Gå til innhold

Syklist filmet meg og truer med anmeldelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kø på vei hjem fra jobb i begge retninger- vanlig. I speilet ser jeg blålys og jeg legger meg godt inn til siden for å la utrykningen passere. En syklist kommer også bak meg, men på innsiden av bilen min. Han blir rasende fordi han ikke kan passere. Jeg så han også i speilet da jeg kjørte til siden, men han var et godt stykke bak, og så at alle bilene kjørte til siden. Noen av dem måtte vente til han hadde passert fordi han hoiet og skrek og veivet med armer og bein. 
Så hørte jeg først et dunk og så et høyt dunk. Det første var i bilen bak meg, det andre var i min bil. Han sparket bulk i begge bilene. Fordi han ikke kom forbi oss uten å avbryte treningsøkten, og måtte gå av sykkelen for å trille forbi i grøften. Han rev opp døren på bilen min og forlangte at jeg flyttet meg så han kunne passere. Jeg ba han vente til utrykningen hadde passert, så kunne vi snakke om dette. Da tre utrykningsbiler hadde passert, gikk både jeg og han i bilen bak meg ut av bilene for å snakke med han. Han var ekstremt hissig og skrek at «del veien» åpenbart ikke hadde noe å si for oss, at vi kom til å få en anmeldelse mot oss, han hadde filmet oss med kamera på hjelmen og vi kjørte til siden for å hindre han. Jeg sa ikke stort, men mannen i bilen bak meg var rasende og spurte han hvorfor han passering var viktigere enn en politibil og to ambulansers passering. Og hvorfor syklet han forbi på innsiden, hvorfor syklet han på hovedveien i 70-sone med biler i kø når han på nesten samme tid kunne kjørt den lille, korte omveien/bakveien der bilene ikke har liv til å kjøre (gjennomkjøring forbudt fordi mange biler før brukte den veien for å slippe deler av køen). Bilen bak meg fikk en bulk til. Syklisten ville ikke oppgi navn, jeg og bilisten bak meg fikk kontaktinfo til flere vitner som så det hele. Syklisten truer med anmeldelse og mener at filmen han har vil bære bevis nok. Så nå blir vi anmeldt. Muligens. 

Vi vet jo ikke noe om hvem denne mannen er, og jeg vil at han skal betale for skaden på bilen min slik at jeg ikke trenger å benytte meg av egenandel på forsikringen og forsikringen min dekker ikke dette (ansvarsforsikring). 

Forslag til hvordan jeg skal gå frem dersom syklisten ikke anmelder? Da får jeg jo ikke noe informasjon om han. Håper egentlig han anmelder, for da blir jo saken min enklere.

Anonymkode: 92d6f...1ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle nok ha hentet inn info om han når dere var der

Anonymkode: 48ffa...c84

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du skulle nok ha hentet inn info om han når dere var der

Anonymkode: 48ffa...c84

Han nektet jo å gi noe info. Vi kunne ikke torturere han til å opplyse om noe heller

Skrevet

Ta kontakt med den andre bileieren og så anmelder dere han sammen. Er jo hærverk.

Skrevet
Plutselig_gravid skrev (Akkurat nå):

Ta kontakt med den andre bileieren og så anmelder dere han sammen. Er jo hærverk.

Men hvem skal vi da anmelde? Anonym person?

Skrevet

Men hvem skal vi da anmelde? Anonym person?

Dere kan anmelde selv om dere pr nå ikke vet hvem vedkommende er

Skrevet
Plutselig_gravid skrev (1 minutt siden):

Dere kan anmelde selv om dere pr nå ikke vet hvem vedkommende er

Ah. Ok. Will do. Takk

Skrevet

Ja, dere anmelder hendelsen, helst sammen med den andre bilisten, og så viser dere til alle vitnene.

Jeg ville tatt kontakt med politiet I DAG, for det er meget mulig at utrykningskjøretøyene hadde kamera på, og da er finnes det jo beviser også. Venter dere til over helgen er det ikke sikkert det er lagret.

Uansett kan dere beskrive vedkommende, påkledning osv., og kanskje noen av vitnene også har kamera i bilen som har fanget opp syklisten.

Det er uansett opp til politiet å etterforske.

Anonymkode: 6db34...eb8

Skrevet

Ja, dere anmelder hendelsen, helst sammen med den andre bilisten, og så viser dere til alle vitnene.

Jeg ville tatt kontakt med politiet I DAG, for det er meget mulig at utrykningskjøretøyene hadde kamera på, og da er finnes det jo beviser også. Venter dere til over helgen er det ikke sikkert det er lagret.

Uansett kan dere beskrive vedkommende, påkledning osv., og kanskje noen av vitnene også har kamera i bilen som har fanget opp syklisten.

Det er uansett opp til politiet å etterforske.

Ingen kamera i bilene. Det er sjekket. Syklisten hadde på seg «kondomdrakt», hjelm og solbriller. Litt vanskelig å gå på det. Men vitnene er jo der da

Skrevet

Ah. Ok. Will do. Takk

Jeg anmeldte noe lignende (syklist kjørte på mitt barn, stoppet og var aggressiv og stakk). Politiet fant ut hvem det var. De prioriterte saken da de hadde hatt flere tilfeller på samme veistrekning.

