: 4d48a...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kjemprfornøyd, tilltsvalgte som står på rundt meg, hovedtillitsvalgtb som brenner for saken.  jeg kom i skvis i en ansettelsessak og da stod de på for meg. Nå har jeg fått studiestipend på studie, noe jeg ikke får fra kommunen jeg jobber i...

det er sikkert stedsavhengig....

Anonymkode: 4b0fb...0d2

Skrevet

trykket send litt for raskt, Fagforbundet og Parat er her  alternativer her i byen... eller uorganisert da...

Anonymkode: 4b0fb...0d2

Skrevet

NSF er absolutt best!

Anonymkode: fc791...e22

Skrevet

Elendig forbund når man ser feks hva legeforeningen får til. 10000 får mannen min kurs for hvert år. Får du fra NSF har du karantene i flere år etterpå. De får til utrolig lite. Så kommer de med de jalla julegavene sine hvert år. Spar meg. 

Anonymkode: 03ddd...075

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Elendig forbund når man ser feks hva legeforeningen får til. 10000 får mannen min kurs for hvert år. Får du fra NSF har du karantene i flere år etterpå. De får til utrolig lite. Så kommer de med de jalla julegavene sine hvert år. Spar meg. 

Julegaver? Har fått en julegave på snart 20 år. Det var i fjor. Er så skuffet. Så på fagforbundet, de tilbyr samme lønn som NSF. Tenker fagforbundet er et relativt sterkt forbund som også har bedre medlemsfordeler enn det NSF greier å hoste opp. Dette må sjekkes ut. Aner ikke hvor mange meldinger jeg har sendt NSF, og fått svadasvar tilbake. Prøvd å ringe, kommer ingen vei. For ikke å snakk om de håpløse nettsidene deres. 

Må få fikset denne saken, men så blir det for alvor å se seg om etter et annet forbund. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Julegaver? Har fått en julegave på snart 20 år. Det var i fjor. Er så skuffet. Så på fagforbundet, de tilbyr samme lønn som NSF. Tenker fagforbundet er et relativt sterkt forbund som også har bedre medlemsfordeler enn det NSF greier å hoste opp. Dette må sjekkes ut. Aner ikke hvor mange meldinger jeg har sendt NSF, og fått svadasvar tilbake. Prøvd å ringe, kommer ingen vei. For ikke å snakk om de håpløse nettsidene deres. 

Må få fikset denne saken, men så blir det for alvor å se seg om etter et annet forbund. 

Har du ikke fått nøkkelring og sånn rundt halsen for å ha nøkkelkortet i altså? For ikke å glemme de stygge handlenettene med logoen Klint utover hele😜. 

Skrevet

Hva vil du ha ut av en fagforening da?

personlig vil jeg ha noen som er gode på lønnsforhandlinger. Og som kan bistå meg med rådgivning og evt juridisk bistand hvis jeg skulle trenge det!

Pengestøtte til kurs er underordnet. 

Anonymkode: 9c0c1...124

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hva vil du ha ut av en fagforening da?

personlig vil jeg ha noen som er gode på lønnsforhandlinger. Og som kan bistå meg med rådgivning og evt juridisk bistand hvis jeg skulle trenge det!

Pengestøtte til kurs er underordnet. 

Anonymkode: 9c0c1...124

Og lønnsforhandlinger er de ganske elendige på. Kjenner ei som ikke fikk juridisk bistand fordi hun bare jobbet 80% og de hadde kun kapasitet til å hjelpe de som jobbet 100%. Hun fikk veldig god hjelp når hun byttet til fagforbundet heldigvis. 

Skrevet

Bare vær klar over at det er bindingstid på medlemsstatene hos fagforeningene. Så hvis dere bytter nå, må dere følge NSF sine lønnsforhandlinger frem til neste hovedoppgjør. Hovedoppgjøret er neste år. Men dere får nyte godt av alle andre fordeler som deres nye fagforening har å by på i mellomtiden. 

Anonymkode: fdda9...dd4

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Julegave? Føler meg snytt. Hilsen sykepleier i 12år, aldri fått julegave.

Anonymkode: d271e...e8d

Skrevet

Det beste er å stå utenfor alle sosialistiske pengesluk. Da kan du forhandle frem din egen lønn.

Anonymkode: 287b3...dc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det beste er å stå utenfor alle sosialistiske pengesluk. Da kan du forhandle frem din egen lønn.

🤣 Nei, det kan du ikke. Dette er kanskje det mest kunnskapsløse jeg har lest på lenge. Det er svært få tilfeller man som sykepleier kan forhandle frem sin egen lønn, utenom lønnsforhandlingene, i offentlig sektor. Da har man som regel en eller annen form for lederstilling, eller har en spesialkompetanse som er ettertraktet. Dessverre viser det seg at vilkårene stort sett er verre, ikke bedre, på private institusjoner også. Så det eneste måtte være ev i legemiddelfirmaer el.l. 

hvis man, feks på sykehus, ikke er organisert, får man det samme som alle andre. På sykehusene er det ingen lønnsforskjell på å være organisert i NSF eller Fagforbundet, for øvrig. Alle sykepleiere på samme sykehus har samme grunnlønn, uansett. 

men å si at det er et sosialistisk pengesluk er så jævlig historieløst at jeg blir matt. 

Anonymkode: fdda9...dd4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du er antakelig ikke sykepleier? Eller organisert? Eller opptatt av historie og samfunn?

Anonymkode: c323d...ab7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du hakke peiling.. 🙈🙈

Anonymkode: fc791...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...