Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 Selv om de beviselig har feil. Hvordan diskuterer man med sånne? Jeg har ei venninne som er litt sånn. Her om dagen gikk vi en tur og så noen fugler. Hun sa at det er en trost, jeg sa at det var en stær, og var helt sikker på at jeg hadde rett. Så da googlet vi, og det var en stær. Da ville hun ikke gi seg, men sa at det måtte være en trost som hadde skader på fjærene, eller at det var en hunntrost, for de kunne se ut som stær osv. Hvorfor ikke bare si at "Javisst var det en stær". Hun er sånn på mange ting og klarer av og til å vri det til at det er jeg som har sagt at det var en trost mens hun har sagt stær hele tiden. Hun gir seg heller ikke før hun har "vunnet". Har noen noen gode tips til hvordan jeg kan stoppe diskusjoenen så det ikke blir sånn? Anonymkode: 96b5d...ecc
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Man kan ikke stoppe sånne, de er ødelagte og finner glede i å kontrollere andre. Man må bare slutte å henge med de. Om man tiltrekker seg sånne folk hele tiden, så er det gjerne fordi man er litt (eller veldig) dårlig til å sette grenser for seg selv. Anonymkode: 1f4df...a26
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 De er jvla slitsomme. Jeg unngår de, til en viss grad. Har de litt på avstand. Anonymkode: c0731...ec5
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Det går ikke an å stoppe slike mennesker, de ser ikke selv at de er sånn... Du må bare avbryte tiraden og begynne prate om noe annet. Når hun ikke vil gi seg sier du bare "Nei, denne gangen tok du feil gitt. Hvordan blir det til lørdag, skal dere til Simen en tur eller?" Anonymkode: 68406...713
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det går ikke an å stoppe slike mennesker, de ser ikke selv at de er sånn... Du må bare avbryte tiraden og begynne prate om noe annet. Når hun ikke vil gi seg sier du bare "Nei, denne gangen tok du feil gitt. Hvordan blir det til lørdag, skal dere til Simen en tur eller?" Anonymkode: 68406...713 Seriøst? Hadde aldri orket å oppføre meg som en mamma overfor venner. Enten skjerper de seg ellers er det over og ut. Anonymkode: 1f4df...a26
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Ville latt være å si noe som helst. Hvis hun sier det er en trost, hvorfor må du Google for å bevise at du har rett? Svar bare «Mhm» eller ikke svar, bare gå videre. Anonymkode: 2eb5c...9a4
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Ville latt være å si noe som helst. Hvis hun sier det er en trost, hvorfor må du Google for å bevise at du har rett? Svar bare «Mhm» eller ikke svar, bare gå videre. Anonymkode: 2eb5c...9a4 Hvor interessant er det da, å gå på tur med noen som ikke er interessert i å finne ut forskjellen på trost og stær? Flere av rådene her går jo i retning av å være støttekontakt, mer enn å være venn. Anonymkode: 1f4df...a26
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Det er akkurat som om de har enerett på sannheten og skal belære andre. Det er sykt irriterende. Fordi om du har lest noe betyr ikke det at det er sant. Anonymkode: c0731...ec5
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 Da er det bare å svare med at dere får være enige om å være uenige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå