Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 (Ja, vet om underforumet hus og hage, men ønsker svar) Jeg har investert i en del planter til hagen, men som må inn på vinteren. Derfor har jeg bare satt dem med plastpottene ned i store potteskjulere med mye lecakuler under og rundt. Da kan jeg bare løfte ut plantene med plastpottene de kom i, og ta dem inn til høsten. Er det noe i veien for å gjøre det på denne måten? De vil visstnok ikke vokse så mye, så de bør ha greit med plass i pottene de kom i. Dumt å plante dem i jord kun for to-tre mnd. Anonymkode: 0bafd...f1d
Himmel og hav Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Det går sikkert fint, men sjekk pottene de står i nå. Mange planter selges i potter som er for små og trenger å bli pottet om til noe litt større for å trives. Jeg ville nok pottet de om igjen til våren også.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Himmel og hav skrev (9 timer siden): Det går sikkert fint, men sjekk pottene de står i nå. Mange planter selges i potter som er for små og trenger å bli pottet om til noe litt større for å trives. Jeg ville nok pottet de om igjen til våren også. Takk for råd 🙂 Skal se på det! Anonymkode: 0bafd...f1d
amandine Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 Jeg ville pottet dem om i de store pottene, og heller kjøpt et sekkehjul så du kunne trille pottene dit de skal om vinteren.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 De pottene du kjøper plantene i er gjerne for små, så ville absolutt pottet om. Du kan jo kjøpe større plastpotter om du vil gjøre det som du ønsker da, men røttene trenger gjerne større plass enn i pottene du kjøper dem i. Vær også obs på at du tar dyr med inn i jorden som har stått ute hele sommeren. Anonymkode: 6bbb1...868
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): De pottene du kjøper plantene i er gjerne for små, så ville absolutt pottet om. Du kan jo kjøpe større plastpotter om du vil gjøre det som du ønsker da, men røttene trenger gjerne større plass enn i pottene du kjøper dem i. Vær også obs på at du tar dyr med inn i jorden som har stått ute hele sommeren. Anonymkode: 6bbb1...868 Å nei! Hvordan unngår man det da? Potter man ideelt sett om to ganger, både når de skal ut og inn? hi Anonymkode: 0bafd...f1d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Å nei! Hvordan unngår man det da? Potter man ideelt sett om to ganger, både når de skal ut og inn? hi Anonymkode: 0bafd...f1d Tror ikke det er mulig å unngå det. Har du en potte med jord stående ute hele sommeren vil jo dyr slå seg til der, maur, edderkopper, snegler, munkelus osv. De blir med inn når du tar inn potta. Det må man bare tåle når man velger å ha planter man må ta inn om vinteren. Anonymkode: 6bbb1...868
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Du må nesten potte de om ellers tror jeg ikke de overlever i lengden. Jeg har et par pelargonier jeg tar inn på vinteren, men Potter dem om før jeg tar dem inn. Har noen knoller og, men de bare børster jeg av og legger tørt. Hva slags planter er det snakk om? Stauder kan du jo putte i bed eller store kasser så kommer de tilbake neste år av seg selv. Noen blomster er bare sommerblomster og de må du kjøpe nye av uansett. Anonymkode: 3545f...6d3
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tror ikke det er mulig å unngå det. Har du en potte med jord stående ute hele sommeren vil jo dyr slå seg til der, maur, edderkopper, snegler, munkelus osv. De blir med inn når du tar inn potta. Det må man bare tåle når man velger å ha planter man må ta inn om vinteren. Anonymkode: 6bbb1...868 Kanskje jeg må ha dem i en utebod. Det er vindu der, men kanskje for kaldt. Dette må jeg spekulere litt på. Hi Anonymkode: 0bafd...f1d
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Du må nesten potte de om ellers tror jeg ikke de overlever i lengden. Jeg har et par pelargonier jeg tar inn på vinteren, men Potter dem om før jeg tar dem inn. Har noen knoller og, men de bare børster jeg av og legger tørt. Hva slags planter er det snakk om? Stauder kan du jo putte i bed eller store kasser så kommer de tilbake neste år av seg selv. Noen blomster er bare sommerblomster og de må du kjøpe nye av uansett. Anonymkode: 3545f...6d3 Det er store palmer og sånt. De overlever ikke frost 🙁 Hi Anonymkode: 0bafd...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå