Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Hvis jeg skrur sammen noe, går han over skruene, om jeg snekrer noe, sjekker han at det sitter, om jeg maler, går han over og maler «etter» i fall noe har dryppet, og leter etter dråper på gulvet, hvis jeg skal «dirigere» når han rygger med henger, og jeg sier «stopp», spør han om jeg er sikker, om det ikke går å rygge litt til. Når jeg knyter fortøyning, knyter han opp og gjør det om igjen. Og når det gjelder husarbeid går han å hakker dagen lang. Han kildesorterer på mikronivå, og blir forbannet hvis ikke hele husstanden gjør det samme. Nå har fokuset endret seg til at vi ikje må kaste plast i plastavfall som ikke er resirkulerbar plast. Og Gud forby at en sokk sniker seg med i en vask som er mørkt 40. Det lar han ikke passere uten å kommentere. (Jeg trodde sokkene skal vaskes på 60 grader..) Jeg blir gal av denne mannen! Det er jeg som fikser og ordner ting i huset, skal sies. Og han går å sjekker at det (aldri, i følge han) er gjort godt nok. Hva gjør jeg? Tar jeg igjen, blir det bare krangling. Anonymkode: 1d39f...ad7
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Det der hadde jeg ALDRI orka. Begynn å svar jeg trodde jeg allerede hadde en far. Evt be han gjøre det selv også sjekker du han. Anonymkode: 76d36...22b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Jøjemeg, det er slett ikke normalt altså. Han gjør ingenting på eget initiativ selv, kan bare klager på det andre har gjort? Det virker jo som har bruker det som en mekanisme for å fremme seg selv, men det blir utrolig slitsomt å bo sammen med. Anonymkode: 5001a...86b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Og dette godtar du??? Anonymkode: 0c7bd...0af
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Ikke normalt. Hadde bedt han om 8g ordne alt selv hvis han likevel skal gå etter meg og si at ting ikke er bra nok. Anonymkode: 1c27f...28f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 De ting som mannen gjør om igjen hvis jeg gjør noe slutter jeg å gjøre... Dermed er det han som må rydde av bordet og kjøkkenbenk og inn oppvaskmaskin, jeg tar ut Han må vaske gulv selv, jeg rydder på forhånd... Han må brette eget tøy, sengetøy, håndklær... jeg sluttet å ta hovedelen av klesvasken av klær for det var ingen som hjalp med å brette og det tror jeg ikke han skjønte, men han nå er det stort sett han som setter i gang maskinen, jeg tra ut av og bretter klær når haugen blir for stor Han må vaske vinduer... Og jo jeg kan fint gjøre det men jeg streiker når han gjør det om igjen.... og det passer meg greit! Anonymkode: b2943...cec
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Ikke normalt. Er du så udugelig da? Anonymkode: e4974...d19
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #8 Skrevet 24. mai 2021 La han vaske sine egne klær! Klager han på maten du lager så ta fra han maten og hiv den i søpla, vil han micro-sortere får han gjør det på egenhånd, gi han et forslag med at dere setter all søppel på benken så ordner han resten. Gi han klar beskjed at om han forsetter med dette så får han gjøre ALT selv. Om han selv ikke tar jobben så får han droppe å sjekke den i etterkant så sant du ikke ber om det selv. Anonymkode: f4114...a15
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 Jeg har også hatt en sånn periode med mannen min... Enten så kan han være litt paranoid og bare la han vite at du er til å stole på. Eller så har han lyst på hund! Du kan jo også snakke med han om det🥰 Anonymkode: be7b8...74d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #10 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): La han vaske sine egne klær! Klager han på maten du lager så ta fra han maten og hiv den i søpla, vil han micro-sortere får han gjør det på egenhånd, gi han et forslag med at dere setter all søppel på benken så ordner han resten. Gi han klar beskjed at om han forsetter med dette så får han gjøre ALT selv. Om han selv ikke tar jobben så får han droppe å sjekke den i etterkant så sant du ikke ber om det selv. Anonymkode: f4114...a15 Han vasker stort sett alle sine klær, han sorterer i 7-8 kategorier, og jeg vasker, ifølge han, ikke bra nok. Så det skal jeg bare holde meg unna. Men han lar det hope seg opp i enorme berg av klær, så av og til vasker jeg jo klær. Og da finner han alltids noe som er feil. Anonymkode: 1d39f...ad7
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #11 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Han vasker stort sett alle sine klær, han sorterer i 7-8 kategorier, og jeg vasker, ifølge han, ikke bra nok. Så det skal jeg bare holde meg unna. Men han lar det hope seg opp i enorme berg av klær, så av og til vasker jeg jo klær. Og da finner han alltids noe som er feil. Anonymkode: 1d39f...ad7 Og han ser ikke bjelken i sitt eget øye når han tydligvis ikke evner å holde skittentøyvasken nede? Han der hadde jeg ikke holdt ut med. Anonymkode: ae339...765
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #12 Skrevet 24. mai 2021 Høres ikke normalt ut, 8 hauger med klær i sortering, da er man nøye altså, jeg har 60, 40 mørk, 40 lys, pen/ skjorter og ull. Min mann er handy og gjør det meste av snekkerjobber, flatpakker, maling etc. Går ikke etter å dobbeltsjekker alt. Anonymkode: 093b0...d1f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #13 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har også hatt en sånn periode med mannen min... Enten så kan han være litt paranoid og bare la han vite at du er til å stole på. Eller så har han lyst på hund! Du kan jo også snakke med han om det🥰 Anonymkode: be7b8...74d Hva har hund med dette å gjøre!? Anonymkode: 1d39f...ad7
Mostly Harmless Skrevet 24. mai 2021 #14 Skrevet 24. mai 2021 Han har jo åpenbart for få oppgaver i hjemmet, som har energi og tid til å gå over og pirke på alt du gjør. Tenker han kan få eneansvaret for eksempel maten i husholdningen, planlegging, handling, tillaging og servering. Er nok best han tar alt på kjøkkenet når jeg tenker meg om, så vasking, rydding, oppvaskmaskinstabling og kildesortering blir rett utført. Kanskje blir han såpass opptatt med det at du får snekre i fred. Ellers finnes det jo alltids flere arbeidsoppgaver å delegere bort til den som er rastløs.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #15 Skrevet 24. mai 2021 Høres psykelig ut. Ikke normalt. Mer som tvang.... :/ Anonymkode: f67f9...956
Luksusdyret Skrevet 24. mai 2021 #16 Skrevet 24. mai 2021 Da hadde jeg sluttet å gjøre absolutt alt han hakker på og sjekker. Hvis han da spurte hvorfor jeg satt på ræva og ikke gjorde noen ting, hadde jeg påpekt at: 1. Det er idiotisk at to personer gjør den samme oppgaven etter hverandre. Hvis han likevel går over mitt arbeid, får han heller gjøre det selv. Det er lettere å gjøre alt riktig selv, enn å rette det som andre har gjort feil. 2. Hvis det jeg gjør aldri er bra nok og han klager - da må han altså vise hvordan det gjøres, gang på gang.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #17 Skrevet 24. mai 2021 Hadde ikke funnet meg i noe slikt! Han hadde fått én sjanse. Parterapi + deling av arbeidsoppgaver i hjemmet 50/50 + han må oppsøke hjelp for sine tvangstanker/kontrollbehov (for det er virkelig ikke normalt på en flekk). Og hvis ikke ville jeg kommet meg ut av forholdet, for man blir ødelagt på sikt av å bo med en så syk partner. Anonymkode: 6fff5...3da
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #18 Skrevet 25. mai 2021 Det pleier vel å være motsatt. Damene som dobbeltsjekker og hakker Anonymkode: 68647...f5f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #19 Skrevet 25. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det pleier vel å være motsatt. Damene som dobbeltsjekker og hakker Anonymkode: 68647...f5f Hva har det med denne saken å gjøre? Må alle diskusjoner om urimelige menn ende med pissekonkurranse om hvilket kjønn som er slemmest? Anonymkode: 1ed46...8a7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #20 Skrevet 25. mai 2021 Da synes jeg han kan få lov til å fikse alt jeg, så kan du slappe av 😉 Er jo ingen vits at dere begge to skal utføre de samme oppgavene samtidig/rett etter hverandre. Bortkastet tid og energi for dere begge. Anonymkode: 6dd2d...d25