Skrevet

Hvorfor ringte dere ikke politiet der og da?

Anonymkode: e7e5f...7e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ingen kamera i bilene. Det er sjekket. Syklisten hadde på seg «kondomdrakt», hjelm og solbriller. Litt vanskelig å gå på det. Men vitnene er jo der da

Utrykningspolitiet eller ambulansene kan ha kamera i bilene sine. Men dere gjør jo ikke noe mer med det, så da risikerer dere at de mulige bevisene forsvinner. Det er jo deres valg.

Politiet kommer langt med farge/beskrivelse av drakten, beskrivelse av hjelm, solbriller og ev. sykkelen.

Får litt mark av en slik motstand som du viser, for å være ærlig. Dere burde kontaktet politiet mens dere hadde syklisten der. Eller i det minste rett etterpå. Og det er ikke deres jobb å etterforske.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Fordi det var midt i rushen og politiet hadde allerede en utrykning 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Utrykningspolitiet eller ambulansene kan ha kamera i bilene sine. Men dere gjør jo ikke noe mer med det, så da risikerer dere at de mulige bevisene forsvinner. Det er jo deres valg.

Politiet kommer langt med farge/beskrivelse av drakten, beskrivelse av hjelm, solbriller og ev. sykkelen.

Får litt mark av en slik motstand som du viser, for å være ærlig. Dere burde kontaktet politiet mens dere hadde syklisten der. Eller i det minste rett etterpå. Og det er ikke deres jobb å etterforske.

Hva får deg til å mene at jeg har en «slik motstand»? Og hva får deg til å bestemme at vi ikke gjør noe med det?

Hvis du ser over her, så kom det en dame her som sa hva vi kunne gjøre, og så tok jeg med meg tipset. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva får deg til å mene at jeg har en «slik motstand»? Og hva får deg til å bestemme at vi ikke gjør noe med det?

Hvis du ser over her, så kom det en dame her som sa hva vi kunne gjøre, og så tok jeg med meg tipset. 

Det er måten du svarer på som gir inntrykket av at dere tar sent tak i det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er måten du svarer på som gir inntrykket av at dere tar sent tak i det.

Inntrykket ditt er feil

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Burde ringt fordet. Så hadde det vært opp til sentralen om de hadde flere ledige biler eller ikke. I det minste hadde hendelsen blitt notert.

Skrevet

"Fordi det var midt i rushen og politiet hadde en utrykning"

Sist jeg sjekka, var det politiet som vet om de har tid eller ikke, ikke publikum. 

Anonymkode: 6250d...233

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Burde ringt fordet. Så hadde det vært opp til sentralen om de hadde flere ledige biler eller ikke. I det minste hadde hendelsen blitt notert.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

"Fordi det var midt i rushen og politiet hadde en utrykning"

Sist jeg sjekka, var det politiet som vet om de har tid eller ikke, ikke publikum. 

Anonymkode: 6250d...233

Jada. Men det var nok kø som det var og vi stod i veien for alle som skulle samme vei som oss. Derfor tok vi kontaktinfo fra vitner og avtalte å snakkes når vi var hjemme

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jada. Men det var nok kø som det var og vi stod i veien for alle som skulle samme vei som oss. Derfor tok vi kontaktinfo fra vitner og avtalte å snakkes når vi var hjemme

Ja ja, men da får dere bare skylde på dere selv når dere må dekke reperasjonene fra egen lommebok.

Med politiet på stedet hadde han blitt arrestert hvis han ikke oppga personalia. Nå må dere lete etter en mann hvor beskrivelsen matcher en haug andre i tillegg. Vitner kan ikke gjøre mye da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja ja, men da får dere bare skylde på dere selv når dere må dekke reperasjonene fra egen lommebok.

Med politiet på stedet hadde han blitt arrestert hvis han ikke oppga personalia. Nå må dere lete etter en mann hvor beskrivelsen matcher en haug andre i tillegg. Vitner kan ikke gjøre mye da.

Ser ut til at skadene dekkes ved hjelp fra forsikringsselskapet, så det går helt fint

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å herregud, gi deg! De var i en stressa situasjon og hadde sikkert mer enn nok med å krangle med denne idioten av en syklist. Det er lett å være etterpåklok. 

Hi, anmeld episoden. Den er ganske alvorlig.

Anonymkode: 6d0ef...cb4

Skrevet

Å herregud, gi deg! De var i en stressa situasjon og hadde sikkert mer enn nok med å krangle med denne idioten av en syklist. Det er lett å være etterpåklok. 

Hi, anmeld episoden. Den er ganske alvorlig.

Det er anmeldt

Skrevet

Det er anmeldt

👍🏻

Skrevet

For en situasjon. Jeg vet neimen ikke hva jeg hadde gjort. Men hvis dette skjer med meg en gang vet jeg at jeg skal få knipset et bilde av mannen. Hadde nok ikke tenkt på det hvis jeg hadde stått midt oppi det og ble tatt helt på senga slik. 

Anonymkode: 38906...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...