Gå til innhold

Når 6 åringen ønsker hull i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

men jeg ikke ønsker å ta henne med til en frisør, finnes det alternativer? 

Anonymkode: 2ae2b...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkle alterativet er å si nei.

Anonymkode: fede6...ab5

Skrevet

Du kan kjøpe din egen pistol å skyte hull med, eller du kam ta henne med til piercing-studio. Eller du kan bruke knappenål og isbiter

Anonymkode: 41692...cb4

Skrevet

Det er mange beauty-salonger som tar hull i ørene, men de bruker jo samme metode som frisørene.

Pearcing-studioene vil gjerne ikke ta så unge barn, for det gjør jo vondere over lenger tid enn det korte smellet hos frisøren, så de får ofte ikke gjort seg ferdig, eller ungen nekter å ta i øre nr to.

Så alternativet er nok frisør eller vente.

Anonymkode: ef4cc...73a

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det enkle alterativet er å si nei.

Hvorfor det?

Anonymkode: 229b0...e4d

Skrevet

Ta henne med til et piercingstudio.

Skrevet

I mange land setter de hull i ørene på babyer.. 😬😬 Så hvis en 6 åring vil ha, så er det greit. 

Kusine til barnet vårt fikk da hun var baby... Mor er fra ett annet land. Så jenta vår har alltid hatt lyst på selv. 

Hun fikk da hun begynte på skolen, hun var 6 år. 

Men, de var vonde, hun var for liten tror jeg. Fikk panikk fordi det ene hullet væsket,og var rødt. Så hun tok ut begge. Jeg fikk da jeg begynte på skolen, 7 år, hadde 0 problemer, så jeg har hatt de siden. 

Jeg synes ikke det er så farlig når man begynner på skolen jeg da. 

Anonymkode: 7218b...493

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor det?

Da slipper hun å ta henne med til frisøren.

Skrevet

Her tok seksåringen hos frisøren. Frisøren var veldig flink. Tok begge samtidig, slik at barnet ikke skulle trekke seg etter det første hullet, men hun fortrakk ikke en mine. Følte seg så fin😊 Vi var nøye med rens (fikk med fra frisøren), og hun hadde ingen problemer i ettertid. 

Anonymkode: bf462...c76

Skrevet

Vi tok når jentungen var 7år. Tok på apotek i Spania. Samme opplegg som hos frisør i Norge. Tror det er enklere enn piercingstudio. Ta hjemme ville jeg ikke gjort. 

Anonymkode: b07a2...a7f

Skrevet

Ta henne med til et ordentlig piercingstudio

Skrevet

Det enkleste og beste er å si nei. Altfor ung! 

Anonymkode: 30829...cd5

Skrevet

Min fikk i år. Tatt hos frisør, hun var akkurat 5år (på dagen). Hun fikk beskjed i forkant at det ville gjøre vondt. Vi smurte på Embla krem på øreflippene noen timer før hullene ble tatt. De tok begge samtidig. Hun ble litt rød i dagene etter, men det var nok fordi jeg vasket for mye (morgen og kveld) slik det sto. Da jeg sluttet med det grodde det fint. Hun forsto at hun ikke fikk ta på de. Se Ann modenheten til barnet, forbred godt, emblakrem. Hør med ett piersingstudio men tipper hun er for liten. Da må du evt vente noen år.

Anonymkode: a4c37...d72

Skrevet

En seksåring hadde jeg lett tatt med til frisør og latt henne få hull. De er store nok til å skjønne at det gjør litt vondt og at de ikke skal fikle med øredobbene. 

Anonymkode: f8566...ff6

Skrevet

Gå til piercingstudio. Sånn skyting his frisør burde vært forbudt! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når fikk du hull i ørene? 

Skrevet
Blondzilla skrev (2 minutter siden):

Gå til piercingstudio. Sånn skyting his frisør burde vært forbudt! 

Jeg syns ikke hun er for ung. Hun er i tillegg veldig moden for alderen. Hadde det vært for noen år siden, hadde jeg tatt henne med til frisøren. 
Jenta er mi eldste, så jeg har ikke satt meg veldig inn i det, men jeg trodde at i 2021 var det no-no!? 🤷🏼‍♀️ 
Lurte derfor på om noen hadde erfaring med piercingstuido og så ung alder? 
Takk for alle svar.
HI

Anonymkode: 2ae2b...292

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Som 12-13 åring. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Som 12-13 åring. 

Skrevet

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor det er så ille å ta hull hos frisør? Alle jeg kjenner har tatt barna med til frisøren for hull og jeg har aldri hørt om noen form for problemer med det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som 12-13 åring. 

Og pga det så er alt under det for ungt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det for ungt?

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har aldri helt skjønt hvorfor det er så ille å ta hull hos frisør? Alle jeg kjenner har tatt barna med til frisøren for hull og jeg har aldri hørt om noen form for problemer med det. 

Jeg hørte en gang at frisører ikke er opplært i dette med akupunkturpunkter, så de kan treffe punkter i ørene som ikke er bra...?

Men mine to jenter tok nå hos frisør begge to, fikk det til 17.mai det året de skulle begynne på skolen.

Anonymkode: ef4cc...73a

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Husker flere i klassen tok i samme periode. Flere endte opp med skjeve hull, veninna mi fikk kuler i begge stikkene, de har hun enda, men hos de aller fleste gikk de jo greit. Tre i klassen måtte ta de ut og la de gro igjen fordi de var så skjeve.

Ellers ville jeg tatt det hos ett piercing studio. Det går ikke så mye saktere enn hos frisøren, og det er tryggere i forhold til hvor det skal stikkes.

Anonymkode: e8d4e...9a3

Skrevet (endret)

Sønnen min tok hos piercingstudio som 6-åring. Det er vanligvis det de har som aldersgrense. Det er veldig mye dyrere enn hos frisør da, så man er klar over det. 

Endret av Blondzilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...