Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 De har ikke barn, men en hund. Jeg forstår at det har vært sårt og en stor sorg og ikke få barn, større enn jeg sikkert kan forestille meg. Men, å projisere sorgen over i en hund, er det bedre? Ingen av oss i vennegjengen er hønemødre som ikke klarer å snakke om annet enn barn, men venninnen med hund snakker ikke om annet. Det er hyggelig med en firbeint venn, men å kalle den sønn, lage eget barnerom og ikke kunne komme på vinkveld for de skal ha kosekveld med hunden, det er over hva jeg begriper. Vi har fått bilder hver dag i over tre år. Jeg liker ikke hunder engang. Men jeg faker selvfølgelig. Jeg synes bare venninnen vår er så fremmed når hun gjør ting som det, som om de har mistet bakkekontakten. Hun klager over 17 mai på SoMe, bare «drittunger» i bunad.. men bilder av en bikkje med sløyfe er innafor? Huff, vet ikke hva jeg vil med dette innlegget annet enn, har noen vært borte i liknende? Anonymkode: 487d1...7e6
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Vel, Jenna Marbles fikk heller ingen barn, men oppførte seg som om hunden, etter hvert hundene, hennes var hennes barn. Hun hadde til og med en slik "barnevogn" for hunder. Det er tydelig for meg at der er en sterk naturlig trang for å få barn, hos de aller fleste. De som ikke får barn, vel, crazy catlady er jo en stereotypi som ikke er oppstått for ingenting. Men hunder er vanligere virker det som. Anonymkode: 296ec...9f8
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Å nei, slike venninner orker jeg ikke. Det verste er at de sover sammen med hunden sin, er så uhygienisk🥴 Anonymkode: dbcef...de5
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Å nei, slike venninner orker jeg ikke. Det verste er at de sover sammen med hunden sin, er så uhygienisk🥴 Anonymkode: dbcef...de5 Er det mer uhygienisk siden de er barnløse? Anonymkode: 1cb8f...d31
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Jeg ville snakket ordentlig med henne, fortalt henne at det å behandle hunden som et menneskebarn ikke er bra for hunden heller, men at det nå er i ferd med å føre til at folk trekker seg unna henne, fordi folk ikke greier å forholde seg til en hund på samme måte som et barn. Ville forsøkt å formidle det på en respektfull måte som viser forståelse og omsorg. Livet hennes/deres vil jo ikke bli bedre om folk begynner å trekke seg unna pga. den overfokuseringen på hunden. Jeg har flere venninner som har hund og er langt over snittet opptatt av hundene sine, men ingen av dem holder på slik som du forteller om, HI. Jeg ville hørt med henne om hun/de har fått hjelp til å takle barnløsheten, for det er en del som ikke får den oppfølgingen de trenger i en slik situasjon. Det er en veldig ensom situasjon hvor man liksom ikke har lov å sørge, man har ikke noen grav å gå til. Noen trenger hjelp for å takle det, akseptere situasjonen og greie å gå videre med livet sitt. Anonymkode: 7998a...121
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 Min venninne har voksne barn. Men kjøpte seg hund når de flyttet. Hunden er som en baby. Steller henne og har på pysj om kvelden. På 17 Mai hadde hunden bunad. Anonymkode: 22f47...56c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Hun deler veldig lite privat, men tror at siden hun får så mange likes på sosiale medier så er alle like entusiastiske over dyret. De fleste synes synd på dem og liker bilder, meg selv inkludert. Vet ikke hvordan jeg skal formidle det, de virker fornøyde i sin verden som bare blir snevrere og snevrere. De er helt oppslukt av denne hunden. Og for oss andre blir det bare mer og mer sært. Anonymkode: 487d1...7e6
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 Hundedillinga har tatt overhånd for mange, jeg vet om endel med barn også som er helt tussete med hundene sine. Jeg prøver å ikke irritere meg, være passelig interessert og hyggelig ift hunden, men klarer ikke å engasjere meg på nivå 110 liksom. Anonymkode: 59030...eff
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun deler veldig lite privat, men tror at siden hun får så mange likes på sosiale medier så er alle like entusiastiske over dyret. De fleste synes synd på dem og liker bilder, meg selv inkludert. Vet ikke hvordan jeg skal formidle det, de virker fornøyde i sin verden som bare blir snevrere og snevrere. De er helt oppslukt av denne hunden. Og for oss andre blir det bare mer og mer sært. Anonymkode: 487d1...7e6 Så alle rundt henne lar være å si noe, bare velger letteste utvei, gi en like på some, og så trekke seg unna? Våg å være den som tør snakke med henne Hvis ingen snakker med henne om hvordan dette virker på andre kommer hun jo snart til å bli ensom. Anonymkode: 7998a...121
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så alle rundt henne lar være å si noe, bare velger letteste utvei, gi en like på some, og så trekke seg unna? Våg å være den som tør snakke med henne Hvis ingen snakker med henne om hvordan dette virker på andre kommer hun jo snart til å bli ensom. Anonymkode: 7998a...121 Men helt ærlig tror jeg ikke det kommer til å bli mottatt godt. De er helt ekstatiske inne i sin boble hvor dette dyret er deres barn. De treffet andre som er i liknende situasjon, så jeg vil jo heller ikke ødelegge gleden for dem. Dette lille miljøet de vanker i synes jobbe er helt normale! Anonymkode: 487d1...7e6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 Men hvorfor plager det deg egentlig at de er så engasjert i hunden? Om det er det at hun ikke klarer å snakke om annet, så går jo det fint an å ta opp uten å blande inn hverken barnløshet eller høy eksponering på soMe.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Er det mer uhygienisk siden de er barnløse? Anonymkode: 1cb8f...d31 Å, kjære! Anonymkode: abed5...432
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Noen sære mennesker har vi i omgangskretsen vår alle mann, og det gjør da ingenting? Om de vil dulle og dalle med hunden så plager jo ikke det dere.... Sosiale medier kan dere bare scrolle forbi, trenger ikke like eller kommentere noe de legger ut. Snakker de bare om hunden får dere endre samtaleemne hele tiden og blir det for galt så kan dere si ifra at dere må snakke om noe annet av og til, men trenger ikke ta den lenger enn det. Har en ufør svoger selv, broren til mannen, han er en singel mann på over 50 år som lever og ånder for hunden sin. Kjører tur med bilen for da sover den så godt, lar den aldri være alene så han må ha "barnevakt" når han skal til tannlegen osv osv. Jeg skjønner at denne hunden er en substitutt for mye annet som ikke har blitt som han drømte om i livet, den gir han selskap og trygghet, og noe å gjøre rett og slett. Vi andre synes selvfølgelig det er latterlig, men vi lever da greit med det. Anonymkode: 8e8c0...11a
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Å nei, slike venninner orker jeg ikke. Det verste er at de sover sammen med hunden sin, er så uhygienisk🥴 Anonymkode: dbcef...de5 Helsekontrollen hadde en sak om dette, og jeg kjenner de som jobber inne på labratoriet der de testet. For å sammenligne tok en av de med små bleiebarn med seg dyna si på jobb også, og avføringsbakteriene var mye høyere i foreldresengesettet enn det med hunder, men det kunne de ikke nevne på tv i tilfelle det ble oppstyr av det. Anonymkode: 5e8ab...716
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2021 #15 Skrevet 23. mai 2021 Anonym bruker skrev (På 21.5.2021 den 17.52): Er det mer uhygienisk siden de er barnløse? Anonymkode: 1cb8f...d31 Utrolig at du ikke evner å forstå en slik kort setning... Anonymkode: dbcef...de5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå