Gå til innhold

Hva synes du om navnet Alois?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min venninne fikk nettopp en gutt. Hun vurderer navnet Alios som mellomnavn. Oppkalt etter bestefar i Tyskland. Jeg føler at det navnet passer best på en gammel mann og ikke ett barn. Hva synes du?

 

Anonymkode: a913c...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken glede har du å oute en venninnes mulige navnevalg, som i tillegg faktisk er oppkalling?

Du kommer jo også med tidenes dårligste argument, vedkommende blir jo forhåpentligvis en eldre mann en gang i tiden. Harald, Einar og Oddvar var også babyer en gang, de ble ikke født som gamle menn.

Anonymkode: dd4ad...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alios eller Alois? Har ikke hørt navnet før og har ikke noen særlig mening om det. Men koselig at det er oppkalling etter bestefar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppkalling, og med et bånd til hjemlandet til bestefar. 

Anonymkode: 879b4...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er smakløst av deg å ta opp her. Det er flott å ha et slikt mellomnavn. Aloïs. Regner med det er slik du skal stave det.

Anonymkode: 2a0d6...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som en ungdommelig hilsen, noe som ville stått først i en melding eller sagt høyt når du møtte noen du kjente....

Men det er jo ikke et norsk navn, så når jeg hadde hørt at barnet var oppkalt etter bestefar hadde jeg ikke tenkt noe mer over det. Er så mange navn i omløp nå at det skal egentlig mye til før jeg reagerer negativt.

At navnet passer best på en gammel mann er så teit, er da ingen som er født 60-år gamle med hatt og stresskoffert, alle har vært babyer en gang og alle navn kan brukes på en baby.

Anonymkode: b9d91...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

Min venninne fikk nettopp en gutt. Hun vurderer navnet Alios som mellomnavn. Oppkalt etter bestefar i Tyskland. Jeg føler at det navnet passer best på en gammel mann og ikke ett barn. Hva synes du?

 

Anonymkode: a913c...f69

likte det ikke og høres ut som jentenavn

Anonymkode: 09b46...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Alois- det var vel det faren til Hitler het.

Anonymkode: c10ea...0e2

Det var det første jeg tenkte på også. Uten at jeg synes noen skal bry seg om det, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...