Gå til innhold

er jeg homofob, fordi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ukomfortabel med folk som kysser på film, jeg vil si at jeg aboslutt ikke er det, da jeg er bifil selv,men jeg er så ukomfortabel og se film med andre og det er sex i filmen eller mye klining,men det gjelder alle par, ikke bare de som har samme kjønn.

venninna mi ble sur når vi så kyss mig på netflix, det var både sex mellom 2 jenter og et jente/gutt par, og jeg ble ukomfortabel av begge,men hun ble sur og kalte meg homofob, Jeg ble såret. Overreagerte jeg her?

Anonymkode: bdfa7...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge overreagerte!

Anonymkode: c793c...9d0

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Begge overreagerte!

Anonymkode: c793c...9d0

Ja, den er jeg enig i ,men hun har ikke snakket med meg siden fredag pga dette, hun er Lebisk og kanskje jeg såret henne ,vet ikke

Skrevet

Ser du på deg selv som voksen, hi? 

Anonymkode: e95c7...ca8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ser du på deg selv som voksen, hi? 

Mange av oss føler oss som den samme som da vi var en 16-21. De færreste av oss føler oss som en annen person enn den en var da en var barn. En blir eldre, ja, men en føler seg fortsatt som den samme personen.

Med det sagt, ser du på personer som er voksne som kunne fått seg til å spørre om noe slikt som dette som voksne? Hvis ikke, mener du at for eksempel personer som kunne spurt om noe slikt burde slippe tiltale hvis de begår lovbrudd, fordi du ikke ser på de som voksne?

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

venninna mi ble sur når vi så kyss mig på netflix, det var både sex mellom 2 jenter og et jente/gutt par, og jeg ble ukomfortabel av begge,men hun ble sur og kalte meg homofob, Jeg ble såret. Overreagerte jeg her?

Hun kan kalle deg akkurat hva hun vil, det betyr jo ikke at hun har rett. Du vet med deg selv at du ikke tenker eller mener noe negativt om homofile, så dette er en ikke-sak for din del.

Din venninne har et problem siden hun ikke klarer å forstå så pass som at ikke alle føler seg komfortable med sex og klining på tv. Det er en grunn til at vi har lover mot å ha sex offentlig. Det er fordi det er noe de aller fleste av oss reagerer på, uavhengig av kjønn på de som har sex. Mange, veldig mange, reagerer også på offentlig klining.

Klarer hun ikke å bruke så pass med empati har hun et problem.

Anonymkode: 07b24...761

Skrevet

Nei, det er du ikke. Du bestemmer selv hva du ønsker å se på.

Anonymkode: 07e5f...114

Skrevet

Jeg synes også deg er helt *cringe* å se folk kysse/kline på film. Utrolig ekkelt! Jeg aner ikke hvorfor, jeg synes ikke det er ekkelt å se mennesker kysse i virkeligheten - homofile eller heterofile. Men på film... det er vel bare de ekle smattelydene og nærbildene som gjør meg uvel. Jeg må skru av lyden. 

Anonymkode: 6c503...730

Skrevet

Hæ? Jeg skjønner ingenting. Hva gjør du i tilstand ukomfortabel som får andre til å bli sur over reaksjonen? Sier du æsj da eller? Vanligvis rødmer eller ser man bort... ikke noe som skaper reaksjon akkurat. 

Anonymkode: d1ba7...6c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes også deg er helt *cringe* å se folk kysse/kline på film. Utrolig ekkelt! Jeg aner ikke hvorfor, jeg synes ikke det er ekkelt å se mennesker kysse i virkeligheten - homofile eller heterofile. Men på film... det er vel bare de ekle smattelydene og nærbildene som gjør meg uvel. Jeg må skru av lyden. 

Anonymkode: 6c503...730

Cringe? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke alle begreper på engelsk som vi har tilsvarende ord for på norsk, dessverre.

image.png.023501958dab67f07eac6d327383831c.png

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Cringe

Det går fint an å skrive på norsk. Er bare teit når voksne folk ikke klarer å håndtere morsmålet sitt. Ord som ukomfortabel og flau er helt vanlige ord. 

Skrevet

Dette er en bagatell fra begge parter. Her spoler jeg over kysse og sex scener... Det gjør meg ikke til en aseksuell/frigid eller noe. Synes bare det er drit kjedelig å se på og jeg vil videre med handlingen.

En av grunnene at jeg liker den første Predator filmen er at det ikke er en eneste kysse eller sex scene i hele filmen. Bare pure action! 

Andre spoler over fordi det er kleint og det er intimt . Hva er greia med å lage en greie ut av noe så .. ja... utrolig bagatellmessig ?

Anonymkode: 9f5ff...7fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke alle begreper på engelsk som vi har tilsvarende ord for på norsk, dessverre.

image.png.023501958dab67f07eac6d327383831c.png

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Cringe

Cringe oversettes greit med å krympe seg. Et meget godt og beskrivende uttrykk. Du må gjøre en innsats med språket ditt om du ikke tror vi har ord.

Anonymkode: 8d9bb...d75

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar

Glad flere føler det sånn som meg.  Ja jeg ser at jeg overragerte her, ganske mye, har sagt det til venninnen min,men har fortsatt ikke hørt noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...