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #21 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 24.5.2021 den 14.50): Hvis jeg skrur sammen noe, går han over skruene, om jeg snekrer noe, sjekker han at det sitter, om jeg maler, går han over og maler «etter» i fall noe har dryppet, og leter etter dråper på gulvet, hvis jeg skal «dirigere» når han rygger med henger, og jeg sier «stopp», spør han om jeg er sikker, om det ikke går å rygge litt til. Når jeg knyter fortøyning, knyter han opp og gjør det om igjen. Og når det gjelder husarbeid går han å hakker dagen lang. Han kildesorterer på mikronivå, og blir forbannet hvis ikke hele husstanden gjør det samme. Nå har fokuset endret seg til at vi ikje må kaste plast i plastavfall som ikke er resirkulerbar plast. Og Gud forby at en sokk sniker seg med i en vask som er mørkt 40. Det lar han ikke passere uten å kommentere. (Jeg trodde sokkene skal vaskes på 60 grader..) Jeg blir gal av denne mannen! Det er jeg som fikser og ordner ting i huset, skal sies. Og han går å sjekker at det (aldri, i følge han) er gjort godt nok. Hva gjør jeg? Tar jeg igjen, blir det bare krangling. Anonymkode: 1d39f...ad7 Dette er litt sånn jeg har det med mannen. Bare i ditt tilfelle er det jeg som er mannen. Jeg er så uendelig lei av at han gjør ting halvveis. Han maler, men lar det være igjen flekker, tar ut av oppvaskmaskinen, men lar greier stå igjen på benken, lager mat, men tørker ikke av benken etter seg, han vasker i stykker klærne og jeg har ikke tall på hvor mange hvite vasker som har vært ødelagt pga. «bare én mørk sokk». Jeg er så lei av å måtte oppføre meg som moren hans og rydde opp etter han hele tiden. Anonymkode: 61494...4d8
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #22 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Dette er litt sånn jeg har det med mannen. Bare i ditt tilfelle er det jeg som er mannen. Jeg er så uendelig lei av at han gjør ting halvveis. Han maler, men lar det være igjen flekker, tar ut av oppvaskmaskinen, men lar greier stå igjen på benken, lager mat, men tørker ikke av benken etter seg, han vasker i stykker klærne og jeg har ikke tall på hvor mange hvite vasker som har vært ødelagt pga. «bare én mørk sokk». Jeg er så lei av å måtte oppføre meg som moren hans og rydde opp etter han hele tiden. Anonymkode: 61494...4d8 Det er ikke 100% sikkert at hi er som din mann. Anonymkode: 717cf...384
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #23 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Dette er litt sånn jeg har det med mannen. Bare i ditt tilfelle er det jeg som er mannen. Jeg er så uendelig lei av at han gjør ting halvveis. Han maler, men lar det være igjen flekker, tar ut av oppvaskmaskinen, men lar greier stå igjen på benken, lager mat, men tørker ikke av benken etter seg, han vasker i stykker klærne og jeg har ikke tall på hvor mange hvite vasker som har vært ødelagt pga. «bare én mørk sokk». Jeg er så lei av å måtte oppføre meg som moren hans og rydde opp etter han hele tiden. Anonymkode: 61494...4d8 Kanskje dere burde skilles? Hadde han nå bare gjort ting ordentlig selv, skulle jeg ikke klaget. Han lager regler som gjelder bare for meg. Han kan godt vaske klær, men han bretter og rydder de ikke på plass. Og når jeg gjør det (til slutt) finner han feil med det også. Ang klesvask har han hatt uhell flere ganger enn meg, bla krympet ull. Men det er jeg som skal korrigeres på en sokk. Selv om det ofte ligger en sokk eller to når han vasker klær også. Anonymkode: 1d39f...ad7
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2021 #24 Skrevet 26. mai 2021 ...når dama går og retter er det fordi mannen er sløv - han er problemet! ...når mannen går og retter er han kontrollfreak og abusive - han er problemet! Uansett hva som diskuteres så blir konklusjonen at mannen er problemet! Misandriet kommer frem. Anonymkode: 06cf2...cdd
Superdolly Skrevet 26. mai 2021 #25 Skrevet 26. mai 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Kanskje dere burde skilles? Hadde han nå bare gjort ting ordentlig selv, skulle jeg ikke klaget. Han lager regler som gjelder bare for meg. Han kan godt vaske klær, men han bretter og rydder de ikke på plass. Og når jeg gjør det (til slutt) finner han feil med det også. Ang klesvask har han hatt uhell flere ganger enn meg, bla krympet ull. Men det er jeg som skal korrigeres på en sokk. Selv om det ofte ligger en sokk eller to når han vasker klær også. Anonymkode: 1d39f...ad7 Men hvorfor finner du deg i det? Jeg så at du skrev at han ble sur hvis du tok igjen med ham, men ærlig talt, da får du bli enda surere selv. Jeg hadde laget et jordskjelv av dimensjoner og krevd familieterapi. Hadde han nektet hadde jeg tatt igjen for fulle mugger, altså. (Ikke at jeg tror stemningen i hjemmet hadde blitt noe bedre av at du tok igjen, i hvert fall ikke med det første, men jeg hadde faktisk ikke greid å bite i meg all den kritikken fra noen som ikke er det spor bedre selv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå