Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Skrevet 21. mai 2021 Er så vanvittig deilig. Kan sove en time lenger, slipper å sminke å kle meg, jeg får jobben raskere ferdig enn vanlig. De få møtene jeg har er med kolleger jeg har kjent i årevis, bryr meg lite om de ser meg uten sminke i morgenkåpe. Hender jeg kan ta meg en liten avkobling innimellom også. Hva med dere andre? Anonymkode: f3388...018
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Er så vanvittig deilig. Kan sove en time lenger, slipper å sminke å kle meg, jeg får jobben raskere ferdig enn vanlig. De få møtene jeg har er med kolleger jeg har kjent i årevis, bryr meg lite om de ser meg uten sminke i morgenkåpe. Hender jeg kan ta meg en liten avkobling innimellom også. Hva med dere andre? Anonymkode: f3388...018 Her går dagen i masse møter, møter og attpåtil møter. Digitale møter er vanvittig slitsomt for hjernen og øyne. Så jeg får ikke gjort stort enn å sitte i disse jævla møtene hele dagen, så har vanvittig etterslep og hodepineanfall flere ganger i uka på grunn av konstant stirring i skjerm. Anonymkode: 79b0f...619
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Er så vanvittig deilig. Kan sove en time lenger, slipper å sminke å kle meg, jeg får jobben raskere ferdig enn vanlig. De få møtene jeg har er med kolleger jeg har kjent i årevis, bryr meg lite om de ser meg uten sminke i morgenkåpe. Hender jeg kan ta meg en liten avkobling innimellom også. Hva med dere andre? Anonymkode: f3388...018 Hva med å benytte en av de sikkert ti millioner andre trådene her inne, om hvor deilig det er med hjemmekontor? Anonymkode: 04597...4fd
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Jeg elsker hjemmekontor. Chatter og snakker med kollegaene gjennom dagen uansett. Mer effektivt, kan sove litt lengre, mindre stress med levering og henting. Slipper å vaske håret så ofte, kan dusje senere på dagen, kan jobbe mer og utover kveld/natt og ikke minst hente med en gang om det er krise i barnehage eller skole. Anonymkode: 1323e...14a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg elsker hjemmekontor. Chatter og snakker med kollegaene gjennom dagen uansett. Mer effektivt, kan sove litt lengre, mindre stress med levering og henting. Slipper å vaske håret så ofte, kan dusje senere på dagen, kan jobbe mer og utover kveld/natt og ikke minst hente med en gang om det er krise i barnehage eller skole. Anonymkode: 1323e...14a Jeg opplever mulighet til å jobbe på kveld/natt som skikkelig smutthull for arbeidsgiver. For nå er det mindre vilje til å godta avspasering eller sykt barn-dager, for man jobber hjemmefra uansett og kan jobbe på kvelden etter at barnet er lagt osv. Det forventes ofte at man jobber inn fravær som hadde vært helt legitimt hvis man jobbet på fysisk kontor. Anonymkode: 79b0f...619
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 At på til er det deilig med hele huset for meg selv. Jeg tror det gjelder alle, mennene har jo jobber som gjør at de ikke kan ha hjemmekontor (har vanskelig for å se for meg bilmekanikere eller rørmokere med hjemmekontor?). Anonymkode: b3c7b...5c1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg opplever mulighet til å jobbe på kveld/natt som skikkelig smutthull for arbeidsgiver. For nå er det mindre vilje til å godta avspasering eller sykt barn-dager, for man jobber hjemmefra uansett og kan jobbe på kvelden etter at barnet er lagt osv. Det forventes ofte at man jobber inn fravær som hadde vært helt legitimt hvis man jobbet på fysisk kontor. Anonymkode: 79b0f...619 Smutthull at arbeidsgiver ønsker at de ansatte skal jobbe? Anonymkode: 04597...4fd
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Smutthull at arbeidsgiver ønsker at de ansatte skal jobbe? Anonymkode: 04597...4fd Smutthull er at de ansatte må jobbe inn gyldig fravær. Man har faktisk krav på sykt barn-dag når barnet er sykt. Man skal ikke trenge å jobbe inn denne dagen på kveldstid, natt eller mens barnet sover. Man har rettigheter i arbeidslivet, vet du. Ikke bare plikter. Anonymkode: 79b0f...619
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): At på til er det deilig med hele huset for meg selv. Jeg tror det gjelder alle, mennene har jo jobber som gjør at de ikke kan ha hjemmekontor (har vanskelig for å se for meg bilmekanikere eller rørmokere med hjemmekontor?). Anonymkode: b3c7b...5c1 Så menn har praktiske jobber, mens kvinner flytter papirer? 1950 ringte... Anonymkode: 79b0f...619
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så menn har praktiske jobber, mens kvinner flytter papirer? 1950 ringte... Anonymkode: 79b0f...619 Det er som regel sånn, ja. 1950 kan ringe alt det vil for min del, jeg kjenner i alle fall flere som har det sånn. Ja, jeg kjenner også til menn som er sosionomer. "Ikke alle menn", men veldig mange. Anonymkode: b3c7b...5c1
Himmel og hav Skrevet 21. mai 2021 #11 Skrevet 21. mai 2021 Elsker det? Av og til. Synes det er noe herk? Omtrent like ofte.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #12 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Smutthull er at de ansatte må jobbe inn gyldig fravær. Man har faktisk krav på sykt barn-dag når barnet er sykt. Man skal ikke trenge å jobbe inn denne dagen på kveldstid, natt eller mens barnet sover. Man har rettigheter i arbeidslivet, vet du. Ikke bare plikter. Anonymkode: 79b0f...619 Ikke alle ser på jobb som en plikt vet du, det er også en rettighet man har kjempet i årevis for å få del i. Anonymkode: 04597...4fd
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #13 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): At på til er det deilig med hele huset for meg selv. Jeg tror det gjelder alle, mennene har jo jobber som gjør at de ikke kan ha hjemmekontor (har vanskelig for å se for meg bilmekanikere eller rørmokere med hjemmekontor?). Anonymkode: b3c7b...5c1 Kvinnfolk har også jobber de ikke kan jobbe hjemmefra.... Anonymkode: 7dd48...a3e
Himmel og hav Skrevet 21. mai 2021 #14 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er som regel sånn, ja. 1950 kan ringe alt det vil for min del, jeg kjenner i alle fall flere som har det sånn. Ja, jeg kjenner også til menn som er sosionomer. "Ikke alle menn", men veldig mange. Anonymkode: b3c7b...5c1 Artig. Jeg kjenner faktisk flere kvinner i praktiske yrker enn menn. Alle mennene i min familie og omgangskrets sitter på hjemmekontor. Damene, mye lærere og sykepleiere, gjør ikke det. Så din "som regel" er helt, helt ulik min "som regel".
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #15 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): At på til er det deilig med hele huset for meg selv. Jeg tror det gjelder alle, mennene har jo jobber som gjør at de ikke kan ha hjemmekontor (har vanskelig for å se for meg bilmekanikere eller rørmokere med hjemmekontor?). Anonymkode: b3c7b...5c1 Lever du i en alternativ verden? Sykepleiere, leger, helsefagarbeidere, barnehagelærere, lærere, frisører, tannleger, renholdere, butikkpersonal +++ har vel vansker med å ha hjemmekontor på samme måte som elektrikere, snekkere, rørleggere, murere osv? Anonymkode: 9c9ce...959
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #16 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Lever du i en alternativ verden? Sykepleiere, leger, helsefagarbeidere, barnehagelærere, lærere, frisører, tannleger, renholdere, butikkpersonal +++ har vel vansker med å ha hjemmekontor på samme måte som elektrikere, snekkere, rørleggere, murere osv? Anonymkode: 9c9ce...959 Men så har de jo ikke hjemmekontor og har altså ikke den friheten. De av oss som har hjemmekontor har også gjerne hjemmet for oss selv. Det var det jeg tenkte når jeg skrev det. Anonymkode: b3c7b...5c1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #17 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Smutthull er at de ansatte må jobbe inn gyldig fravær. Man har faktisk krav på sykt barn-dag når barnet er sykt. Man skal ikke trenge å jobbe inn denne dagen på kveldstid, natt eller mens barnet sover. Man har rettigheter i arbeidslivet, vet du. Ikke bare plikter. Anonymkode: 79b0f...619 Men de ansatte MÅ jo ikke det. Ingen arbeidsgiver kan kreve at du jobber når barnet er sykt. Hvis dere aksepterer det så er der jo dere som bidrar til å pulverisere rettigheter som er opparbeidet. Anonymkode: cb405...bc5
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #18 Skrevet 21. mai 2021 Liker det ikke. Mye ekstra kjøring, dagen blir oppstykket, vanskelig med taushetsplikt når ungene kommer hjem fra skolen etc. Anonymkode: 5a539...2bf
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #19 Skrevet 21. mai 2021 Mannen er automatiker, så ham kan ikke være hjemme. Og barna klarer seg selv 17 og 19 år. Har huset for meg selv omtrent hele dagen. Men er klar over at ikke alle har det sånn. Å slippe å vaske håret og dusje er også bare deilig å ikke gjøre om morgenen... Har ofte blitt morgenkåpen hele dagen her. Anonymkode: f3388...018
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #20 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men så har de jo ikke hjemmekontor og har altså ikke den friheten. De av oss som har hjemmekontor har også gjerne hjemmet for oss selv. Det var det jeg tenkte når jeg skrev det. Anonymkode: b3c7b...5c1 Ja, fordi menn flest jobber som håndverkere? Anonymkode: 9c9ce...959
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #21 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, fordi menn flest jobber som håndverkere? Anonymkode: 9c9ce...959 Det var da voldsomt til å kverulere da! Anonymkode: b3c7b...5c1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #22 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det var da voldsomt til å kverulere da! Anonymkode: b3c7b...5c1 Du skriver faktisk at ‘mennene har jo jobber som gjør at de ikke kan ha hjemmekontor’? Det er jo beviselig feil, alle menn har selvsagt ikke slike jobber. Anonymkode: 9c9ce...959
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #23 Skrevet 21. mai 2021 Jeg nyter det de dagene jeg kan sitte hjemme. Har en del opplæring om dagen, dette kommer på toppen av oppgaver jeg har og akkurat nå er vi inne i den mest hektiske perioden i året. Jeg blir smått gal av alle spørsmålene. Sitter dypt konsentrert og blir konstant avbrutt: hvor finner jeg det, hvor gjør jeg det, har du tid til å se på den, forklare, vise, passe på at ikke de trykker på noe som ikke skal trykkes på. Dagen er som tatt ut av Modern family, hvis du har sett den om dobbeltklikk. Så de dagene jeg kan sitte helt for meg selv, bli ajour med det som skal gjøres den dagen, det føles nesten som fri 😅 Anonymkode: c0b1a...57c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #24 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg opplever mulighet til å jobbe på kveld/natt som skikkelig smutthull for arbeidsgiver. For nå er det mindre vilje til å godta avspasering eller sykt barn-dager, for man jobber hjemmefra uansett og kan jobbe på kvelden etter at barnet er lagt osv. Det forventes ofte at man jobber inn fravær som hadde vært helt legitimt hvis man jobbet på fysisk kontor. Anonymkode: 79b0f...619 Motsatt her. Arbeidsgiver vil helst at vi jobber dagtid. Jobber vi kveld så stiller sjefen opp for oss om det er noe. Det er ikke forventet å jobbe mer enn en vanlig dag selv med mye å gjøre. Vi får beskjed om å sette vår egen helse og familien først. Er barn syke så er de faktisk syke og man oppfordres til å logge seg av for å være med dem. Fleksibilitet og forståelse fra arbeidsgiver er gull! Avspasering blir det nok av og det som ikke avspaseres utbetales med overtidstillegg. Anonymkode: 1323e...14a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #25 Skrevet 21. mai 2021 Ja. Før corona brukte jeg 4 timer daglig på å pendle. Å jobbe hjemmefra fikk vi ikke lov til.. Derfor måtte jeg jobbe redusert for å rekke å hente i barnehagen to dager i uka og samtidig ikke komme hjem alt for sent de andre dagene. Nå jobber jeg 100 %, bruker null tid på pendling, slipper måzedskortutgifter på over 3000kr måneden. Kan vaske klær i løpet av arbeidsdagen, og bruke lunsjen min på å ordne i hagen om jeg vil. Har mannen min hjemme også da han har hjemmekontor, så jeg er ikke alene. Mye fint med hjemmekontor ja. Anonymkode: cfa52...30e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå