Gå til innhold

Har dere kontroll på klesvasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med tre barn og klesvasken er naturlig nok en never ending story. Jeg vet at jeg kunne fått kontroll ved å vaske en maskin om dagen, slik jeg gjør med oppvasken, men det er så utrolig kjedelig. Det blir store skippertak og det tar en hel søndag. 

Anonymkode: 08a6f...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kontroll. 

Akkurat det å sette på ei maskin går så fort og greit. Og når den først er satt på, så MÅ en jo henge opp. Å ta ned klærne og brette, vel, det må en jo når en trenger tørkestativet på nytt. 😆

Og det å brette klær, da kan en jo sette seg ned og se på tv midt på dagen med god samvittighet, for en gjør jo noke nyttig. 😁

Anonymkode: 4c769...312

Skrevet

Her er vi 6 stk, mann og kone med fire barn 😉

Jeg vasker jevnt og trutt, to maskiner en dag, ingen maskiner en annen dag, men som oftest en maskin om dagen 

Har aldri tom skittentøyskurv da...

Anonymkode: 6c1e6...0ad

Skrevet

Jeg har to vaskemaskiner! Vi er 6 stykk og tar skippertak to dager i uka. 

Anonymkode: 0443d...09b

Skrevet

Vi vasker en maskin per dag. Har en med stor trommel, og den fylles opp. Orker ikke skippertak, og vaskehaugen er aldri stor.

Anonymkode: dcfe4...00e

Skrevet

Jeg sorterer, alle vasker. Stort sett går det bra. Jeg har merket skittentøyskurvene med farge og grader og har egne for det som går oftest, treningstøy og håndklær...

Anonymkode: 4da0a...12e

Skrevet

Vi er 4 og det går minst en maskin hver dag. Ofte 2. gutta driver og lærer å vaske sine egne klær så noen ganger blir det mange maskiner hver dag. Det hoper seg aldri opp

Skrevet

Vasker ca 2 dager i uka, omtrent 5 maskiner i uka, holder hos oss, 2 voksne og 2 barn. 

Anonymkode: 51b57...0d5

Skrevet

Er kurva til feks 60 mørk full,legges den klar på morgenen og vaskes når vi kommer hjem . Kan vaske 3 maskiner pr dag hvis det trengs. Har gjerne 1 vaskedag i uka. 

Anonymkode: 3d737...b10

Skrevet

Mannen setter på klesvasken nesten hver morgen. 1-2 maskiner. Det hoper seg aldri opp.

Skrevet

Vi er 5 og jeg vasker klær non-stop. Ofte vaskes det og henges opp før jobb før det brettes på kvelden. 

Anonymkode: 67b54...229

Skrevet

Vasker klær hver dag, vi er 6 stk. Orker ikke at det hoper seg opp. 

Anonymkode: baa06...9e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er alene med tre barn og klesvasken er naturlig nok en never ending story. Jeg vet at jeg kunne fått kontroll ved å vaske en maskin om dagen, slik jeg gjør med oppvasken, men det er så utrolig kjedelig. Det blir store skippertak og det tar en hel søndag. 

Anonymkode: 08a6f...155

Har to barn og det er det samme her. Selv om det ikke nødvendigvis blir skippertak så hoper det seg opp etter bare et par dager uten vask. Jeg HATER det. 

Skrevet

Vi er seks og jeg ser at jeg bør vaske tre maskiner om dagen hvis vaskerommet skal holdes noenlunde tomt. Vasker tre maskiner stort sett hver dag, men er ofte en eller to dager jeg bare setter på en vask eller kanskje ingen. 

Anonymkode: 96777...52b

Skrevet

Vi var bortreist forrige langhelg, og etter det var vaska fullstendig ute av kontroll.  Ingen hadde rene sokker, og eldste måtte gå i shorts mens vi tromlet ei bukse. 

Nå har maskinen gått non stop siden torsdag, og jeg ser endelig bunnen av skittentøyskurvene... 

Vi bør egentlig kjøre en vask om dagen til vanlig. 

Skrevet

Vi kjører sikkert minst 8 maskiner i uka.

Mørke klær for seg, hvite klær for seg, alle andre (lyse) farger i en tredje maskin, og ullvask for seg. Også er det jo sengetøy og håndklær innimellom på 60-vask.

Bruker instillinger som bruker minst mulig strøm og vann. Vasker mørke klær på ekspress-20 (20-min vask) lyse klær og hvite klær på øko-40-vask. Tar 3 timer men det går fint. Vi har hjemmekontor. 

Blir stort sett to maskiner annenhver dag. Kommer mye skittent hjem fra barnehagen og skolen!

Vi er to barn og to voksne.

Anonymkode: 16768...983

Skrevet

Vi er seks stykker og inntil nylig vasket vi alt samlet, men vi gjør som deg, har vaskedag. På klær. Alt på én dag. Vi har to store vaskemaskiner, tørketrommel og tre klesstativ på vaskerommet, så det går helt fint. Vi bytter også på å ta det, og ungene må hjelpe til (bære ned skittentøy, brette og legge på plass rent tøy), så i snitt vasker jeg klær annenhver uke. Nå har han på 18 år begynt å vaske sine klær selv. Håndklær og sengetøy blir tatt utenom, og treningstøy fortløpende. 

Anonymkode: e9e8c...283

Skrevet

Vi har bare ett barn, så begrenset med klesvask. Stort sett holder det å vaske i helga. Forrige langhelg var vi bortreist, så da havna vi på etterskudd, men det begynner å komme seg nå.

Skrevet

Vi er 4, vasker ca 4-5 ganger i uka. 

Anonymkode: 0c0b5...2cf

Skrevet

Har kontroll på den. Om ikke jeg rekker å ta en vask når det trengs så kan jeg bare gi ungene beskjed. Jeg har den ikke på når ingen er hjemme, så i perioder blir det ikke like ofte det trengs. 

Anonymkode: a6324...378

Skrevet

Vasker klær hver natt, inn i tørketrommelen om morgenen. Barna har lært å brette sitt eget tøy som de bretter på ettermiddagen. Vi er fire stykker, hoper seg aldri opp. 

Anonymkode: da6df...004

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vasker klær hver natt, inn i tørketrommelen om morgenen. Barna har lært å brette sitt eget tøy som de bretter på ettermiddagen. Vi er fire stykker, hoper seg aldri opp. 

Anonymkode: da6df...004

Det burde du IKKE gjøre!

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/forsikringsselskap-advarer-ikke-vask-klaer-eller-kopper-om-natta?publisherId=14507710&releaseId=17880558

Anonymkode: dbaba...f96

Skrevet

Vi er 4, to voksne og to tenåringer. Som oftest holder det å vaske 3 maskiner i uka. Det er overkommelig.

Anonymkode: 6c822...80e

Skrevet

Vet ikke helt hva du legger i kontroll, men jeg vasker ved behov. Liker ikke å vaske halvfulle maskiner, gjør det bare om jeg må. Så det hoper seg jo opp, men ikke fordi jeg ikke gidder, men fordi jeg venter på nok.

Skrevet

Jeg vasker en gang i uka. Har vaskeri i borettslaget med 3 vaskemaskiner, så kjører tre av gangen. Tørker endel i tørketrommel (legges på plass samme dag) og henger opp endel, det legges på plass dagen etter. Vi er bare tre personer da, merker stor forskjell etter at eksmannen flyttet, også fordi klærne hans var så store! Nå er det mye enklere. 

Anonymkode: c4928...e93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...