Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #1 Skrevet 24. mai 2021 Veldig lei situasjon. Sønnens bestevenn sliter med overvekt. Vi snakker ekstrem fedme. Moren har kjempet lenge for å få hjelp. Hele familien er normalvektig mens denne gutten er stor. Nå har han kommet inn på sykehuset og de er i starten med å skrive kostholdsdagbok. Jeg er nær med denne mammaen og hun deler mye tanker om dette. Forrige uke var gutta innom butikken flere ganger og kjøpte mat. Sønnen min forteller at denne gutten fortsatt spiser boller, sjokolade, loff osv når han handler. Mammaen sier til meg at hun har god dialog med sønnen om hva han spiser og viste meg dagboken for forrige uke. Der står det ingenting om boller og sjokolade. Jeg vil ikke dra sønnen min inn i dette men jeg vet altså at denne gutten ikke forteller moren alt. Dette er jo veldig dumt mtp det løpet de er inne i nå med sykehuset. Jeg tenker nå at jeg burde sagt umiddelbart, dette stemmer ikke, på tirsdag vet jeg de delte en pose med boller. Nå føler jeg det er litt sent å komme med dette. Jeg har altså planer om å informere og jeg er blitt såpass god venn med henne at jeg vet det er takhøyde for å «sladre» men...... jeg er så redd dette skal ødelegge vennskapet til guttene. De har vært som erteris siden barnehagen og vi er også veldig glad i denne gutten. Hva tenker dere? Si det som det er eller pakke det inn og si jeg har mistanker fordi jeg fant en kvittering, så de på skaterampa med sjokolade eller noe? Anonymkode: 90f45...512
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #2 Skrevet 24. mai 2021 Jeg ville sagt at jeg ser guttene har vært i matbutikken når du sjekker kortbruken til sønnen din og hun nok må være litt mer på akkurat dette . For du regner ikke med at gutter som har vært i matbutikken og handlet bare kjøper epler.... Vi vil jo gjerne tro det beste om barna våre, men vi kan ikke være naive heller. Anonymkode: 31141...d11
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Kan du ikke bare si at du vet at sønnen din spiser en del sjokolade og boller når de er på butikken og at du regner med at hennes sønn også gjør det? Anonymkode: c8730...24b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 Jeg skal si det men vil forsøke å unngå å dra sønnen min inn i det, det er vel uungåelig. Min sønn har fått beskjed om å vise hensyn når han handler og kjøpe sunne ting de gangene han handler og vennen er med. Var derfor han tok det opp fordi han kjøper seg en grov baguette og så kjøper vennen boller. Nå handler de ikke ofte på butikken men forrige uke var de der tre ganger. Anonymkode: 90f45...512
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 Når mor er så åpen med deg syns jeg det er dårlig gjort å ikke være ærlig igjen. Hun trenger jo ikke røpe at det er din sønn som har fortalt dette. Anonymkode: f805d...51e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Du trenger jo ikke si at det er din sønn som har sagt noe,men at du fant en kvittering, hvis det gjaldt min egen så ville jeg vite det, min er undervektig så vi kommer vel ikke ditt, men du skjønner poenget Anonymkode: e3a6a...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå