Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Hei. Jeg lurte på hvordan du opplevde renselsen etter fødsel? Husker ikke dette fra første barnet.. Kan blødningene komme og gå litt, eller skal den alltid ‘starte stort’ for så kun å minske? Den skal normalt vare i 6 uker; leser at det starter son frisk blødning, som etterhvert vil avta og utvikle seg til rosa/brunlig utflod.. Men når i forløpet skjer dette? Hvor lenge har man frisk blødning? Jeg blødde en del dagen jeg fødte, for så å avta en del til neste dag. Nå er det en uke siden fødsel, vært veldig lite i bindene mine ila dagen, før det kom mer nå i kveld.. Slik at det kan dryppe mens jeg sitter på do. Vet ikke om dette er normalt?! Anonymkode: 9ae91...811
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 Med første blødde jeg greit (understatment) i14 dager. Brukte mye nattbind den perioden. med Nr 2 var det vel en drøy uke og det samme med 3... Noen har bare et par dager andre lenger. Det kan jo alltids være mensen som kommer og at syklusen er helt ute etter fødsel. Jeg hadde mens hanske raskt igjen etter Nr 2 Anonymkode: 21ee0...1b0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 Man blør litt rikelig igjen en kort periode 7-14 dager etter fødsel (såkalt 10dagersblødning), det er sårskorpen etter morkaka som blir støtt ut. Så skal det avta igjen. Anonymkode: 88ebc...266
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Har 4 barn. Blødde mye de første 2-3 ukene. Så ble det mindre og mindre. Varte i ca 6 uker. Anonymkode: b2839...0bd
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Skrevet 26. mai 2021 Takk for svar. Er i alle fall frisk blødning nå, etter at det har vært veldig rolig ellers i hele går. Da det kom litt brunlig utflod osv.. Da antar jeg at dette er helt normalt 😃 Bruker jo bare rosa libresse på dagtid, og kommer ikke rare greine i de. Mens nå har det kjentes som om det ‘renner litt’ om jeg reiser meg etter å ha sitti/liggi osv. Anonymkode: 9ae91...811
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Skrevet 26. mai 2021 Tror det meste er normalt. Med andre mann kom det store klumper ut, koagulert blod som så ut som gele 🤮 det var jeg ikke forberedt på. 🙈 Da blødde jeg også mye mer rett etter fødsel, så var kanskje derfor. Anonymkode: 7e6da...0e6
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Skrevet 26. mai 2021 Det er helt sikkert normalt, men pass på allmenntilstanden, og at du ikke får feber 😊 Anonymkode: 96bd4...f4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå