Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Eller er mine barn bare ekstremt klønete? 21-åring: brukket tå 3 ganger, kneskade etter å ha vridd kneet som er av og på med krykker 13-åring: rift i sene i ankelen, brukket halebein, brudd i tå, tretthetsbrudd i ene foten 11-åring: kragebeinsbrudd to ganger, beinbrudd i en fot, flere forstuelser i fot, slått løs tenner, klemt tommel hvor det ble brudd og neglen datt av, hjernerystelse to ganger Føler av og til at vi ofte burde ha klippekort på legevakten... Anonymkode: 04519...d57
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Ja, begge guttene 🙈 Anonymkode: 32df6...8c7
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Med ett barn på 15 er vi omtrent på dette nivået, som dine tilsammen... Ikke riktig så galt, men vi har virkelig hatt klippekort! Ser ut som det kanskje har roa seg litt nå. Aktive barn får også flest skader, tenker jeg. Anonymkode: ee504...bff
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Eller er mine barn bare ekstremt klønete? 21-åring: brukket tå 3 ganger, kneskade etter å ha vridd kneet som er av og på med krykker 13-åring: rift i sene i ankelen, brukket halebein, brudd i tå, tretthetsbrudd i ene foten 11-åring: kragebeinsbrudd to ganger, beinbrudd i en fot, flere forstuelser i fot, slått løs tenner, klemt tommel hvor det ble brudd og neglen datt av, hjernerystelse to ganger Føler av og til at vi ofte burde ha klippekort på legevakten... Anonymkode: 04519...d57 Tretthetsbrudd? 😳 Skulle til å si ja, men mine skader seg ikke i dette omfanget 😅 Anonymkode: 24bb4...d25
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Tretthetsbrudd? 😳 Skulle til å si ja, men mine skader seg ikke i dette omfanget 😅 Anonymkode: 24bb4...d25 Tretthetsbrudd er brudd etter overbelastning. Det jeg lister opp er det vi har endt på legevakten eller fastlegen med. Listen er mye lenger Anonymkode: 04519...d57
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Jeg reagerte også på tretthetsbrudd på noen som er så ung. Ville sjekket det ut nærmere, om det kan være en underliggende sykdom eller tilstand. Anonymkode: 0975f...06b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Er vokst opp i en familie hvor en av oss søsken var full av skader og de to andre ikke hadde særlig med skader. Etter noen turer til legevakten for å sy, kjøpte min mor inn sommerfuglstrips.. Anonymkode: 0975f...06b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 Har fire barn, så noen skader har det vært, men ikke unormalt mange... To brudd, håndledd og finger. To brist, haleben og ribben. Forstuelse en gang, ankel. To ganger vi har måttet sy kutt, i hodet og i armen. Tre ganger med hjernerystelse tror jeg. Knekt en fortann. Pluss utallige skrubbsår da, det er obligatorisk i perioder hvor det skal læres å sykle, gås på rollerblades, stås på skateboard osv Såpass må man vel regne med når fire barn skal vokse opp Anonymkode: 4beea...2ae
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 Jeg har tre barn av det uvørne slaget, to døtre og en sønn, og det har hendt at alle tre er på legevakten i løpet av en helg. De deler mellom seg en skulder ut av ledd 2 ganger, 5 armbrudd, noen kutt som trengte sting, en brukket nese, 2 x revne leddbånd, 2 ribbeinsbrudd, 3 hjernerystelser. Som jeg kommer på nå, det er mer, mistenker jeg. De er aktive,klatrer i trær og driver idrett. Anonymkode: 2bc35...331
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Aktive barn får også flest skader, tenker jeg. Anonymkode: ee504...bff Ikke nødvendigvis, for aktive barn har også best kroppskontroll og holder seg oftere på bena der mindre aktive barn ville falt også... Har en bekjent som er skikkelig hønemor, ungen får ikke lov til noen ting for det er farlig. Hun er nesten verre enn mammaen til Nure i Linus i svingen altså. Den ungen skader seg hele tiden, brekker armen i fall fra gyngehesten liksom, faller i trappa, faller og faller og faller. For mor roper "ikke løp, du kan falle" hele tiden og ungen er en skikkelig kløne. Mulig ungen hadde vært litt klønete uansett, men det blir ikke bedre av å aldri få øve seg. Anonymkode: 4beea...2ae
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke nødvendigvis, for aktive barn har også best kroppskontroll og holder seg oftere på bena der mindre aktive barn ville falt også... Jepp, sånn var det hos oss. Men skadene i HI høres ut som idrettsskader da. Og det er mer skader innenfor en del idretter. Anonymkode: 0975f...06b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Jeg reagerte også på tretthetsbrudd på noen som er så ung. Ville sjekket det ut nærmere, om det kan være en underliggende sykdom eller tilstand. Anonymkode: 0975f...06b Det kom av overtrening Anonymkode: 04519...d57
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det kom av overtrening Anonymkode: 04519...d57 Ja...? Jeg reagerer på overtrening hos en 13-åring også jeg. Anonymkode: 0975f...06b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Ja...? Jeg reagerer på overtrening hos en 13-åring også jeg. Anonymkode: 0975f...06b Det skjer fort i vekstperioden for, og kanskje er det en aktiv ungdom/unge som trener flere grener og ikke har valgt enda. Alle mine har trent mye i den alderen, gjerne flere økter hver dag. Da skjer sånt, det er ikke noe å reagere på. Anonymkode: 2bc35...331
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Det skjer fort i vekstperioden for, og kanskje er det en aktiv ungdom/unge som trener flere grener og ikke har valgt enda. Alle mine har trent mye i den alderen, gjerne flere økter hver dag. Da skjer sånt, det er ikke noe å reagere på. Anonymkode: 2bc35...331 Jeg er heldigvis trygg nok i min egen femininitet, til å velge hva jeg selv vil reagere på Anonymkode: 0975f...06b
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #16 Skrevet 20. mai 2021 Tenk så dyrt det ville vært hvis vi bodde i USA... Anonymkode: bd143...6e5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #17 Skrevet 20. mai 2021 Tja...det høres ikke så ekstremt ut i min verden, men her er vi ganske vilte og uvørne både jentene mine og jeg. Minste er 7 år og hun har slått løs en tann, hatt armen ute av ledd to ganger, hatt hjernerystelse og litt andre småting. Eldste jenta er 14 år og har hatt brukket tå, revet av negl, hatt hull i hodet, vridning i kneet, brukket 2 ribbein, hatt diverse mindre skader fra bitt, spark, fall, tråkket på ifbm hest. Jeg er 40 år og har brukket flere ribbein, hatt flere hjernerystelser, brukket 1 tå, brukket ryggen, hatt mange blåveiser, brukket noen små bein i hånda, forstuet ankel, vridning/luksasjon av knær flere ganger, diverse kuttskader, fått hardt slag i magen så det ble skade i magen (blant annet av en hest som bukket kraftig med hodet). Jeg tenker ikke på at vi er uheldige, men vi er veldig aktive og driver med hest, turn, trampoline, klatring, terrengsykkel og da blir det jo litt 💥. Anonymkode: dec4e...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #18 Skrevet 20. mai 2021 Min ungdom er alltid vært en aktiv gutt, kun stripset et lite sår 2 ganger. Ser ut som unormalt mye skader på alle her, men kanskje vi som har vært heldige 😅 Anonymkode: 911b4...e64
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #19 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Min ungdom er alltid vært en aktiv gutt, kun stripset et lite sår 2 ganger. Ser ut som unormalt mye skader på alle her, men kanskje vi som har vært heldige 😅 Anonymkode: 911b4...e64 Hvis du har en ungdom som kun har vært stripset vil jeg si dere har vært veldig heldige. Anonymkode: dec4e...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #20 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvis du har en ungdom som kun har vært stripset vil jeg si dere har vært veldig heldige. Anonymkode: dec4e...1d5 Litt skubbesår er det jo blitt, og absolutt sluppet med skrekken et par ganger, men aldri noen alvorlig skade som brudd eller hodeskade. Så ja, da er vi nok vært heldige 😅 Anonymkode: 911b4...e64
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #21 Skrevet 20. mai 2021 Har to barn, ene barnet har skadet seg mye, det andre barnet har aldri måtte dra til lege grunnet skade. Men så har det ene barnet ADHD, og det andre er så rolig og forsiktig, og er mer den kunstneriske typen. Anonymkode: 383d2...048
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #22 Skrevet 20. mai 2021 To jenter , de er nå 8 og 9 år gamle. en brukket arm, en brukket albue, to brukne fingre, 3 forstua ankler, en forstua tommel, en forstua albue, en skada skulder.. vi har nå egne krykker 😂 Anonymkode: 85daf...cf9
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #23 Skrevet 20. mai 2021 Har et barn med CIP så dette er normalen ja. Anonymkode: 93b99...00c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #24 Skrevet 20. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg er heldigvis trygg nok i min egen femininitet, til å velge hva jeg selv vil reagere på Anonymkode: 0975f...06b Femininitet? Hva i hule heite har det med saken å gjøre? Anonymkode: 2bc35...331
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2021 #25 Skrevet 20. mai 2021 Det har blitt sydd en del og limt og stripsa mer pluss en knust finger, en brukken finger, et brukket håndledd, en forstua arm, en tre-fire forstua ankler, brist i en albu, et knivstikk (selvpåført, uhell med spikkekniv), et par hjernerystelser fordelt på to barn. Det føltes som vi hadde klippekort på skadestua i noen år. Anonymkode: 9e317...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå