Gå til innhold

Kjenner du deg igjen i dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Jeg gir kun nødvendige beskjeder, har vel sendt sms til sfo 10 ganger på tre år. 

De fleste skjønner faktisk at sfo ikke har telefonvakt og at det går ut over barna at personalet blir opptatt med å svare på telefonen. 

Anonymkode: 61a71...02f

Skrevet

Nei, men nå er det kun ett av to barn som såvidt har gått på sfo. Dette er litt av grunnen til at jeg valgte å kutte ut sfo på eldste. Det ble veldig mange telefoner fra andre foreldre som ønsket at barnet skulle komme hjem til oss etter sfo, spm om når mitt barn var ferdig på sfo, om mitt barn kunne bli med hjem osv. Jeg  var nok rimelig kjip forelder der for slike samtaler eller sms kunne ikke jeg ta når jeg var på jobb. Så da ble det beste for oss å bare kutte ut sfo, vivoksne jobbet turnus så ofte en som var hjemme om det var i sovende tilstand eller en som snart skulle på jobb, samt to eldre bonussøstre som innimellom var der. Så med synsvinkel til skolen ble det best for oss, for jeg orket ikke alle de tlf og sms jeg fikk. 

Jeg kjørte den gammeldagse måten med en bok i sekken til ungen, der jeg hver dag skrev om hun kunne gå hjem om hun ville. Jeg snakket og det var med de vi ble enige om dette. For da slapp de å ringe og dobbeltsjekke, de viste at når jeg hadde skrivd det i boka så fikk hun lov og det var noen hjemme. De få gangene vi begge jobbet og ingen var i huset så skrev vi ikke noe og da var det å gå hjem når sfo var ferdig. Ungen viste hun ikke fikk ringe og mase om at hun skulle bli med noen eller ha med seg noen, dette fikk vi ta på privaten etterpå. 

Anonymkode: b5055...1b7

Skrevet

Nope:) bor i en kommune hvor det i rødt og gult nivå ikke er lov for oss å gå inn å hente på sfo. Vi må stå på parkeringa😅 Så alle foreldre har fått beskjed om å ringe , sende sms når vi kommer å henter. 

Utenom strenge tiltak får alle tilsendt en digitalt skjema hvor det skal plottes inn når barnet leveres å hentes for måneder av gangen . Da er det lov med en og annen utskeielse en gang i blant:)

Alltid vært sånn her😜

Anonymkode: 3a0b3...e26

Skrevet

Aldri vært i kontakt med de på telefon/sms. Sendt Mail to ganger. Vi banker på vinduet når vi henter (koronaregel) og er de ute plukker vi med oss ungen bare. 

Anonymkode: 420de...af5

Skrevet

Hadde særregel for mine barn da de gikk på sfo. Men det var mange som hadde samme greia, bare til forskjellige tider. Hadde ikke barna mine blitt hentet innen 16.00, send de hjem

Anonymkode: 16ce9...c4b

Skrevet

Nå er det flere år siden jeg hadde barn på sfo, men hos oss hadde de ett system på nett vi logget oss inn på for å legge inn når barnet kunne gå hjem ol. Da kom det automatisk opp det de krysset barna inn og ut hver dag. Da kunne selv vikarene lett se at Lise hver dag kan gå hjem klokka 14 men bli lengre hvis hun ønsker, Ida må vente til hun blir hentet og Martin skal sendes hjem kl15 hvis han ikke husker det selv og står klar. 

Tror jeg ringte med beskjed en gang og det var da alle tog sto og jeg ikke kom meg hjem i tide til å hente før sfo stengte, da ringte jeg og sa barnet kunne gå hjem alene. 

Anonymkode: 4dbea...ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...