Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Skrevet 26. mai 2021 Jeg skal selvsagt ringe forsikringsselskapet, men telefonen er stengt nå. Da jeg for en god del år siden tegnet uføreforsikring så bestilte jeg den best mulige. Den ville gi meg månedlige utbetalinger. Nå har jeg blitt ufør dessverre, men er jo selvsagt glad for forsikringen. Men nå har selskapet også en tilleggsforsikring som gir engangsutbetaling. Denne hadde ikke jeg mulighet til å kjøpe fordi den ikke eksisterte. Jeg lurer derfor på om det kan være mulig å gjøre om den forsikringen jeg har slik at feks halve beløpet blir engangsutbetaling og halve fortsetter som månedlige utbetalinger. Totalsummen blir jo den samme. Noen som vet om det kan være mulig siden jeg ikke hadde alternativet med tilleggsforsikring da jeg tegnet den jeg har? Anonymkode: 40112...772
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #2 Skrevet 26. mai 2021 Det tviler jeg sterkt på. Anonymkode: 823f6...5ab
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Skrevet 26. mai 2021 Det høres litt for utrolig ut til å gå. Forsikringsselskapene er gjerne veldig rigide på avtalene sine, ikke noe synsing eller tilpasninger, det som står gjelder, ferdig snakka. Men det skader jo ikke å spørre selvfølgelig. Da må det skrives en ny avtale som er juridisk bindende, og det er gjerne der det butter for selskapene. Man skal ikke kunne komme senere og vise til gamle vilkår og kreve, skal noe endres må nye avtaler skrives og det er de gjerne ikke så gira på å gjøre. Anonymkode: 90838...949
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #4 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg skal selvsagt ringe forsikringsselskapet, men telefonen er stengt nå. Da jeg for en god del år siden tegnet uføreforsikring så bestilte jeg den best mulige. Den ville gi meg månedlige utbetalinger. Nå har jeg blitt ufør dessverre, men er jo selvsagt glad for forsikringen. Men nå har selskapet også en tilleggsforsikring som gir engangsutbetaling. Denne hadde ikke jeg mulighet til å kjøpe fordi den ikke eksisterte. Jeg lurer derfor på om det kan være mulig å gjøre om den forsikringen jeg har slik at feks halve beløpet blir engangsutbetaling og halve fortsetter som månedlige utbetalinger. Totalsummen blir jo den samme. Noen som vet om det kan være mulig siden jeg ikke hadde alternativet med tilleggsforsikring da jeg tegnet den jeg har? Anonymkode: 40112...772 Forsikringsoppgjør er basert på vilkårene som lå til grunn da avtalen ble inngått. Så det er det som vil være gjeldene. Om ikke må den tegnes på nytt. Det vil jeg ikke anbefale, da du nok ikke får tilsvarende forsikring nå som helsen har endret seg. Anonymkode: e63c0...65b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Forsikringsoppgjør er basert på vilkårene som lå til grunn da avtalen ble inngått. Så det er det som vil være gjeldene. Om ikke må den tegnes på nytt. Det vil jeg ikke anbefale, da du nok ikke får tilsvarende forsikring nå som helsen har endret seg. Anonymkode: e63c0...65b Takk for svar. Ja, jeg får jo de månedlige utbetalingene nå siden jeg er ufør, så den forsikringen kan ikke endres. Håpet mitt lå i at jeg ikke hadde den muligheten for engangsutbetaling da jeg tegnet den, så derfor tenkte jeg at det kaaanskje kunne være mulig å få gjort om. Men jeg forstår selvsagt at det er lite sannsynlig. Tenker likevel at det verste som kan skje ved å ta en telefon er at jeg får et nei, så det er jo i grunnen verdt å ta den telefonen. hi Anonymkode: 40112...772
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det høres litt for utrolig ut til å gå. Forsikringsselskapene er gjerne veldig rigide på avtalene sine, ikke noe synsing eller tilpasninger, det som står gjelder, ferdig snakka. Men det skader jo ikke å spørre selvfølgelig. Da må det skrives en ny avtale som er juridisk bindende, og det er gjerne der det butter for selskapene. Man skal ikke kunne komme senere og vise til gamle vilkår og kreve, skal noe endres må nye avtaler skrives og det er de gjerne ikke så gira på å gjøre. Anonymkode: 90838...949 Takk for svar. Ville selvsagt ikke krevd noenting, men ydmykt spurt om muligheten siden den tilleggsforsikringen med engangsutbetaling ikke fantes da jeg tegnet forsikringen. hi Anonymkode: 40112...772
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det tviler jeg sterkt på. Anonymkode: 823f6...5ab Det gjør i grunnen jeg også. Men tenkte siden totalbeløpet likevel er likt, at det kanskje kunne gå. Skal ta en telefon i morgen, men tviler jo på at svaret blir ja. hi Anonymkode: 40112...772
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #8 Skrevet 27. mai 2021 Hvis et forsikringsselskap åpner opp for å endre avtaler i etterkant, så vil det jo bli umulig å forholde seg til. Anonymkode: bde3a...cdf
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #9 Skrevet 27. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Takk for svar. Ja, jeg får jo de månedlige utbetalingene nå siden jeg er ufør, så den forsikringen kan ikke endres. Håpet mitt lå i at jeg ikke hadde den muligheten for engangsutbetaling da jeg tegnet den, så derfor tenkte jeg at det kaaanskje kunne være mulig å få gjort om. Men jeg forstår selvsagt at det er lite sannsynlig. Tenker likevel at det verste som kan skje ved å ta en telefon er at jeg får et nei, så det er jo i grunnen verdt å ta den telefonen. hi Anonymkode: 40112...772 Dette er nok ikke et argument de vil eller kan ta hensyn til. Her er avtalebetingelsene helt klare. Det som kan være et argument er at dersom selskapet kommer med forbedrede produkter så skal du egentlig få informasjon og tilbud om å bytte/endre. Men her ligger dokumentasjonsbyrden hos deg, den informasjonen kan være gitt som en liten tekst i faktura, forsikringsbevis, brev, epost eller lignende. Også markedsføring i enkelte tilfeller. Ville heller bare spurt om det er mulig å få deler av erstatningen utbetalt samlet nå. Du trenger ikke begrunne eller argumentere for spørsmålet ditt. Anonymkode: b212f...904
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #10 Skrevet 27. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er nok ikke et argument de vil eller kan ta hensyn til. Her er avtalebetingelsene helt klare. Det som kan være et argument er at dersom selskapet kommer med forbedrede produkter så skal du egentlig få informasjon og tilbud om å bytte/endre. Men her ligger dokumentasjonsbyrden hos deg, den informasjonen kan være gitt som en liten tekst i faktura, forsikringsbevis, brev, epost eller lignende. Også markedsføring i enkelte tilfeller. Ville heller bare spurt om det er mulig å få deler av erstatningen utbetalt samlet nå. Du trenger ikke begrunne eller argumentere for spørsmålet ditt. Anonymkode: b212f...904 Takk for svar. Jeg har ikke fått noe informasjon om den forsikringen da den kom, som jeg kan se. Jeg tror jo ikke egentlig at det går, men tenkte det var verdt et forsøk siden det er en forsikring de tilbyr nå og jeg naturlig nok ikke kan tegne den nå. hi Anonymkode: 40112...772
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #11 Skrevet 27. mai 2021 Det er ofte sånn at man må ha vært ufør i en viss tid før månedlig utbetaling starter? I vårt selskap mener jeg det er 2 år. Og engangsutbetalingen får man når uføregraden settes, så vidt jeg har forstått. Anonymkode: 125ba...5a8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2021 #12 Skrevet 27. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det er ofte sånn at man må ha vært ufør i en viss tid før månedlig utbetaling starter? I vårt selskap mener jeg det er 2 år. Og engangsutbetalingen får man når uføregraden settes, så vidt jeg har forstått. Anonymkode: 125ba...5a8 Utbetalingene begynte da jeg hadde vært på AAP i ett år, det vil si de skulle begynt da, jeg var ikke klar over det så jeg fikk en etterbetaling. Men vedtaket fulgte vedtakene på AAP. Nå som jeg har fått innvilget uføretrygd har jeg fått et nytt vedtak på forsikringen som da varer til jeg er 67 år. hi Anonymkode: 40112...772
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Utbetalingene begynte da jeg hadde vært på AAP i ett år, det vil si de skulle begynt da, jeg var ikke klar over det så jeg fikk en etterbetaling. Men vedtaket fulgte vedtakene på AAP. Nå som jeg har fått innvilget uføretrygd har jeg fått et nytt vedtak på forsikringen som da varer til jeg er 67 år. hi Anonymkode: 40112...772 Så bra 😊 Det er litt for mye liten skrift hos forsikringsselskapene etter min smak. Kjekt å høre at du har fått utbetaling uten problem. Lykke til ❤️ Anonymkode: 125ba...5a8
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2021 #14 Skrevet 28. mai 2021 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Så bra 😊 Det er litt for mye liten skrift hos forsikringsselskapene etter min smak. Kjekt å høre at du har fått utbetaling uten problem. Lykke til ❤️ Anonymkode: 125ba...5a8 Tusen takk for det ❤️ hi Anonymkode: 40112...772
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå