Gå til innhold

Årets sommerferie går til......

Anbefalte innlegg

Skrevet

....Tromsø, og jeg er veldig usikker. Mannen har drømt om å dra tilbake etter at han var der oppe i militæret, og skryter såå av byen. Men altså, jeg har aldri vært så langt nord før, og lurer på om vi kaster bort penger. Hvor kaldt er det i juli? Trenger vi vintertøy? kan vi risikere snø? Hva finnes av spisesteder? Mannen leggerdet frem som om det er en storby, jeg mer i tvil. Noen som har vært der og hatt med to barn i barnehagealder?

Anonymkode: a2c2a...b60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tromsø er en veldig fin by hvis man er mennesker som setter pris på å tilbringe tid i naturen. Dersom dere er ute etter "byferie" kan jeg tenke meg mange byer som har mer å tilby enn Tromsø. Været er ustabilt, og selv om dere mest sannsynlig ikke vil møte på snø i juli, så er der oftere kaldt enn varmt og du bør nok pakke vindtett bukse, tjukk jakke, votter og lue. 7 grader og sur vind er ikke uvanlig 😄

Dersom jeg hadde en uke i Tromsø ville jeg bestilt hvalsafari, dratt på topptur til en av de nærliggende fjell (men ikke med to barnehagebarn), besøkt Tromsøbadet, tatt fjellheisen og spist på restauranten på toppen og brukt en dag på Sommarøy, Polaria ville jeg også besøkt, særlig med barn i barnehagealder. 

Av restauranter finner du stort sett det samme som i andre byer, verken bedre eller verre. Om du tenker "shopping" er det et kjempestort kjøpesenter (Jekta) på øya og et par mindre rundt om, men altså, en drar vel ikke dit for å shoppe da det er akkurat samme butikker som ellers i landet. 

Med andre ord, du kan få en veldig fin tur og absolutt ikke kaste bort pengene, men det er veldig avhengig av hva slags ferie du ser for deg 🙂

Anonymkode: 97246...1de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...