Gå til innhold

Gnien mann eller ekstrem økonomisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har vært sammen i snart to år,vi bor sammen og venter vårt barn sammen. Vi har delt økonomi . Jeg eier eget hus som jeg leier ut og vi bor i hans hus . Jeg har to barn fra før som bor her og han har to barn her annen hver uke.  Må bare spørre litt hva som er vanlig da dette er veldig nytt for meg. 

Jeg har en grei inntekt og ett bidrag som dekker meg og mine barns behov. Jeg sløser ikke , har ingen dyre vaner og er ganske spandabel av meg . 

Jeg står for å lage middag her hver dag og tar meg nesten av all husarbeid. 

Vi deler alt på to og det er greit.... men når jeg kjøper ting (for å nevne så dere skjønner ) som f eks gjødsel planter til hans hus så måjeg betale alt. Og går vi ut å spiser må jeg betale for min middag. Overreagerer jeg når jeg syns dette er litt rart med tanke på jeg lager middagen  til han og barna hans hver dag ? At jeg kunne fått en middag ute i ny og ne ? Vi spiser aldri ferdig mat eller ute på restaurant.  Vi har ca vært ute på restaurant 2 ganger på 2 år ....  jeg får aldri gaver eller blomster og han viser lite takknemlighet for hva jeg gjør.... men er ellers veldig snill og god mann . Jeg er veldig glad i han men har ikke lyst å havne i en økonomisk felle over tid.....

Synes han er litt løs når det gjelder mine penger og mitt men sitt eget er han veldig forsiktig.  Hva synes dere ? Åpen for alle meninger men vil bare høre litt.....

Endret av selma26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble helt svett her jeg. Du er allerede gravid og ha fra to barn . 

men over til spørsmålet ditt, han har tydeligvis vært igjen ett brudd tidligere siden han også har flere unger . Så han har vel lært, sikrer seg selv og sitt. Kjekt og leve på deg og spare sine egne midler. 

Anonymkode: 4f2f1...8bd

Skrevet

Mulig han mener du sitter bedre i det fordi du har lønn, bidrag og leieinntekter, mens han har huslån og betaler 50% på alt annet?

Anonymkode: f675e...42c

Skrevet

PS.  Graviditet var ikke planlagt men siden det skjedde valgte vi å beholde barnet.

Skrevet

Jeg betaler jo for å bo her ,og halvparten av alle utgifter....

Skrevet

Gnien og egosentrisk mann! Men mulig ikke utenfor «normalen» Jeg ville enten tatt opp med han at det kunne være hyggelig om han spanderte noen ganger, eller slått meg til ro med at sånn er han bare, og godtatt det. Når det gjelder ting til huset, som planter og gjødsel er det OK at du kjøper det selv, hvis det er du som synes det er «viktig» å ha det. Dersom han ønsker det må han betale det selv. Ellers må dere opprette en felleskonto der slike utgifter tas. Faren med det er vel at han kun betaler med felleskortet dersom dere har et, og unngår å bruke sitt eget... 😅

Anonymkode: 1b70f...ddd

Skrevet
Klara39 skrev (24 minutter siden):

Da må du jo snakke med han og finne ut av det. 

Skrevet
Klara39 skrev (28 minutter siden):

Men han betaler vel bidrag for barna sine i tillegg? Altså alt det du får inn betaler han ut?

Skrevet

Du gjør husarbeidet, passer barn (også hans?), og så betaler du for å få gjøre arbeidet.. Skjønner at dette passer han bra!

Anonymkode: c7014...2b1

Skrevet

Du sier at du må betale din egen middag når dere går ut og spiser.  Samtidig sier du at dere aldri er ute og spiser, at det skjer max en gang i året. Da vet du vel egentlig ikke om han bruker å spandere....?🤔

Anonymkode: e705d...cfc

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du sier at du må betale din egen middag når dere går ut og spiser.  Samtidig sier du at dere aldri er ute og spiser, at det skjer max en gang i året. Da vet du vel egentlig ikke om han bruker å spandere....?🤔

Ja historien henger ikke sammen. Tråden er nok skrevet av en av hardcore-feministene som skriver all verdens tull for å svartmale gutter og menn her inne.

Anonymkode: 4074d...4df

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

I tillegg har han barna annenhver uke her og annenhver helg i en annen tråd hun har laget. Den med hunden som er med på samvær

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

I tillegg har han barna annenhver uke her og annenhver helg i en annen tråd hun har laget. Den med hunden som er med på samvær

ER vel BW som er ute å troller igjen.... eller love 85 som har skiftet nick for 90.ende gang

Anonymkode: dd405...42f

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det står at hunden er der annenhver helg. Det står ikke noe om at barna har annenhver helg. 

Anonymkode: 468fb...e9c

Skrevet

Ja, du har en gjerrig mann. Still krav.

Anonymkode: 9960f...d20

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det står at hunden er der annenhver helg. Det står ikke noe om at barna har annenhver helg. 

Anonymkode: 468fb...e9c

Det står at hunden kommer og drar med barna

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja, du har en gjerrig mann. Still krav.

Anonymkode: 9960f...d20

Han er vel bare en feminist...moderne menn spanderer ingenting...de lar kvinner betale for seg selv...alternativet er at han blir beskyldt for å være mannssjåvinist som bruker sine penger får å vise makt over kvinner.

Anonymkode: 4074d...4df

Skrevet
On 5/21/2021 at 6:00 PM, Klara39 said:

Vi har vært sammen i snart to år,vi bor sammen og venter vårt barn sammen. Vi har delt økonomi . Jeg eier eget hus som jeg leier ut og vi bor i hans hus . Jeg har to barn fra før som bor her og han har to barn her annen hver uke.  Må bare spørre litt hva som er vanlig da dette er veldig nytt for meg. 

Jeg har en grei inntekt og ett bidrag som dekker meg og mine barns behov. Jeg sløser ikke , har ingen dyre vaner og er ganske spandabel av meg . 

Jeg står for å lage middag her hver dag og tar meg nesten av all husarbeid. 

Vi deler alt på to og det er greit.... men når jeg kjøper ting (for å nevne så dere skjønner ) som f eks gjødsel planter til hans hus så måjeg betale alt. Og går vi ut å spiser må jeg betale for min middag. Overreagerer jeg når jeg syns dette er litt rart med tanke på jeg lager middagen  til han og barna hans hver dag ? At jeg kunne fått en middag ute i ny og ne ? Vi spiser aldri ferdig mat eller ute på restaurant.  Vi har ca vært ute på restaurant 2 ganger på 2 år ....  jeg får aldri gaver eller blomster og han viser lite takknemlighet for hva jeg gjør.... men er ellers veldig snill og god mann . Jeg er veldig glad i han men har ikke lyst å havne i en økonomisk felle over tid.....

Synes han er litt løs når det gjelder mine penger og mitt men sitt eget er han veldig forsiktig.  Hva synes dere ? Åpen for alle meninger men vil bare høre litt.....

u/t

Anonymkode: 52e48...53e

Skrevet

Om dere har felles økonomi og du går tom før han, så får han overføre litt penger til deg. 

Vi har også felles økonomi, vi får opp kvarandre sine kontoer i nettbanken. Er eg tom for penger, så henter eg penger sjølv. 

Anonymkode: 55c79...3c8

Skrevet

Ser no at eg misforsto. Eg las "delt økonomi" og tenkte at dokke delte på alt dokke har. 😂

Anonymkode: 55c79...3c8

Skrevet

Hadde følt meg som en hushjelp av å ha det sånn. En gratisarbeidende sådan...

Anonymkode: eb258...ab3

Skrevet

Eneste løsningen er å kommunisere! 

Anonymkode: 463eb...03d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...