Klara39 Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Vi bor sammen og jeg begynner å kjenne litt på at jeg synes det er travelt med å ha hunden til barna her, den bor egentlig hos moren til barna hans .....den er her annen hver helg ..... hunden er sikkert veldig rastløs også pga delt hjem. vi venter barn sammen,og jeg er mye trøtt og sliten.. Er jeg urimelig ? Barna går lite tur med hunden og hunden er veldig rastløs og krever mye oppmerksomhet. Kan man forlange at hunden skal være igjen hos mora når barna til samboeren kommer ? Eller er jeg helt den stygge stemoren da? Hehe
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Var hunden med på samvær før du ble sammen med han? Anonymkode: 1434f...954
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Er dette en hund som er anskaffet av mor etter bruddet? Eller var dette en felleshund fra da de var ett forhold? Er det ett dyr mor har anskaffet i ettertid ser jeg ingen grunn til at dere må passe denne når barna er hos dere. Anonymkode: 68b71...048
Klara39 Skrevet 21. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Var hunden med på samvær før du ble sammen med han? Anonymkode: 1434f...954 Ja
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Klara39 skrev (Akkurat nå): Ja Da må du nok bare la den fortsette å være med barna. Så får mannen i huset ta en prat om å gå lengre turer med den Anonymkode: 1434f...954
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 Klara39 skrev (1 minutt siden): Ja Da har du lite du sku ha sagt nå. Dette var en pakke du aksepterte når du tok mannen. Anonymkode: 68b71...048
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Klara39 skrev (14 minutter siden): Ja Da ville jeg ha snakket med mannen, at han og barna må bruke mer tid på å oppdra hunden, stimulere den både fysisk og mentalt. Og han bør snakke med sin eks om å gjøre det samme, for når hunden er så rastløs, da har den det nok ikke godt og blir trolig for understimulert ellers, såsant den ikke føler seg stresset med å flytte stadig vekk. Du visste at du gikk inn i et forhold med denne ordningen, så skal du endre det, da må du gjøre det på en måte som fungerer for alle. Kjenner et annet tilfelle hvor hunden også ble skillsmisse"barn", det fungerte ikke, så der tok tilslutt far over hunden på fulltid, tross at han skulle ha den kun sammen med barna. Anonymkode: d9708...3e4
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da må du nok bare la den fortsette å være med barna. Så får mannen i huset ta en prat om å gå lengre turer med den Anonymkode: 1434f...954 Ærlig talt, det er vel ikke hugget i sten at det må være slik for alltid bare fordi den har pleid å være med på samvær, dere kan diskutere saken og komme frem til nye avgjørelser også. Kanskje den kan være med i blant, men ikke hver gang? Eller at dere kan stille mer krav til barna om å gå tur og leke med den og at far kan gjøre rent etter den nå da du er sliten? Så lenge du er hyggelig og viser forståelse for at de er glad i hunden sin så er det ikke forbudt å ta opp saken og lage regler som du også er fornøyd med. Anonymkode: 429c3...dad
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Ærlig talt, det er vel ikke hugget i sten at det må være slik for alltid bare fordi den har pleid å være med på samvær, dere kan diskutere saken og komme frem til nye avgjørelser også. Kanskje den kan være med i blant, men ikke hver gang? Eller at dere kan stille mer krav til barna om å gå tur og leke med den og at far kan gjøre rent etter den nå da du er sliten? Så lenge du er hyggelig og viser forståelse for at de er glad i hunden sin så er det ikke forbudt å ta opp saken og lage regler som du også er fornøyd med. Anonymkode: 429c3...dad Skriver jeg ikke at han må snakke med barna om lengre turer da? Anonymkode: 1434f...954
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Ærlig talt, det er vel ikke hugget i sten at det må være slik for alltid bare fordi den har pleid å være med på samvær, dere kan diskutere saken og komme frem til nye avgjørelser også. Kanskje den kan være med i blant, men ikke hver gang? Eller at dere kan stille mer krav til barna om å gå tur og leke med den og at far kan gjøre rent etter den nå da du er sliten? Så lenge du er hyggelig og viser forståelse for at de er glad i hunden sin så er det ikke forbudt å ta opp saken og lage regler som du også er fornøyd med. Anonymkode: 429c3...dad Hvis mor og far var enige om å kjøpe hunden så er det i hvert fall ikke hugget i sten at mor skal være hundepasser på fulltid. Så hun må jo også være fornøyd med de nye reglene. Hi, her må du jo ansvarliggjøre far! Anonymkode: 07bd6...7c2
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #11 Skrevet 21. mai 2021 Jeg hadde sagt klart og tydelig fra at denne hunden er ikke din, men deres. De andre må da for søtten ta seg av dyret sitt 😲 Anonymkode: 6b9f5...e2a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #12 Skrevet 21. mai 2021 Klara39 skrev (4 timer siden): Vi bor sammen og jeg begynner å kjenne litt på at jeg synes det er travelt med å ha hunden til barna her, den bor egentlig hos moren til barna hans .....den er her annen hver helg ..... hunden er sikkert veldig rastløs også pga delt hjem. vi venter barn sammen,og jeg er mye trøtt og sliten.. Er jeg urimelig ? Barna går lite tur med hunden og hunden er veldig rastløs og krever mye oppmerksomhet. Kan man forlange at hunden skal være igjen hos mora når barna til samboeren kommer ? Eller er jeg helt den stygge stemoren da? Hehe Huff, at du tenker tanken engang 😡😡 han kommer til å angre for å ha gjort deg gravid om du nevner dette! Onde stemor! Anonymkode: ca82e...33d
Klara39 Skrevet 22. mai 2021 Forfatter #13 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Huff, at du tenker tanken engang 😡😡 han kommer til å angre for å ha gjort deg gravid om du nevner dette! Onde stemor! Anonymkode: ca82e...33d Dumme kjerring ! 😉 nett trollet d er deg !
Pobie Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Men i alle dager. Det er snakk om en hund. Den har da ikke noe krav om å være med på samvær. Hvis det ikke fungerer og du blir sittende med ansvaret gir du beskjed om at den får bli hjemme.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #15 Skrevet 22. mai 2021 Pobie skrev (42 minutter siden): Men i alle dager. Det er snakk om en hund. Den har da ikke noe krav om å være med på samvær. Hvis det ikke fungerer og du blir sittende med ansvaret gir du beskjed om at den får bli hjemme. Problemet er vel at mor og far skaffet denne hunden før de ble skilt, og derfor har ansvar for den begge to. Om de da har blitt enige om at hunden følger ungene, så man har helt fri fra forpliktelser når de har barnefri, så kan ikke en ny samboer komme og bestemme noe annet. Det er i tilfelle de to som skaffet hunden sammen som må bli enige om en fordeling begge synes er greit. Om det betyr at hunden blir med barna på samvær, så må barna og forelderen de er hos ta ansvar for lufting, aktivisering, støvsuging av hår osv. Anonymkode: 39e50...b94
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #16 Skrevet 22. mai 2021 Pobie skrev (1 time siden): Men i alle dager. Det er snakk om en hund. Den har da ikke noe krav om å være med på samvær. Hvis det ikke fungerer og du blir sittende med ansvaret gir du beskjed om at den får bli hjemme. … og hvis barnas mor synes det ikke fungerer så kan hun bare insistere på at hunden bor permanent hos far? Anonymkode: 07bd6...7c2
Pobie Skrevet 22. mai 2021 #17 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Problemet er vel at mor og far skaffet denne hunden før de ble skilt, og derfor har ansvar for den begge to. Om de da har blitt enige om at hunden følger ungene, så man har helt fri fra forpliktelser når de har barnefri, så kan ikke en ny samboer komme og bestemme noe annet. Det er i tilfelle de to som skaffet hunden sammen som må bli enige om en fordeling begge synes er greit. Om det betyr at hunden blir med barna på samvær, så må barna og forelderen de er hos ta ansvar for lufting, aktivisering, støvsuging av hår osv. Anonymkode: 39e50...b94 Ok, jeg tolket innlegget litt annerledes. Nei da stiller det seg litt annerledes ja.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #18 Skrevet 24. mai 2021 La barna få ha hunden, den var der før du kom. Er sikkert vanskelig nok for dem at mor og far er skilt Anonymkode: 99b66...20d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #19 Skrevet 24. mai 2021 Da må du stille krav til at barn og far tar seg av hunden. Anonymkode: a10ca...7c9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #20 Skrevet 24. mai 2021 Jeg ville startet med å gjøre det veldig(!) tydelig at den hunden ikke er mitt ansvar. Så ville jeg satt opp en liste over oppgaver som jeg ga til mannen: støvsuging, bading, moppe gangen når hunden kommer hjem sølete, mating, greing/napping, neglklipping, tur og mental trening + lydighetsdressur (om den trenger det). Jeg hadde sagt at hvordan de fordeler oppgavene ikke er mitt problem, men de må gjøres, og jeg forventer at de gjøres, ellers blir jeg sur og furten. Og INGEN liker når jeg er sur og furten 😊 Anonymkode: d841c...019
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2021 #21 Skrevet 24. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg ville startet med å gjøre det veldig(!) tydelig at den hunden ikke er mitt ansvar. Så ville jeg satt opp en liste over oppgaver som jeg ga til mannen: støvsuging, bading, moppe gangen når hunden kommer hjem sølete, mating, greing/napping, neglklipping, tur og mental trening + lydighetsdressur (om den trenger det). Jeg hadde sagt at hvordan de fordeler oppgavene ikke er mitt problem, men de må gjøres, og jeg forventer at de gjøres, ellers blir jeg sur og furten. Og INGEN liker når jeg er sur og furten 😊 Anonymkode: d841c...019 Du hadde jo valgt å komme inn i en familie med hund. Bare å ta seg i nakken og hjelpe til! Ellers burde hun funnet seg noen andre. Får fnatt av sånne heksete stemødre. Anonymkode: ca82e...33d
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #22 Skrevet 25. mai 2021 Syns ikke du kan forlange at hunden er hos mor, like mye for hennes del, som for barnas. Det du kan gjøre, som flere nevner, er å forlange at hunden blir tatt vare på av eierne, altså far og barna. Anonymkode: b9855...d7a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #23 Skrevet 25. mai 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Du hadde jo valgt å komme inn i en familie med hund. Bare å ta seg i nakken og hjelpe til! Ellers burde hun funnet seg noen andre. Får fnatt av sånne heksete stemødre. Anonymkode: ca82e...33d Jeg er ikke stemor. Jeg er en helt vanlig heksete mor ☺️ Jeg er helt enig i at Hi burde sagt det tydelig fra fra starten. Men slike irritasjoner finner man gjerne ut av etter hvert. Lett å være etterpåklok. Så det når hun først føler som hun gjør er det bedre å sette skapet der det skal stå når hun har skjønt hvor det plasseres best. At hun skal gjøre som du sier, brette opp ermene og passe på de andres hund, det er faktisk ikke rimelig å kreve. Det er ikke hun som eier den og er ansvarlig for den. Anonymkode: d841c...019
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2021 #24 Skrevet 25. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 24.5.2021 den 20.56): Du hadde jo valgt å komme inn i en familie med hund. Bare å ta seg i nakken og hjelpe til! Ellers burde hun funnet seg noen andre. Får fnatt av sånne heksete stemødre. Anonymkode: ca82e...33d Nei, ærlig talt. Hunden er overhodet ikke hennes ansvar. Ikke stebarn heller fot den del. Hvor er mannen? Anonymkode: 70900...489
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå