Gå til innhold

Sjefen skylder alltid på alle andre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg begynner å nesten grue meg til å gå på jobben etterhvert. Nå har det vært mindre den siste tiden grunnet mye hjemmekontor, men vi prøver å være der mer og mer nå og da ser jeg det er tilbake i gamle uvaner. Hun gjør nesten ingenting og overlater alt til alle andre. Jeg er den som jobber tettest på henne og den som ofte får skylden. Feks noe skal utbedres eller innhentes og hun må gjøre dette. Så blir hun stilt til veggs av de ansatte som lurer på hvorfor det ikke er gjort og foran alle da smeller hun av til meg «hvorfor er dette ikke blitt gjort ENDA??! Dette sa jeg du skulle ta!!!» Prøver jeg meg på at nei dette skulle du blir jeg høvla ned. I enerom etterpå kan hun hinte at hun trodde hun hadde delegert det og at hun har så mye på seg nå. Men offentlig skylder hun alltid på alle andre. Hun kjefter når hun har dårlige dager for ingenting og er frekk som fy. Kan finne på å si at «noen her reagerer på deg» og når jeg spør hva og hvem    så jeg kan ordne opp er det hemmelig. Idiot blir jeg kalt også. Har forsøkt det siste året å søke ny jobb men det er ekstremt få jobber her. Vet søren ikke hva jeg skal gjøre?? Bruker hele helgene på å grue meg til mandagen 😞

Anonymkode: 22a7e...ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om alt på Mail «så du ikke glemmer noe» 

Anonymkode: 3127a...3bb

Skrevet

Har hatt det sånn selv, det var helvete. For oss løste det seg ved at alle så det samme, så da måtte hun gå. Er det en mulighet for dere?

Hadde forsøkt å luftet dette med de andre først, tatt kontakt med tillitsvalgt, gjort hva jeg kunne for å si fra om dette, slik at rett person blir skjøvet bort, og ikke alle dere andre. Blir det for ille med stress/mareritt/etc, slik det ofte gjør i slike saker, må du ta kontakt med legen.

Det kan foreesten være lurt å si fra til legen på forhånd om hva som skjer, mange leger vet mye om slike belastninger.

Enig i tipset om å ta alt skriftlig. Det som ikke er skriftlig behandler du som om det ikke finnes. Dermed kan du se bort fra alt hun ikke er tøff nok til å skrive ned.

Noter ned alt hun sier som du reagerer på, og når.  

Anonymkode: ed21e...1d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Kan finne på å si at «noen her reagerer på deg» og når jeg spør hva og hvem    så jeg kan ordne opp er det hemmelig. Idiot blir jeg kalt også.

Hadde forsøkt å ta slike ting opp på bånd. 

Skrevet

Ikke alle burde vært sjef, dessverre. Gode sjefer er mangelvare, for de som har samvittighet og omtanke for ansatte, ofte trekker seg ut om fordi de ikke orker det massive presset som følger når man faktisk bryr seg. 

Jeg støtter Stordalen hundre prosent i en filosofi. Ris på enerom, ros i plenum. Det er en enkel og genial filosofi alle ledere burde ta til seg. 

Har din leder en over seg? I så fall er dette veien å gå. Er dere flere som opplever dette, samarbeid. Dere står så mye sterkere sammen. 

Ellers kan det være et alternativ å snakke med din leder på tomannshånd. Jeg opplever det uforutsigbart når vi har slike hendelse *det du beskrev her*. For å unngå misforståelser (du trenger ikke si hvem som er årsaken) så ønsker du en skriftlig stillingsbeskrivelse, samt at du behøver en skriftlig oversikt over oppgaver hun mener du skal ha løpende ansvar for. Dette for å unngå misforståelse og at viktige oppgaver blir glemt. 

Anonymkode: 4119e...aca

Skrevet

Har dere tillitsvalgt? Fagforening? Her ble en mobbesak meldt inn til fagforeningen, da ble sjefen plutselig snill.

Anonymkode: d3c4d...2b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Har dere tillitsvalgt? Fagforening? Her ble en mobbesak meldt inn til fagforeningen, da ble sjefen plutselig snill.

Anonymkode: d3c4d...2b0

Men man blir jo ikke automatisk en god leder bare man slutter å mobbe.

Hun her burde definitivt gå.

Hun høres jo ut som denne dama vi har lest om siste tre dagene som kalte folk for udugelige idioter, og som skremte folk. Hun er er i tillegg leder, med ansvar for andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...